-
Kiwi-kid? Adress?Mumu skrev 2007-05-28 13:49:17 följande:Om ni beställer en skiphop saddle bag från Kiwi-kid istället, så kommer ni undan med runt 350:-. Funkar kanon att hänga på styret på P&T:n och är mycket snyggare (tycker jag, då )!
-
Men är det ingen frakt på det då då? Eller blir det billigare än 549 kr ändå?Mumu skrev 2007-05-28 13:58:21 följande:stores.kiwi-kid.com/-strse-565/Skip-Hop-Saddle-%28Panni er%29/Detail.bokTar ett par veckor, sen kommer den i brevlådan!
Vill nog jämföra Skip*hop med P&Ts väska innan jag bestämmer mig så jag lär väl ta en tur till Barnens Hus och kika lite.
Ska nog vänta till dess jag har vagnen också, och ser hur det funkar med väskor som jag har redan.
Vill ha en liten väska där man kan ha vatten lätt-tillgängligt sen i sommar, behövs! Och ännu mer sen när man ammar.
Annars får man väl försöka sig på att sy en, men känner på mig att om jag ska ge mig på dyna mm till vagnen kommer jag inte orkar med mer pyssel på ett tag sen. Ibland vill man ju ha sakerna på en gång och finns det dessutom redan bra färdiga grejjer är det ju smidigt att bara köpa hehe.
Till en början kommer jag ju bara ha ett barn i vagnen också, då nästa knodd kommer i oktober, så jag kan ju ha "vanlig" skötväska och handväska bakpå och i varukorgen, förutom sidoväskorna. Så det är ju inte akut heller. -
Hej alla glada =)
Idag kommer min vagn också. De ringde från fedex tidigare men då befann jag mig på andra sidan stan.. så nu runt 15 ska han komma med den. Härligt!
Kul att vi får den samma dag nina!! Vi som beställde samma dag!
Kan säga till er som oroar er och beställt från peppermint så verkar det inte vara dåligt företag. Drygt om de packat fel grejjer förstås, men tycker man fått svar när man mailat och så.
Dessutom tog det nu 6 dagar innan jag fick vagnen, tycker det är snabbt jobbat (om nu fedex-killen kommer idag igen vill säga).
nina: var den lättmonterad då? Jag kommer nog försöka sätta ihop den direkt, ivrig att få prova den!!
Var hos en väninna när fedexkillen ringde och det komiska var att väninnan nyligen köpt en grå P&T begagnat, som jag inte ens visste om. Var rätt kul när man klev in i hallen och så står en sådan vagn där =) Visserligen e3:an men ändå. -
Några här har skrivit att det verkar som att vagnarna håller på att ta slut. Vad baserar ni det på? Alltså verkar de vara slut hos återförsäljarna eller hos P&T eller annat?
*nyfiken* -
Den är här nu förresten, vagnen. Har inte hunnit packa upp den ännu. Men ska nu!
-
Vagnen gick fin-fint att få ihop! Fiiiin är den! Och så lätt och smidig, har visserligen bara rullat och svängt runt med den i hallen hemma men ändå.
Superenkelt att ta av hjulen (som jag har tyckt varit lätt med våran Emmaljunga, men det här var ju busenkelt i jämförelse) och bara så bra. Skitnöjd!!
Och den tar verkligen lite plats hopfälld. Mycket mindre än en singel-Emmaljunga.
Känns som sagt bra. Allt fanns med också.
Dottern fick provsitta i alla tänkbara varianter (finns ju några att välja på) och verkade tycka att det var jättekul med ny vagn. Hon klättrade själv upp i den som hon inte ens kan med emmaljungan. Hon kommer även bli nöjd med att få sitta framåt (jag som inte velat vända på emmaljungan).
Hörde av en väninna som har vagnen att hennes son ogillar att sitta med regnskyddet så de blir alltid blöta om det regnar för han verkligen vägrar skyddet (han är över 3 år) så jag försökte försiktig med "ska Amanda leka koja?" och satte henne i vagnen och så på med regnskyddet. Mer nöjd unge får man ju leta efter.
Fick inte ens ta bort regnskyddet "igen, igen, igen, igen" hehe
Känns skönt att veta! Fast vi kanske kommer gå omkring med ett litet växthus för jämnan (blir ju varmt under ett plastskydd) om hon ska ha det på jämt hehe.
Det enda som är lite synd är att liften som är orange inte var så skrikig som jag hoppats på, den är fin, men skulle varit ännu finare om den var mer skrikig -
Gick in på en vagn och där stod det att den kommer in i lager sent i juni igen. Så vi har väl shoppat upp deras egna lager helt enkelt.Asereht skrev 2007-05-29 16:10:32 följande:Därför att i P&T:s webshop står det "sold out". Fast det innebär nog bara längre väntan, dvs leveranstiderna ökar.
Hm.. grå P&T verkar poppis, inte bara här inne utan även på stan i Uppsala. Såg två stycken idag
Måste lägga till två saker. Såg i Lindahjos (stavning?) galleri att hon gjort eget fäste för varukorgen så den inte skulle hänga ner, det är ändrat på sporten så där är hela varukorgens tyg liksom lagd över "stången" eller vad man ska säga. Bra förbättring med andra ord.
Sedan har flera här frågat om syskonsitsen och fått svar att det finns olika lägen typ knappar/hål att variera mellan. Men det finns inte på sporten. Den verkar ha ett läge och det är det som gäller. Bra eller dåligt vet jag inte eftersom jag inte vet hur högsta/lägsta läget är på e3:an.
Men så vet ni i alla fall både e3- och sport-innehavare. Det är alltså en liten skillnad där med.
Kan berätta en till sak och det är att min dotter är 84 cm lång (blir två i sommar) och hon kan nätt och jämnt sitta med syskonsitsen nerfälld i viloläge (P&T sport) men hon måste hasa ner lite med rumpan för att det ska funka. Lite synd att de inte tog i lite mer på det måttet när vagnen ska kunna passa upp till ca 4 år. Men går väl inte att göra hur lång som helst heller såklart. Blir bättre till nästa knodd sitter sen. Och när den är för lång ska ju "stora" tjejen förhoppningsvis ha slutat åka vagn för länge sen
Obs, knodd nr två anländer i oktober (eller anländer och anländer, jag ska krysta ut den!)
Imorgon blir det premiär ute, känns spännande!
Återkommer om jag kommer på mer saker att berätta eller fråga.
Det här är en superduper-tråd!! -
Nu ska vi se.. många man vill svara ju =)
Håller med Asereht om att de har gjort en miss med tyg där fötter ska vara och där hjulet under kan gå emot. Det är väl det som är neg. med vagnen.
Jag lovar att rapportera om det blir fel på tyget under framhjulet på sporten.. men det kanske tar ett tag också..
Mumu: På flygplatser både här hemma och utomlands kan man betala en summa och få den rejält inplastad. Ser ut som en spindel som klätt in den. Är som grov plastfolie. Funkade bra med våran lilla paraplyvagn och det syntes knappt på plasten att den hade blivit omkringkastad bland bagage! Kommer köra på det nästa gång jag reser också.
Magda och Solstraalen: Såg bara en grå på stan, såg inte direkt färg på liften så då kanske det inte var dig jag såg (Magda).
Kul att vi är några med vagnen. Får smila upp oss lite när vi ser varandra.
Jag har också märkt att många har kommentarer om P&T om att den inte verkar bra. Som det att man sparkar på bebisen för den ligger så lågt, eller att den ska tippa lätt.
Jag hade i och för sig förutfattade meningar om trehjulingar tidigare då de gamla hade en tendens att vara mer tipp-vänliga. Men vi hårdprövade den i butiken innan vi bestämde oss. Det krävs ilka mycket för att tippa en P&T trehjuling som att tippa en Emmaljunga med fyra hjul!
Ja äldre verkar mer öppna för nyare vagnarna! Min svärmor tycker att denna vagnen verkar så himla bra. Sa hon långt innan vi ens hade fått upp ögonen för den själva ju! (när inte ens syskonet var på väg).
Någon skrev om P&Ts resesäng, den funderar vi med på. Särskilt om/när man ska flyga med den. Snacka om att få betala onödiga pengar för en säng som väger 10-15 kg.
-
Nä det var junibarn..aktuelle skrev 2007-05-30 14:19:53 följande:Marvelina : varför onödigt när man får januaribarn? fick dottern i slutet av december och vi har använt syrrans phil and ted cocoon, har varit toppen.
Jag tycker att liften ser liten ut, men inte pytteliten. Har ju ännu inte testat den själv så..
Vi får bebis i oktober så då känns liften högst aktuell!
Sedan bor vi tre trappor upp (från vagnförrådet) så här krävs en lift för att få med bebis upp också. Hoppas bebisen är i stl som sin syster och kryper ihop med benen som hon gjorde så den funkar länge -
Beställde från Peppermint och vårat paket kom med Fedex som funkade bra.
Hoppas ni som ska få era via DHL får era snart. Vilket skruttföretag!
Undrar om de inser att folk inte kommer anlita dem, och att "word travels far"... Ingen som läst denna tråd lär ju själva anlita DHL efter det här liksom.
Håller tummarna att vagnarna kommer till rätta snart!