Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Phil o Teds syskonvagn del 6

fenurila skrev 2007-06-28 21:43:10 följande:
    Tusen tack underlättar lite
    Inga problem
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    fenurila skrev 2007-06-29 18:39:28 följande:
    När jag fick vagnen och skulle sätta påhjulen fick jag juxa en del fram och tillbaka innan den fäste sig.
    Jag med....
  • cirkuspuman
    Ulrika22 skrev 2007-07-01 23:41:04 följande:
    När jag ska göra liggläge för min son när han sitter fram i syskonsätet (dvs dra ner dragkedjorna ) så tycker jag han bara slår i skallen i bakramen som tyget är fäst på? nån annan som reagerat på det? nu är min son ganska lång och det är väl det som är problemet men är det nån annan som tänkt på det? han behöver ju sova en stund ibland när vi är ute...
    Min son fick inte ens plats i viloläget på syskon sitsen när han var 1 år så jag tror att viloläget är tänkt för de mindre barnen....?
  • cirkuspuman
    barbamor skrev 2007-07-07 12:05:52 följande:
    Hej!Väntar syskon i januari och har precis börjat kolla runt på syskonvagnar. Fastnade för P&T eftersom den verkar vara så smidig. Vi bor i GBG och trängs en del på spårvagnar, affärer osv. Det kommer skilja 2 år mellan barnen och jag undrar nu om ni kan hjälpa oss? Förstår att man inte kan hitta en smidigare vagn, men samtidigt verkar man få ge avkall på vissa andra saker såsom komfort (liggläge saknas) och packmöjligheter. Vi har även kikat på BT´s och UJ´s syskonvagnar som är en helt annan typ av vagn med sina för- och nackdelar. Vad har ni för erfarenheter? Förstår att många av er som hänger i den här tråden älskar eran vagn, men vore även tacksam på att få höra saker som ni har upplevt som negativa.Ni som har syskonvagn hur ofta och hur länge har ni använt den? Beror så klart på vilka barn och vanor man har, men ändå? Jag har fått för mig att vi kanske inte behöver den längre än c:a 1,5 år då den stora blir 3,5 år. Vi har även en bugaboo med ståbräda som vi har tänkt använda så snart vår kille är stor nog att kunna stå på den...Så till fråga tre. Vi har tänkt köpa vagnen utomlands för att få den lite billigare och som jag har förstått det så rekommenderar många "Pramworld", eller? Finns det någon som redan har kollat runt och jämfört och vet var det blir billigast att handla? Vi vill så klart även att det har fungerat bra och att ni som har handlat därifrån har fått bra service och varit nöjda.Jag är helt novis och hoppas att ni vill hjälpa mig i denna djungel... Tack!
    Vi började med en UJ syskonvagn sm vi bytte mot en BT jogger efter c:a 1 mån då den passade oss bättre då vi promenerar mycket på dagarna !!
    När Noel växt ur liggdelen till BT´n så köpte vi en P&T vagn till honom som då var 4 mån och hans 14 mån äldre syster !!
    P&T är en kanon vagn och jag har inga negativa erfarenheter av den ännu..vi väntar nu vårt tredje barn om 5 v och är lite i valet och kvalet om vi ska köpa en begagnad BT jogger att komplettera med då det är lättare för vår stora tjej som då är 2 år och 8 mån att få plats på ståbräda... Då jag även bär mina barn  i div "bärdon" så kanske det räcker med P&T´n iaf...svårt att veta så här innan bebisen har kommit !!
    Hur menar du att liggläge saknas ?? Packmöjligheterna i varukorgen försvinner ju förvisso om stora syskonet åker bak men då finns det ju pannierbags/skip hop sadle bags att komplettera med
    Alla barn åker ju vagn olika länge men det är ytterst sällan som vår stora tjej åker vagn...hon vill helst gå själv om det inte är sovdax förstås då hon fortf sover middag !!

Vi har köpt först en E3 och sedan en SP och beställde båda från Pramworld vilket funkade kanon för oss både med betlning och leverans (det tog 1 v att få vagnen) men jag vet ju att en del här inne haft lev problem med dhl då de beställt därifrån
  • cirkuspuman
    Trogga skrev 2007-07-08 00:43:04 följande:
    Min dotter som tycker att vagnen var så fin, vill nu ligga på golvet på syskonsitsen och bli gungad i liften. Hoppas det bara tar två veckor att få ett nytt chassi. Jag kom just på en fråga, var håller barnen om de vill hjälpa till att köra vagnen?
    Nova höll i syskonsitsen på E3 och nu i handtaget på SP det går jätte bra men är lite svår styrt för henne med en trehjuling
  • cirkuspuman
    Trogga skrev 2007-07-08 00:56:51 följande:
    Men vi kommer ha lift i och hon är inte ens 75cm än
    Oj då ! Ja då var det värre vi har nog ganska långa barn för de når till handtaget iaf... kanske hon kan hålla i chassit nånstans ?1
  • cirkuspuman
    FrogLeg skrev 2007-07-08 19:04:32 följande:
    Jag har som vanligt problem med mitt dubbla regnskydd. De passar bra när jag har vagnen som enkelvagn men de passar inte alls när jag har syskonsätet bak Jobbigt att jag inte kan vara ute med båda barnen när de regnar. Synd att ingen har P&T SP här i närheten för jag funderar på om PW skickat ett enkelt regnskydd... Vad är de för skillnad på dem? Hjälp jag vill ha ett större!!!
    Nämen...jag som är då nöjd med mitt regnskydd då det är betydligt rymligare än vad regnskyddet var till E3 ... vill du att jag tar en bild på min vagn med regnskydd ?
  • cirkuspuman
    FrogLeg skrev 2007-07-08 19:53:35 följande:
    Ja gärna de... Skulle vara bra och se hur de ser ut... hmm.

Så här ser vårt ut...

När vi hade E3 så fick jag inte regnskyddet att räcka till till syskonsitsen och då jag reklamerade det samt bifogade bild fick jag till svar att det var dubbelskyddet jag fått samt att P&T var medvetna om att regnskyddet var trångt och skulle göra det rymligare till SP vilket i vårt fall stämde bra tack & lov
    Nu har jag inga problem med det alls !!

• cirkuspuman
    loopy skrev 2007-07-08 20:19:28 följande:
    Nu är jag tvungen att fråga nåt igen...När man har fällt ihop vagnen, hur får man den att "hålla ihop" så att säga? Vi ska ut å flyga nästa vecka, men den måste ju sitta ihop ordentligt när vi checkar in den, så att det inte går galet...
    Det går ju att sätta ihop den med remmen som sitter på handtaget
  • cirkuspuman
    loopy skrev 2007-07-08 20:59:50 följande:
    Hurdå?
    Man spänner den runt framhjulet på ngt sätt....hmm.... ska kolla

Så här...
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6