barbamor skrev 2007-07-07 12:05:52 följande:
Hej!Väntar syskon i januari och har precis börjat kolla runt på syskonvagnar. Fastnade för P&T eftersom den verkar vara så smidig. Vi bor i GBG och trängs en del på spårvagnar, affärer osv. Det kommer skilja 2 år mellan barnen och jag undrar nu om ni kan hjälpa oss? Förstår att man inte kan hitta en smidigare vagn, men samtidigt verkar man få ge avkall på vissa andra saker såsom komfort (liggläge saknas) och packmöjligheter. Vi har även kikat på BT´s och UJ´s syskonvagnar som är en helt annan typ av vagn med sina för- och nackdelar. Vad har ni för erfarenheter? Förstår att många av er som hänger i den här tråden älskar eran vagn, men vore även tacksam på att få höra saker som ni har upplevt som
negativa.Ni som har syskonvagn hur ofta och hur länge har ni använt den? Beror så klart på vilka barn och vanor man har, men ändå? Jag har fått för mig att vi kanske inte behöver den längre än c:a 1,5 år då den stora blir 3,5 år. Vi har även en bugaboo med ståbräda som vi har tänkt använda så snart vår kille är stor nog att kunna stå på den...Så till fråga tre. Vi har tänkt köpa vagnen utomlands för att få den lite billigare och som jag har förstått det så rekommenderar många "Pramworld", eller? Finns det någon som redan har kollat runt och jämfört och vet var det blir billigast att handla? Vi vill så klart även att det har fungerat bra och att ni som har handlat därifrån har fått bra service och varit nöjda.Jag är helt novis och hoppas att ni vill hjälpa mig i denna djungel... Tack!
Vi började med en UJ syskonvagn sm vi bytte mot en BT jogger efter c:a 1 mån då den passade oss bättre då vi promenerar mycket på dagarna !!
När Noel växt ur liggdelen till BT´n så köpte vi en P&T vagn till honom som då var 4 mån och hans 14 mån äldre syster !!
P&T är en kanon vagn och jag har inga negativa erfarenheter av den ännu..vi väntar nu vårt tredje barn om 5 v och är lite i valet och kvalet om vi ska köpa en begagnad BT jogger att komplettera med då det är lättare för vår stora tjej som då är 2 år och 8 mån att få plats på ståbräda... Då jag även bär mina barn i div "bärdon" så kanske det räcker med P&T´n iaf...svårt att veta så här innan bebisen har kommit !!
Hur menar du att liggläge saknas ?? Packmöjligheterna i varukorgen försvinner ju förvisso om stora syskonet åker bak men då finns det ju pannierbags/skip hop sadle bags att komplettera med
Alla barn åker ju vagn olika länge men det är ytterst sällan som vår stora tjej åker vagn...hon vill helst gå själv om det inte är sovdax förstås då hon fortf sover middag !!
Vi har köpt först en E3 och sedan en SP och beställde båda från Pramworld vilket funkade kanon för oss både med betlning och leverans (det tog 1 v att få vagnen) men jag vet ju att en del här inne haft lev problem med dhl då de beställt därifrån