Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Phil o Teds syskonvagn del 6

Carola Å skrev 2007-07-10 22:26:51 följande:
    Hej,hej!!Tänkte höra om de är någon av er som sålt el köpt en cocoonlift och fraktat den med post?Undrar då vad frakten kostade??Håller på å sälja min....lillan är redan förstor:(Tacksam för svar snarast;)
    Hi hi...och det är jag som är spekulant   *s*
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    Asereht skrev 2007-07-12 10:26:33 följande:
    *ha ha* Ska bara sy till mig själv då!
    Nej du ska sy två jätte snygga sittdynor till mig   hi hi
  • cirkuspuman
    Jempa L skrev 2007-07-12 22:05:49 följande:
    Ingen? Skulle vilja höra med Er om hur vagnen är att gå med i ren skog, typ halvdana stigar med en drös sten och rötter? Vi bor på landet och är stundvis ganska "brutala" i skog och mark. Funkar vagnen till det? Tänkte bl.a på att den saknar fjädring, och om det låsta framhjulet blir stadigt eller om det fortfarande kan röra sig en aning i sidled. Vi har en kanonbra terrängvagn i nuläget, men det vore intressant att veta era erfarenheter av P&T.
    Vi är ute en hel del i skogen samt i stallet osv....skulle väl inte kalla den en terrängvagn direkt
    Det går bra på enklare stigar men inte någon höjdare med massa sten och rötter...
    Det är min erfaranhet iaf !!
  • cirkuspuman
    Jempa L skrev 2007-07-12 23:18:36 följande:
    cirkuspuman: Då kanske vi får hålla oss på asfalt P&T-vagnen då  Vår terrängvagn.
    Ja om man gå mycket i svår terräng så är nog en vagn med fast framhjul att föredra kan jag tro
  • cirkuspuman
    solstraalen skrev 2007-07-17 12:23:43 följande:
    Hmm, liften får man inte i vagnen då Saga sitter i sitsen ovanpå. Är det fler som har sporten, som har de så? Nåväl, snart har Josef växt ur liften redan, så då blir de madrass å då slipper vi de bekymret.Men iaf så är Josef bara 56cm ännu, men de e väldigt trångt med benen under sitsen ovanpås rumpa. ( hänger ni med? ) Blir väl lite mer utrymme sen utan liften förmodar jag, men med vinterkläder i vinter, de lär inte få platsHmm.
    Jag fick hem min cocoon idag och provade direkt men jag har inga problem att få plats med den under syskonsitsen
    Får in liften åt båda hållen dessutom....hmmmm....det låter konstigt att den inte får plats tycker jag !!
  • cirkuspuman
    Jennyrockar skrev 2007-07-18 22:53:08 följande:
    Haloj!Köpte en svart P&T Sport för ca 2 v sen!!Glad för att den är så lätt å smidig, hade en UJ syskonvagn innan å vart trött på böket lixom.Köpte saddlebagen till å även "Hangbagen", ville få så mkt väskutrymme som möjligt. Nu till första problemet.Saddlebagsen "puffar" sej å tar massor med plats, vad tycker ni andra?Regnskyddet är ju uppenbarligen inte gjort för annat än ENBART vagnen (jo jag har regnskyddet som är till för syskonvagnen men ändå...) å saddlebagsen blev dyngsura när vi var ute å det började regna plötsligt ¨vi fick prova nya regnskyddet.Dessutom täcker regnskyddet inte ordentligt över syskonsitsen bak om man har Hangbagen på styret. Det åkte upp så att det preciiiis regnade in i nacken på Morgan som satt i bak. SKITIRRITERANDE. Jag var så lessen å besciken när vi äntligen kom hem så jag funderade på å sälja skiten omedelbart.Som tur var gjorde jag inte det å vi började använda ryggsäck dom sambon fick släpa runt på vår semester på Gotland. Men hur fasen löser man detta sen, när man ska ut med ungarna ensam å inte har lust å kånka ryggsäck?????JÄTTEGLAD FÖR TIPS Å SVAR!!
    Jag har bilder i mitt galleri på vårt regnskydd då det nyligen var en annan tjej som inte fick regnskyddet att räcka till...vårt räcker bra både över syskonsits samt över saddlebagsen som jag har på båda sidor !!
    Hur menar du att saddlebagsen "puffar" sig ?? Är det Skip hop saddlebags du menar eller P&T pannierbags ?
  • cirkuspuman
    Frogleg och Jennyrocker: Jag tycker absolut att ni sa reklamera era regnskydd !! Jag testade att packa pennieragsen fulla samt sätta på regnskyddet och visst får man mickla lite för att få dit det men det går över nästan hela väskorna samt hela syskonsitsen både med bebis i och i "toddler" läge !! Bilder finns i galleriet..

Vanduo: Jag kan tänka mig att pannierbagsen är vattentäta faktiskt

• cirkuspuman
    nettie72 skrev 2007-07-20 17:37:45 följande:
    Cirkuspuman - fungerar det även när du har syskonsitsen i viloläge bak? Jag har faktiskt inte testat mitt än men jag hoppas verkligen att det täcker i viloläge oxå, annars är det ju helt värdelöst!!
    Ja de funkar bra även med syskonsitsen i viloläge bild finns i galleriet när den är nedfälld !
  • cirkuspuman
    Naomi skrev 2007-07-22 20:18:58 följande:
    Är det någon som har väskan? Är den bra?Jag ska också flyga med vagnen och har sparat orginal kartongen och tänkte att vagnen kunde ligga i den. Tror ni det fungerar?Tittade på pack väskorna och skiphop saddle bag på Babyland. Urg vad dyra och inte speciellt snygga.Är det värda pengarna?
    Jag tycker absolut att både saddlebagsen och pannierbagsen är värda vartenda öre saddlebagsen använder jag dagligen och pannierbagsen när vi ska iväg på längre utflykter som tex parken zoo härom veckan...kanon verkligen !!!

Måste bara få visa mitt fynd idag den blir ett komplement till P&T (till och från dagis med ståbräda till tjejen)
    Fick den för ett par hundralappar och tänkte klä om den så den blir en riktig snygging
    Tips på tyg för omklädning ??
  • cirkuspuman
    FrogLeg skrev 2007-07-22 21:43:58 följande:
    Fin vagn... Vilken stil ska du klä den i? spännande.
    Jag vet inte alls....eg är det synd att klä om den då klädseln är i jätte fint skick men samtidigt så kan den ju bli myyyycket snyggare än så här
    Förslag ?
  • cirkuspuman
    Lindadjo skrev 2007-07-22 22:48:19 följande:
    Cirkuspuman: Vagen ser kanonfin ut. Kan med säkerligen med några smådetaljer bli skitsnygg!! Jag håller just nu på att sy en ny suflett till min Rollerbug, hade hittat ett jättesnyggt vaxat tyg jag skulle använda till den men när jag en dag senare skulle in och köpa tyget så var det slut jag hoppas de får in mer av samma tyg, hon visste inte, men i såna fall blir det i slutet av nästa vecka. Så medans jag väntar syr jag en provsuflett i ett vanligt brunt tyg. Kunde helt enkelt inte vänta så länge med att börja sy... hade inte mitt kantband (eller snedslå som jag gilllar att använda) tagit slut så hade jag nog färdigställt den i kväll...men nu får jag vänta till en annan dag Jag letar själv efter ett roligare barninspirerat tyg som jag ska ha som foder i den rikta sufletten. Vill ha nån med roliga figurer eller nånting, de har väl en del nyheter på IKEA? Vill ha nått som är lite roligare för Zebbe att titta på när han ligger där i vagnen. Och sen kommer jag sy en dyna i samma tyg som insidan av sufletten. Det hade kanske varit nånting för ditt projekt oxå?
    Ja det vore det ju absolut....just nu väntar jag på att bebis ska titta ut så jag kan röra mig som folk igen har spanat efter lite tyg på nätet nu men det är så svårt när man inte kan klämma på det får vänta tills bebis kommit så jag kan gå ut och klämma
    Tänkte sy om klädseln till sittdelen samt fodra sufletten alt sy om hela sufletten men den är nitad så det kändes jätte jobbigt
  • cirkuspuman
    Clärchen skrev 2007-07-23 14:34:40 följande:
    Trist, känns ju som att det finns risk för att den ska slitas sönder i nederläget. Undrar varför de gjort så?
    Hur då slitas sönder menar du ??
  • cirkuspuman
    Lindadjo skrev 2007-07-23 21:42:25 följande:
    Nu är den nästan klar, min nysydda suflett. Se så fiiin den blev. Fler bilder finns i bildgalleriet.
    Jätte snygg
  • cirkuspuman
    Felicitas skrev 2007-07-25 20:25:27 följande:
    Hej!Undrar, när man sätter på syskonsitsen baktill...och det klickat till... Hur blir själva sitsen då? Tyckte att det blev en sån konstig vinkel på sitsen... Känns lixom inte rätt. Har någon bilder på hur det ska se ut?Är det något mer man ska fästa efter att man satt på sitsen?
    Jag har bilder i mitt galleri den ska bara vara att"klicka" dit
  • cirkuspuman
    norskan78 skrev 2007-07-27 22:32:45 följande:
    idag hade jag lovat storrebror att vi skulle åka till stan, men efter vilan så hittade jag inte syskonsitsen( var själv med båda barnen) och min smabo hade syskonsitsen i bilen. Så jag testade att sätta på en ståbräda.. tror ni det gick?? SJÄLVKLART!!! så om det nu skulle komma yttligare en till knodd, så skulle det ju inte vara nåt problem att ha tre barn i vagnen Gud va jag älskar min Phil and teds.. SÅ ni som bara läser rundt för att ni funderar över en sånn vagn.. TVEKA INTE å köpa den..
    Vilken ståbräda testade du ?! Vi har använt Easyraider med stora krokar och den sitter bra på men dottern får huvudet precis under styret så det funkar inte för några längre promenader tyvärr...
    Har bilder i galleriet då vi testade inför bebis nedkomst
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6