Inlägg från: 3e på g |Visa alla inlägg
  • 3e på g

Phil o Teds syskonvagn del 6

Nu är jag tillbaka efter en heldag med vår vagn.
    Jag är superkär. Barnen älskade den och bråkade om att få sitta bak i kojan (det hade jag inte trott).
    Håller med om att handledsnöret var suveränt när de ville gå för då höll de i det och låtsades att de var ute och gick med en vovve. Var och lunchade med min väninna och lyckades redovisa hur vagnen fungerade utan att kika i bruksanvisningen men lite kardborreband och spännen fick jag ju erkänna att jag inte visste vad de var till för. Hennes twins provåkte också i vagnen och älskade också "kojan". Märkligt jag trodde verkligen att det var det sista de skulle gilla. Varukorgen har inte slagit i någonstans trots att ryggsäcken låg där och jag hoppas att det håller sig så. Dessutom var bromsen lättare nu när jag hade skor på mig ute så nu kan jag nog inte klassa det som att bromsen är hård överhuvudtaget. Hoppas att det håller sig så här nu och att inga fel dyker upp.

asereth, jag tänkte mer på att kolla om det var några lackskador, om bromsen var hård mm så att jag kunde reklamera det direkt. De klarade jag ju mig undan och nu är det bara att hålla tummarna på de andra sakerna som kan dyka upp efter ett tags användning med.

Nu ska vi bege oss till mina föräldrars sommarstuga och visa upp vagnen.

• 3e på g

asereth, tycker absolut att du ska börja sälja dynor. :-d Du kommer sälja massor av dem. Passar de inte urban junglevagnarna med? De kommer gå åt som smör i solskenet.

• 3e på g

Vi testade regnskyddet nu ikväll och här älskade de kojan som det blev av det. Så olika det kan vara. Däremot är jag mer och mer säker på att uvskyddet inte var något smart köp. De kommer säkert gilla att koja in sig i det men det är ju inte helt tätt runt vagnen så flyger det in en geting eller blinningar underifrån gör det ju mer skada än nytta och så svart som det är lär man ju inte se om något krupit in. Får nog köpa ett vanligt myggnät och sätta under uvskyddet när bebben har kommit och ska sova ute i vagnen.

Ett tips att tänka på för de som funderar på att köpa det: köp inte uvskyddet som myggnät för det sluter inte tätt med resår eller liknande nertill utan det är ju kort och gott ett uvskydd mot solen.

Grattis till alla bebisar. *Längtar* men är ju bara i v 22 än...

• 3e på g

Surfan, nej jag tror absolut att det är bättre med ett parasoll och ett vanligt myggnät. Lyckligtvis har jag kvar mitt röda parasoll från när jag sålde min gamla tvillingvagn men jag var ju lite dum och behöll inte det svarta myggnätet. Vi har så mycket getingar och blinningar här så ska bebben kunna sova ute måste jag ha ett resårmyggnät.

annarobban, jag tycker att regnskyddet som är till vagnen (det dubbla regnskyddet alltså) är superbra och kommer använda det både om extrasitsen är på och om den inte är det. Det var kardborreband på sidorna om syskonsitsen så det blev tätt. Vissa här verkar inte gilla det men jag tyckte det var kanon och här lär det bli välanvänt.

• 3e på g

Adressen till peppermint är www.peppermint.co./uk de har 10% rabatt i maj.

• 3e på g

norskan, maila peppermint de kanske tar hem det. De har ju inte det dubbla uvskyddet på hemsidan heller men jag kunde beställa det från dem via mail och så tog de hem sponge ted dynor till mig som inte heller fanns på hemsidan så maila och hör med dem.

• 3e på g

sparta, ja peppermint tar 15£ i frakt och de ahr ju 10% rabatt nu i maj.

Lindahjo, grattis! Du måste ju ha världens mysigaste jobb ju. Blir verkligen avundsjuk...

Idag sov båda barnen gott i ptvagnen. Jag skulle ha haft en sådan för längesedan. Emil hoppade så glatt in där bak "i kojan" och Hillevi där uppe så de har väl helt klart valt favoritställen i vagnen nu. Får se om det ändras framöver. . Synd att inte Emil kommer kunna ha viloläge där bak länge till. Huvudet ligger mot stången nu och han sjunker ner mot varukorgen men han klagar inte så det är väl okej men absolut inte länge till. Tror ni man kan förlänga tiden med en liten kudde över stången eller är det risk för att den tippar om de hänger ut för mycket? man vill ju inte stå och hålla i vagnen när de sover.

• 3e på g

norskan78, De skrev 30 till mig i mail första gången med och då skrev jag att det står 15 på hemsidan och då bad hon om ursäkt och sa att det är 15. Hoppas att det löser sig annars kan det ju vara så att de precis har höjt det till 30. Taskigt i så fall...

Double kit är extra sitsen.

• 3e på g

fru januari, jag mailade dem för jag ville ha dynor som de inte hade på hemsidan och de hade inte dem hemma men tog hem dem på bara någon dag. Om du mailar dem kan de säkert ta hem åkpåsen och jag kan tänka mig att den precis som allt annat är några/något pund billigare än på de flesta andra ställena.

norskan, det blev ju billigt. Usch vad irriterande att jag la min beställning innan vi åkte iväg men men.. inte kunde man veta att de skulle köra en kampanj i maj....

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6