Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Pillson skrev 2007-07-05 10:03:49 följande:
    nu måste jag erkänna min feghet/dumhet och fråga er vana användare här hur går man bäst/enklast på och av spårvagn och buss med en P&T (trehjuling)? skjuter man vagnen framför sig eller skall man dra den efter sig? Har inte haft anledning/vågat ännu men kommer behöva åka senare i sommar och då vill man ju inte att vagnen skall tippa med två guldklimpar i...
    Man backar på och går "framåt" när man ska av. Dvs man kör den upp och ned med tyngden på bakhjulen. Låter du den vila bara på framhjulet så blir den väldigt instabil. Hoppas jag fick det i rätt ordning nu (tror det iaf) för jag är bra på att tänka rätt och vända på det i skrift.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    gbg30plus skrev 2007-07-05 10:18:04 följande:
    Smått på gång ja. Testade precis supersvagt plus. *chockad* Kanske får användning för syskonsitsen tidigare än jag trodde. Typ i mars. Shit shit shit! Jag ska ju gifta mig (i en slimmad klänning) om 7 veckor!! Gaaaaaah!!
    *ha ha* Det blir till att hålla andan då! Grattis!
    Kavat skrev 2007-07-05 10:06:50 följande:
    Närå, jag bara planerar! Maken bara skakar på huvudet och låter mig hållas! Men lillkillen är ju bara 6 veckor än, men 3 barn har jag alltid tänkt mig ha. Dock ärftlig chans till tvillingar här, så vågar inte chansa för tidigt.. Om det nu blir så att man vill ha en till sen när man varit hemma med busarna i nåt år!
    Tvillingrisk har vi här med, från både makens och min sida! Men vi har klarat oss (tack och lov) för nu vill jag inte gärna ha tvillingar. Fast man kan nog ge sig på att man får ifall man blir gravid igen, det vore ju festligt!
  • Asereht
    Pillson skrev 2007-07-05 11:50:03 följande:
    aha så man kör på bakhjulen på och av bussen med andra ord gissa om mannen kommer uppkatta att FÅ köra på bakhjulen (tack för svaret förresten)
    Precis. Män brukar uppskatta att köra så ja av någon märklig anledning.
  • Asereht
    Johi 77 skrev 2007-07-05 12:26:59 följande:
    Grattis! Men kan inte låta bli att undra... en e3:a 2008? Nu har ju precis nya modellen sport kommit som ersätter e3. Har du verkligen fått rätt information?
    Läs bakåt.
  • Asereht
    Kavat skrev 2007-07-05 13:49:31 följande:
    Hur många barn har du nu? Så länge de får plats i en vagn och sjal så är det lugnt här! Maken är bara impad att jag fixar de två vi har när han är borta. Och nöjd så lämge jag är nöjd!Män brukar man ju kunna få dit man vill om man har sex...! Sen att det "råkar" bli barn det är ju bara bonus! Dottern åkte till mormor o morfar idag så vi är "barnlösa" könns det som. Lillkillen är ju kvar förstås, men han kan man ju ta med sig hur som helst, utan att tänka på mat och sovtider.Satt precis och lurade på tyg till blöjgrunka och regnskyddsfodral, men så ville han äta igen, så hamnade här.Fortfarande ingen som sytt når fodral till regnskydd eller uvnät?
    *asg* Ja diskuterar man vid såna tillfällen så får man bara positiva svar på allt.
  • Asereht
    Nanna80 skrev 2007-07-05 14:06:00 följande:
    Förresten; är lite sugen på att köpa en fotsack/åkpåse till, eller är det onödigt? Har ju en ful liggandes här hemma men den kanske inte passar. Eller om man skulle sy en själv? Annars hade jag iofsig tänkt köpa en "riktig" sovsäck till min 2-åring (i sån liten storlek) & då kan man ju lika gärna använda den... Hur har ni andra resonerat?
    Vi hade P&T åkpåse till gamla vagnen när minibusen var mindre. Jag gillade den skarpt. Men när vi köpte nya så brydde jag mig inte om den då den satt så tight på slutet. Jag misstänker att det inte blir så mkt åkpåse till vintern och när man väl ska ha så bör den vara rymlig. Så är den tänkt till ett barn över året så skulle jag välja sovsäcken istället.

En fråga till: Vet att det vart uppe tidigare men frågar ändå. På sporten när man fäller syskonsitsen så är det ju en pinne "i vägen", hur går det? Jag menar, slår inte barnen huvudet i den? Eller är det jag som inte fattar hur man ska göra?
    Tyvärr är det så att barn som är strax över 80 cm inte har någon direkt glädje av den där lutningen på syskonsitsen då de slår huvudet i ramen. Det är nog i första hand tänkt för de små när man skiftar från liggläget till sittande.

Ni skriver oxå att om man har syskonsitsen där bak så kan inte den som sitter i huvudsitsen ha viloläge, har jag förstått er rätt då? Om då bebisen vill vila men syskonet är vaket, byter ni då plats på dem & sätter syskonet ovanpå så bebisen kan sova? Eller hur gör ni? Blev konstigt det här men hoppas ngn förstår mig
    Nä, fäller du framsätet i viloläge så får det barn som sitter bak sitta och ducka iom att ryggstödet kommer ner i huvudet på den sittande bak. Det kan nog gå om man har ett mindre barn bak i SP syskonsits som också är lutad men jag vågar inte säga säkert iom att jag inte har en SP. När min minsting ska vila så sitter han fram och storebror bak. När minstingen somnar så får storebror kliva ur och så fäller jag ryggstödet och sätter liften fram så får storebror hoppa upp igen.

Hoppas du blev klokare nu.
  • Asereht
    Johi 77 skrev 2007-07-05 19:01:23 följande:
    Sorry. Konstigt att ett företag inte har koll på om det är e3 eller sport de säljer?!
    Ja, för att inte tala om vilket år det är!
  • Asereht
    Kavat skrev 2007-07-05 13:49:31 följande:
    Fortfarande ingen som sytt når fodral till regnskydd eller uvnät?
    Inte än men är på g.
  • Asereht
    3e på g skrev 2007-07-05 22:06:55 följande:
    Jag har en helt vanlig tygväska som jag fick när jag handlade i en butik på kanarieöarna. I den har jag både uvskyddet och regnskyddet ihopvikt stort så att väskan blir helt platt i botten i varukorgen så funkar den som fotmatta när de sitter där bak. Jag lyckades klämma fast mitt finger rejält i ptn. jag skulle fälla ut den och höll givetvis fingret bakom metallskenan där det står med text keep clear when folding. Fingret satte sig som berget och jag trodde ett tag att jag skulle få be någon på gatan hjälpa mig loss. Halva fingret blev blått och jag rekommenderar ingen att pröva det. Fattar inte vad jag gjorde men otroligt korkat var det.
    Jag har ju som bekant (för en del iaf) en sån där plastkasseväska med handtag och dragkedja modell mellanstor skulle jag säga. Den ligger både regnskydd och uv-nät i. Den är ju rektangulär till modellen så det blir liksom ett fyrkantigt paket. När minibusen var mindre och benen inte räckte ned så hade jag den i botten så hade han sina fötter på den och numer ställer jag den på högkant under sitsen (dvs mot huvudsitsen). Då blir det fortfarande gott om plats för små ben och fötter. Fast min kasse är inste så snygg så jag har länge haft planer på att sy något roligare. Kunde jag bara bestämma mig för tyg så.
  • Asereht
    loopy skrev 2007-07-05 21:49:14 följande:
    Hehe... Ja, det hela blev visst lite tokigt! Så min vagn är en Sport 2007? Kan ju vara bra att kunna svara på om folk frågar!Jag är hursomhelst helt nöjd med vagnen. Men man tycker ju att dom borde ha koll. Killen i butiken var rätt stressad/ pressad och faktiskt så fick jag uv- nätet med gratis! Å lite leksaker till mina barn!
    Yes, om den ahr det vinkelbara handtaget så är det en Sport -07. Modellen kom ju nu i april så den är helt ny för i år. 2008 kanske det kommer något ännu mer avancerat!
    Har du inte vinkelbart styre däremot så är det en E3 men av bilderna på hemsidan där att döma så borde det vara en SP.

Sjysst med stressat folk när de bjussar på varor.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6