Nanna80 skrev 2007-07-05 14:06:00 följande:Förresten; är lite sugen på att köpa en fotsack/åkpåse till, eller är det onödigt? Har ju en ful liggandes här hemma men den kanske inte passar. Eller om man skulle sy en själv? Annars hade jag iofsig tänkt köpa en "riktig" sovsäck till min 2-åring (i sån liten storlek) & då kan man ju lika gärna använda den... Hur har ni andra resonerat?
Vi hade P&T åkpåse till gamla vagnen när minibusen var mindre. Jag gillade den skarpt. Men när vi köpte nya så brydde jag mig inte om den då den satt så tight på slutet. Jag misstänker att det inte blir så mkt åkpåse till vintern och när man väl ska ha så bör den vara rymlig. Så är den tänkt till ett barn över året så skulle jag välja sovsäcken istället.
Nanna80 skrev 2007-07-05 14:06:00 följande:En fråga till: Vet att det vart uppe tidigare men frågar ändå. På sporten när man fäller syskonsitsen så är det ju en pinne "i vägen", hur går det? Jag menar, slår inte barnen huvudet i den? Eller är det jag som inte fattar hur man ska göra?
Tyvärr är det så att barn som är strax över 80 cm inte har någon direkt glädje av den där lutningen på syskonsitsen då de slår huvudet i ramen. Det är nog i första hand tänkt för de små när man skiftar från liggläget till sittande.
Nanna80 skrev 2007-07-05 14:06:00 följande:Ni skriver oxå att om man har syskonsitsen där bak så kan inte den som sitter i huvudsitsen ha viloläge, har jag förstått er rätt då? Om då bebisen vill vila men syskonet är vaket, byter ni då plats på dem & sätter syskonet ovanpå så bebisen kan sova? Eller hur gör ni? Blev konstigt det här men hoppas ngn förstår mig

Nä, fäller du framsätet i viloläge så får det barn som sitter bak sitta och ducka iom att ryggstödet kommer ner i huvudet på den sittande bak. Det kan nog gå om man har ett mindre barn bak i SP syskonsits som också är lutad men jag vågar inte säga säkert iom att jag inte har en SP. När min minsting ska vila så sitter han fram och storebror bak. När minstingen somnar så får storebror kliva ur och så fäller jag ryggstödet och sätter liften fram så får storebror hoppa upp igen.
Hoppas du blev klokare nu.