Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Lindadjo skrev 2007-08-03 08:31:13 följande:
    Behåll den! Som det låter på dig så kommer ni alla att ångra er om ni säljer den. Och är det svårt att få med bägge så sälj P&Tn här innan ni åker och köp en ny när ni kommer till Australien, där kan de inte vara så dyra, vagnen kommer ju från Nya Zealand.
    Att handla P&T i Australien är PRISVÄRT! Hade det inte varit för allt krångel med tull och moms iom att det är utanför EU så hade alla handlat därifrån eller direkt från NZ.
    la Demoiselle Snorque skrev 2007-08-02 14:09:16 följande:
    Men tror du dom skickat vagnen ändå, fast jag inte fått tracking numret? Pengarna är dragna från kontot iallafall. Ska ska mail iallafall.
    Ja de skickar ändå, trackingnummret finns ju det är bara du som inte fått det än.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    Kryckan skrev 2007-08-03 09:51:35 följande:
    Nu har jag förstås inte testat detta, men tror inte syskonsitsen kan vara kvar på P&T SP heller. Kan testa och återkomma
    Jag har för mig att det var en av de saker som skulle vara förbättrade, eller var det GT modellen? Ju mer info som samsas i skrymslena ju mer förvirring uppstår!
  • Asereht

Attans, goods for babies har tagit bort länken med de 41 skillnaderna. Tur att man har den sparad då men den var ju så praktisk att länka till vid frågor.

• Asereht
    solstraalen skrev 2007-08-03 10:20:07 följande:
    Åh nu har remmen kommit som pramworld skickade som vi skulle ha för att få babyläget rakt. Dock är inte hemma nu så kan inte testa *buhu* Så nyfiken på vad de är för något. Och FUNKAR det verkligen? =)
    Du får rapportera, har inte ens hört talas om någon rem tidigare!
  • Asereht
    solstraalen skrev 2007-08-03 10:26:55 följande:
    Det ska jag göra, kan ta kort å lägga ut här sen Ja, de hade inte ja heller. David skrev att de va något phil & teds hade utvecklat just för att de här felet med lutande babyposition är vanligt.
    Men jag måste ju säga att om det är ett känt problem så borde de kanske lägga lite krut på att förbättra själva babypositionen och inte lägga ned tiden på att designa remmar som ska fixa det. Däremot är det ju bra att remmen finns för de som har problem redan även om jag anser att en ny förbättrad klädsel hade varit mer på sin plats. Men jag är defenitivt nyfiken.
  • Asereht
    Kryckan skrev 2007-08-03 10:43:44 följande:
    Är det någon som har e3 som haft problem med att nedersta liggläget på huvudsitsen lutar åt fel håll, alltså där huvudet ska vara är lägre än där rumpan är?Vore intressant att reda ut om detta är introducerat problem i SP ju.Är det någon som har SP som inte har problemet alls, där det blir helt rakt?
    Ytterst lite isf. Om man har ett större barn som sitter och sen fäller ryggstödet i helt liggläge (babyposition) så lutar det lite åt fel håll men det beror ju på att sitsen är något högre än det hela liggläget så när barnen blivit större och sitter "fram" så använder jag aldrig det hela liggläget. Förstår du hur jag menar?

Däremot har jag inte upplevt att det lutar åt fel håll för bebis. Vi hade ju aldrig någon lift så min minibuse låg direkt på lammfäll med en liten platt kudde och han låg jättebra. Upplevde defenitivt inte att han sluttade. Kan inte se att det skulle vara så på vår nuvarande E3 heller men den nya har vi ju inte använt till bebis så jag kan inte garantera att det är så. Fast när jag testade med hårdliften så sluttade den inte iaf.
  • Asereht
    Coris skrev 2007-08-03 10:55:33 följande:
    Är det nåt vanligt fel så vågar man ju knappt beställa från UK. Det är ju lättare att diskutera med försäljare på svenska, är inte så haj på engelska
    Det beror ju på vad som menas med vanligt fel. Ta med i beräkningen att vi är få som skriver här jämfört med alla som köpt vagnen och det tenderar att bli så att missnöje läggs fram mer än alla positiva vibbar. De som är nöjda har ju inte så stor anledning att komma in och skriva och fråga om råd (när de väl köpt vagn försvinner de oftast).

Sen är ju SP ny för i år (kom i mars/paril) så vissa "barnsjukdomar" får man nog räkna med. Kolla bara på svenska märken som Emmaljunga och Brio. De är inte heller utan problem nrä det lanseras nya modeller. Det är ju skillnad på demoex och en hel kollektion. Fel smyger sig in och den mänskliga faktorn gör sitt till.

Några kända fel vete sjutton men en del har problem med liknande saker, jag har inte ahft problem med något alls och jag har haft två P&T E3. Sen är jag inte helt säker på att det är enklare att ha med Babyland att göra än med en affär i UK. Ibland är de mkt mer tillmötesgående från webshopparna eftersom de oftast skickar nya dlar utan tjafs iom att det kostar dem mer att begära in grejor än att skicka ut och ta reklamationen. Babyland ger ingenting utan begär in hela skiten för bedömning och har man otur blir man utan vagn läääänge. Jag föredrar helt klart att handla "abroad". Men visst, vill det sig illa får man probs men kom ihåg att det är tillverkaren som styr i slutänden, inte butiken. De får sina riktlinjer och reservdelar från tillverkaren.
  • Asereht
    Coris skrev 2007-08-03 11:18:21 följande:
    Har bestämt mig för att behålla min city cross och har satt ut scootern för försäljning nu. Vill bli av med den först.
    En vändbar vagn som komplement är ett smart drag. Vi hade en vändbar sittvagn som komplement tills minibusen var 18 mån.

Och ja, vi finns ju här och hjälp finns alltid att få.
  • Asereht
    delfin73 skrev 2007-08-03 12:16:03 följande:
    hej allihop!funderar på att köpa sportens syskon sits,och försöka kränga vår e3,s syskon sits på blocket.är ute efter vilo läget,och är för övrigt helnöjd med e3,n så att köpa hela vagnen (sporten då) känns lite onödig.tjejen i vår barnvagns butik sa att de egentligen inte får sälja sportens "delar" till e3ns eftersom det inte är testat.men tjejen i vår butik sa att de själva testat i butiken och det funkar precis som på e3, så hon menade på att de nog säger så för att de så klart tjänar på att sälja hela vagnar i stället .vad tror ni? och när ni beställt från england etc. har syskonsitsen väl varit inkluderad i priset,eller minns jag fel?funderar ju på om det är lönt att lägga ut en annons.minns inte om vår som vi köpte här hemma ingick i priset för hela vagnen eller om den kostade extra.fast jag har för mig att man fick köpa till den för ca 900 kr .någon som vet ? och tror ni som sagt att ngn skulle nappa på endast en syskonsits för ett bra pris så klart.
    Vi hade en tjej här i tråden som testade SP syskonsits på E3 tidigare och det funkade utmärkt. En annan tjej mailade P&T och kollade läget och de sa att det går men att det inte rekommenderas och att om det blir problem så gäller inte garantin om man gör så.

Personligen tror jag att det funkar utmärkt och jag hade planer på att köpa en men det gick bort pga att viloläget inte kan användas av barn strax över 80 cm och min minsting var redan så pass lång.

Vi undersökte möjligheten att bara köpa klädseln till SP sitsen iom att själva ramen är identisk bortsett från att E3 har 2 lägen på sin klädselfastsättning, en högre och en lägre vilket gör det möjligt att höja/sänka sitsen beroende på barnets strl fram. Detta saknar SP vilket är synd. Tyvärr säljer de inte lösa klädslar så det gick bort. Skulle jag haft bebis skulle jag nog testat SPs sits men behållt E3 sitsen och sen antingen sålt allt som ett paket eller sålt bort SP sitsen när viloläget gjort sitt för när inte viloläget är aktuellt längre tycker jag att E3s sits med de olika nivåerna verkar bättre, speciellt om man har två större barn och ändå vill att de ska kunna åka båda när en sover (dvs ett större barn i sits ovanpå och ett liggande under).

Är du med?

Förresten så kan inte butiken eller tillverkaren bestämma vad du får och inte får köpa, de kan bara rekomendera.

Du kan köpa sitsen separat eller i paket tillsammans med vagnen från UK men ska du bara ha sitsen kan du lika gärna köpa här hemma då frakten på entaka småsaker blir så pass hög så att det inte lönar sig.

jag tror nog man både kan sälja och köpa syskonsits via blocket tex.
  • Asereht
    idisb skrev 2007-08-03 17:05:59 följande:
    åhhh idag var jag i babybutiken och dom har fått in 08orna!!! åh så fin den va jag såg. Blå kammofalge ( stavas de så? hon i affärer hade inte fått katalogerna än men hon trodde det skulle komma i tjej färg med. annars få dottern ha blått.. vem vet kanske få en pojke med ju :) lev av dom i sep men tror ja vänar till okt iallafall men man kunde best redan nu...  åh hoppas katalogen kommer nästa ve. ha någon sida de nya färgerna?
    Den blå cammon har funnits sedan i april i år i Sverige. Den hör till den nya för 07 sk Sport. Tjejfärg låter ju intressant, undrar vad det kan tänkas vara? Ska de lansera en rosa? Annars finns ju redan röd, orange, grön, marin, grå, svart och sand vilka alla är neutrala och passar både tjej och kille.
  • Asereht
    idisb skrev 2007-08-03 17:49:13 följande:
    åh det viste jag inte!! men i uk finns den inte eller? trodde den va ny för 08 orna grr :) hon va inte säker på vilken färg men sa det skulle komma i tjejfärg med så hoppas! va massor utav nya finesser på vagnen men kanske hör till sporten? men bara sep e ju jätte långt kvar tills hehe dock tyckte jag syskonsittsen va lite för mkt bakåt men kanske bara va just det ex
    Nej, cammon lanseras inte i UK. Varför vet jag inte. Uk fick in sina nya Sport redan i mars (det var många här i tråden som beställde då) men ingen cammo. Vi har inte fått någon förklaring på det heller.

Sporten är ju den helt nya modellen som kom nu och den hade 41 skillnader (nyheter) mot E3:an som fanns innan (utgående?) så frågan är om det kommer så många nyheter till årsskiftet nu. P&T brukar inte släppa nya årsmodeller utan förbättrar/uppgraderar sina modeller efter något år.

Det har glunkats om ännu en ny modell med arbetsnamnet GT som enligt rykten skulle lanserats efter midsommar men än har vi inte sett röken av någon sådan. Den ska vara en deluxemodell med ännu lättare ram och lyxigare utförande. Lite Luis Vitton känsla över den bild som publicerats. Den har visats upp på en mässa men än har vi inte sett några i butik varken här eller utomlands. Inget är heller nämnt på P&T:s hemsida. Fast de är rätt så bra på att hålla tyst. Det var tyst ända till ett par veckor innan Sp började levereras också. Här kan du se en bild på GT:n http://www.flickr.com/photos/daddytypes/252500248/.
  • Asereht
    aktuelle skrev 2007-08-03 17:58:29 följande:
    först nu har de fått den blåa kammon i australien tillochmed!!
    Där hade man ju förväntat sig att den skulle kommit med en gång! Undrar varför inte UK har/får/tar in den eg?
  • Asereht

Då börjar det bli dags igen att starta en ny tråd. Jag har allt sparat så om ingen annan jättegärna vill ta över så startar jag upp en ny under kvällen.

Ska vi göra ett nytt försök under barnvagnar eller ska man posta här direkt? Jag fattar fortfarande inte varför barnvagnstrådarna inte får ligga kvar under barnvagnar, det är ju så mkt svårare att hitta för dem som letar när de flyttar oss.

Om ingen opponerar sig under de närmsta två timmarna så kör jag på.

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6