delfin73 skrev 2007-08-03 12:16:03 följande:
hej allihop!funderar på att köpa sportens syskon sits,och försöka kränga vår e3,s syskon sits på blocket.är ute efter vilo läget,och är för övrigt helnöjd med e3,n så att köpa hela vagnen (sporten då) känns lite onödig.tjejen i vår barnvagns butik sa att de egentligen inte får sälja sportens "delar" till e3ns eftersom det inte är testat.men tjejen i vår butik sa att de själva testat i butiken och det funkar precis som på e3, så hon menade på att de nog säger så för att de så klart tjänar på att sälja hela vagnar i stället

.vad tror ni? och när ni beställt från england etc. har syskonsitsen väl varit inkluderad i priset,eller minns jag fel?funderar ju på om det är lönt att lägga ut en annons.minns inte om vår som vi köpte här hemma ingick i priset för hela vagnen eller om den kostade extra.fast jag har för mig att man fick köpa till den för ca 900 kr .någon som vet ? och tror ni som sagt att ngn skulle nappa på endast en syskonsits för ett bra pris så klart.
Vi hade en tjej här i tråden som testade SP syskonsits på E3 tidigare och det funkade utmärkt. En annan tjej mailade P&T och kollade läget och de sa att det går men att det inte rekommenderas och att om det blir problem så gäller inte garantin om man gör så.
Personligen tror jag att det funkar utmärkt och jag hade planer på att köpa en men det gick bort pga att viloläget inte kan användas av barn strax över 80 cm och min minsting var redan så pass lång.
Vi undersökte möjligheten att bara köpa klädseln till SP sitsen iom att själva ramen är identisk bortsett från att E3 har 2 lägen på sin klädselfastsättning, en högre och en lägre vilket gör det möjligt att höja/sänka sitsen beroende på barnets strl fram. Detta saknar SP vilket är synd. Tyvärr säljer de inte lösa klädslar så det gick bort. Skulle jag haft bebis skulle jag nog testat SPs sits men behållt E3 sitsen och sen antingen sålt allt som ett paket eller sålt bort SP sitsen när viloläget gjort sitt för när inte viloläget är aktuellt längre tycker jag att E3s sits med de olika nivåerna verkar bättre, speciellt om man har två större barn och ändå vill att de ska kunna åka båda när en sover (dvs ett större barn i sits ovanpå och ett liggande under).
Är du med?
Förresten så kan inte butiken eller tillverkaren bestämma vad du får och inte får köpa, de kan bara rekomendera.
Du kan köpa sitsen separat eller i paket tillsammans med vagnen från UK men ska du bara ha sitsen kan du lika gärna köpa här hemma då frakten på entaka småsaker blir så pass hög så att det inte lönar sig.
jag tror nog man både kan sälja och köpa syskonsits via blocket tex.