• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 9

Välkomna alla österbottningar till den nionde tråden!

Här fortsätter vi diskussionerna om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt skriver den som vill på dialekt.

Här är våra tidigare trådar...

tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html

Övriga österbottniska trådar:

recept-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18093414.html
    träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18506996.html
    studerande-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19078849.html
    diet-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m18493282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:56:26:
    gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:57:39:
    nyare gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:45:16:
    Intresserad av vad som händer i Österbotten i sommar?: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20733138.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:57:03:
    3:e recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 22:39:54:
    nya träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 9
  • Missalibabagirl

Jär e en til som ha steda å skura golvi i heila stugo..så nu dzär int ja nameir ida! Hä får räck

• beibikär

Gokväll!
    Loppis på folkis va no bra. Borde på utsido å folk som sto tär å såld. Int lukta e na å man såg ju at he va vanli kvinnona...int va he naleis na mang säljare men he had sleiji se ti flickklädre fö dem all! Ja fynda no:
    1 st röd vinterhalare
    1 st jeans
    3 st mjukisbyxor
    1 st kjol
    1 st jumper
    1 st hupparijacka
    1 st kofta
    1 st Tskjorta
    1 par länkskor
    2 par sandaler
    ALLT i storlek 90-100 o tot summa: 17 euro. Jag köper int sånt som e sönder, har fläckar el har mist form, Fler plagg va lingon&blåbär, flickona som had haft e va int na rikti stor än helder, vilket betyder at klädre int va hopplöst omodern. Tyckt ja gjor e bra

San fik vi kaffe å munka å glass vi Jussistjej, så vi strunta i flygplane dähä gango..
    Å ikväld ha vi ve å skåda lillbeibi! gulla-gulla

nu, ska ja fösök få na gjort tå, baket allt kaffedrickas...

Ronjas och Jonatans mamma
  • Labolina FI

Ja siir et man sko böv lär se ti spring på loppis, fati som man er !
    Men tå he e naaleiss så jobbit.......

Va finns e riktit fö loppisa jär i jeppis nofötiin? Å vann e di ??? Veit nan ???

Å finns e nan som tar emot begagna saker o klädre na meir san Kontti sluta ???

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Jaaaaa, he måst ja jo berätt !

Wilma lärt se ti ped utan stödhjule ida ! Cool
    Ho var mäkta stolt !!!
    Typ 15-20 minut så kuna o riktit bra. Ifjol somras jik int e alls, fast kompisen lärt se å ho no sko a vila liiti ho å. Ho vart ba arg o leid å vila int ped na övähuvutaget.
    Men no ha o sjölv fråga en par gang om vi sko kuna ta bort dem.

He så rolit ti si tå di lär se na nytt, å e så nöjd me se sjölv tå di kan !!!

• Millami

nuuuuu ääääntligen börj allt va på plats sen vi flytta hit..*puuuh*
    nu fattas bara lite nya möbler...så sku allt va perfekt så som ja vill ha d här
    men ska ju ti ikea i början på juni så efter d då borde väl allt börja vara på sin ordning
    ääääntligen...
    å sovrumme blev såååååå fint...mitt favorum..

sååå nu e ja såååå trött efter att ha gått an hela dan, så nu far ja å sova...så ja ork me pojkan i helgen..

• Lilla My i Finland

Grattis Wilma!!!

Jär haldä lilleman på ti var stor. Ha har börja stiga opp o nu ere slut på friden...

• jussistjej

Afton!!!

Oj jestas, nu e ja stinn!! Kombe just heim från Pedrinas, å har tryckt in en biff me peparsås å kladdkako å glass ti efterätt!! Mums! Ja veit ni e avunsjuk, å dessutom så bjöud svämor, så he va billit dessutom!!!

Jå he va int na roko kläden du hadd fynda Beibikär, å flickon va glad å nöjd ti få mannekäng å vis upp ny kläden siin!

• LCroft

Får nog börja med att gå till nåt loppis var folk själva står och säljer sina saker, då ser jag ju vem personerna är Antar att det är min bacillskräck som stör mig, märker att jag faktiskt blivit bara värre och värre med åren, samma med att jag har så svårt med att det är smutsigt och rörigt hemma. Har väl fel i huvudet

• Lizn

Lcroft - ein till som har bacillskräck.Dessutom så veit jag int na van folk hittar na på loppisa,jag ha viri några gang och har int hitta nating som sko ha viri användbart Men,största feili är väl no på me sjölv...man e fö krantto

• Zaija

Gomorron

Måst kommenter dehär me loppisan.Ja va å så d som ader skriva att ja knappt kuna ga in tid å va ja så hadd ja våtservettren me så ja kuna tork åv händren tå ja gick ut No tycker ja att he va liiti ti ta i fö baket ja sjölv ha hadd e bord tär så gar e ho bra som helst ti fara tid å skåda me händren å fara taan otvätta.

Idaa var it e na mytji på tapeten jär.Har 2 snoro bån elä 3 (gubbin) minsta flickon hadd 40,2 graders feber i går

Svar på tråden Österbottniska tråden 9