• På Tiden

hur lång tid tar det för en finger nagel att växa ut?

Anonym (b): Jag blir jättenyfiken på var du fått de uppgifterna. Bara av den anledningen att jag blev av med min tånagel och det tog inte ett år att få den att växa ut helt. Långt ifrån faktiskt... Säger inte att du har fel, undrar bara hur min kunde växa ut så fort!

• På Tiden

TS: om nageln har gått av längst ner så ska du väl gå till husläkaren så de får se om nageln behövs tas bort så man kan hålla rent från infektioner som annars kan komma in under nageln. Sen kommer ni få hjälp med omslag osv. Man vill inte ha ett omslag som riskerar att fastna i vävnaden. Detta hände i mitt fall och jag fick då ta bort den del av nageln som redan växt ut och början om från början.

• På Tiden

Oj, vad jobbigt! Känns konstigt att de inte vill se fingret innan de säger att de inte kan göra något! Min syster fick oxå hjälp då hon förra sommaren blev av med sin nagel.. Vi är lite klantiga i vår familj *ler*
    Har nageln gått av lär den så smånigom ramla av helt. Den nya friska nageln växer väl då ut fin.. Men som sagt, viktigt att hålla rent och skydda fingret. Gå till apoteket och fråga vad de rekommenderar att du använder som omslag.. Gör nämligen frbannat ont att ta bort omslag som fastnat i vävnaden..

Lycka till!!!!

Svar på tråden hur lång tid tar det för en finger nagel att växa ut?