• Mojo79

Förstoppning / trög i magen, nån mer?

linfrö. jag rekommenderar INTE anna skipper-varianten. gör så här: 1 msk linfrö (hela). ta så mkt du kan i munnen och drick vatten å skölj lite i munnen så de lossnar å följer med ner. fortsätt proceduren tills 1 msk är nere och så drick mkt vatten i samband med det här. det hjälper mig med min IBS-mage. ung. 1 msk varje dag.

päron är bra frukt

katrinplommon kan vara bra

motion (gärna regelbunda promenader) & vätska

grovt bröd

bönor och rotfrukter

men överdriv inte, det kan ge motsatt effekt!! gäller även vätska. man kan bli förstoppad av att dricka för mkt faktiskt. samtidigt även blii det om man dricker för lite... lagom är bäst!!

• Mojo79

linfrö på gröt är oxå ett jättebra tips. råggröt på rågflingor räddade min mage förut (har gjort uppehåll då jag helt plötsligt inte tålde det, fick gravidmage) men ska göra ett nytt försök igen. råggröt är godare än fiberhavregrynsgröt enligt mig =)

anledningen varför jag är anti till anna skippers metod med linfrö är att det är så jäkla svårt att få i sig de små rackarna. de fastnar i botten av glaset å sen försöka svälja det... jag förstår de som testar det att de håller på att spy.

Svar på tråden Förstoppning / trög i magen, nån mer?