Inlägg från: Anonym (pinsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pinsamt)

Hemorrojder som blöder

Fick efter mitt första barns födelse(2 år sen) en hemorrojd som jag aldrig har haft problem med och har därför inte gjort något speciellt åt det.

Nu är jag gravid igen, har bf i dagarna, och har fått ännu en hemorrojd (fick den för 3 dar sen), denna är stenhård, gör svinont och blöder. Har testat salva och stolpiller som jag köpt på apoteket, men det har bara börjat blöda ännu mer.

Kan knappt sitta/stå/gå. Tycker detta är jättejobbigt + att det gör ont och värker i den hela tiden.

Tycker detta är riktigt pinsamt, hur ska jag göra för att bli av med detta?

• Svar på tråden Hemorrojder som blöder
  • Anonym (pinsamt)

det är Xyloproct som jag använder både salva och stolpiller, men jag tycker inte det verkar fungera så bra..
    kanske tar jag salvan på fel sätt? jag smörjer in själva "kulan" ska jag ta runt hela hålet ist?

prata med bm vågar jag inte, ska ifs dit på måndag (har bf då) men jag vågar inte ta upp det med henne. *pinsamt*

nu har jag riktig ångest oxå inför förlossningen, kommer sköterskorna säga någonting om det? *nervös*

• Anonym (pinsamt)

Tack för era svar.
    ska gå och smörja in den lite extra plus försöka putta in den. Får hoppas det känns bättre sen.

Svar på tråden Hemorrojder som blöder