Inlägg från: sonica |Visa alla inlägg
  • sonica

Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?

Jag kan utan att skämmas säga att jag har sjukskrivit mig, tveklöst dessutom!!

Varför? ja det ska jag tala om...Jag jobbar med maskiner, kör fordon på tung och farlig industri, flertalet olyckor har inträffat, tom dödsfall, eller olyckor som lett ill invaliditet, det är oerhört riskfyllt, och efter en hel natt med sömnlöshet, så utsätter jag inte arbetskamrater för livsfara, jag skulle få skulden om något hände...
    ska man köra tex travers ska man vara tillförlitlig som förare om man har en skänk i harven..

• sonica

För att förtydliga mig lite: Så en natt utan sömn kan vara en fråga om definition..Det har jag märkt..
    Jag vet att en del pratar om att de inte sovit, men så visar det sig att de sovit kanske 2-3 timmar...

Jag pratar om en hel natt utan någon sömn alls, alltså inte ens en minut,

Har jag sovit åtminstone 1-2 timmar så far jag på jobbet, det har jag gjort många gånger

Men har jag inte ens sovit en minut, det går inte, jag får inte ens heller,(underförstådd och icke uttalad regel på jobbet..)
    Har gjort det och det var en katastrof, jag skulle ha varit i bättre skick om jag hade varit bakis men ändå sovit ett par timmar...har blivit hemskickad(företaget kan få dryga böter om en olycka inträffar)

Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?