• snowflake76

Är detta en kristall krona eller ej ?

Jag har set så många likadana och liknande säljas på Tradera som kristall kroner,så nu blev jag nyfiken om min också är det =0)

• Svar på tråden Är detta en kristall krona eller ej ?
  • HumlanEkerö

Nja..mer av en lampkrona..kan man säga så=)??

• Upptagen

Näe... känns som om det är lite billigare prismor i din? *duckar*

Vi har en lampa som är liksom gjutgärnsstomme med en massa prismor i, men inte fanken är det en kristallkrona!

• snowflake76

Tussilago :ja jag hör inget klingande kristall ljud fråndom så det kanske är bara glas =0))

• CeeJay

Tycker inte det ser ut som en kristallkrona - mer som en lampa med blinbling på

• snowflake76

när det gäller sånna här lampor som är i kristall,huur vet man att det är det och inte glas ?

• snowflake76

lampan väger ca 4 kg är det mycket?

• snowflake76

ni som har röstat ja vad är det som gör att ni tror att det är en kristall lampa ?

ni som har röstat nej , vad är det som gör att ni inte tror att det är en kristall lampa ?

• Needy

lampkrona me prismor..men FIN var den!

• CeeJay

Jag har röstat nej men mest pga att det inte SER UT som en traditionell kristallkrona - det som dyker upp i mitt huvud när jag hör kristallkrona är droppformade kreationer i guld och en jäkla massa kristalldingeldangel Och den här ser mer ut som en lantlig lampa i glas! Kan inte beskriva min röst på annat sätt

Svar på tråden Är detta en kristall krona eller ej ?