Är detta en kristall krona eller ej ?
Jag har set så många likadana och liknande säljas på Tradera som kristall kroner,så nu blev jag nyfiken om min också är det =0)
Jag har set så många likadana och liknande säljas på Tradera som kristall kroner,så nu blev jag nyfiken om min också är det =0)
Röstade nej. Är ingen expert på sånt, men enl. mig ser en kristallkrona ut såhär:
i152.photobucket.com/albums/s187/Biz66/mams50019.jpg
Nej det se rinte ut som en kristallkrona. Speciellt inte med lamphållarna som ska se ut som smält stearin. Det har jag svårt att tänka mig att de har på äkta kristallkronor.
in ser också ut så men jag har drop prismor i stället.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=42844658
nä vänta nu dom är inte alls lika . det är jag som är snurrig
www.kristallarmatur.com/kristallkronor.htm
Det HÄR är kristallkronor så som jag ser det.
Sen OM din ÄR gjord av kristall så är de ju men enligt mig är det inte en "traditionell" kristallkrona
CeeJay : wow vad snygga dom är (jag dreglar)
Ja det är en (tror jag ) Marie Therese modell, brukar ligga mellan 300-800 kr beg.
Men hur vet jag om det är en Marie Therese modell eller ej?
Nej, det är det inte.
nej, lampa med bling bling =)
dom små är kristaller , men inte av jätte fin sort, men dock kristallprismor....=)
Jag skulle kalla det: en takkrona med kristaller,
snarare än en kristallkrona.
Det ser inte ut som en äkta kristallkrona... Du kan höra på ljudet om den är äkta om man vet skillnaden på glas och kristall
men herregud det är en sådan där plastig Kinagrej.
Jag skulle kalla det en femarmad taklampa med prismor och droppformade glashängen eller nåt.
men är det värkligen kristall prismor och inte bara glas prismor?
Tja, det är en "krona" och den har några kristaller så helt galet är det kanske inte att kalla den kristallkrona. Fast jag hade inte kallat den det, jag hade kallat den "lampkrona" eller "takkrona".
Därför röstade jag på kanske
Nej, inga kristaller där alls vad jag kan se.
dom jätte små runda är av en billigare kristallsort....
Dom som hänger mellan ljusen och från ljusmanchetterna då? Förmodligen är det väl "glaskristaller" men what the heck! *s*