Inlägg från: Clis |Visa alla inlägg
  • Clis

Kattförlossningar efterlyses

Oh vad spännande! Min katt är också dräktig! Hon är beräknad ca 13-25 maj. Nånting där.. Va tjuvparning så jag vet inte exakta datumet. Men började känna sparkar förra veckan

Lycka till med din kisse!

• Clis

Tack! Ja, du borde väl också börja känna sparkar om dom är beräknade ungefär samtidigt! Spännande!
    Jag ser fram emot att få höra hur det går!

• Clis

Idag ha Lilo (honkatten) varit konstig. Hon ha boat i klösställningens krypin (där ha hon annars inte varit på flera månader), legat där och bökat omkring. Plus att hon ha varit rätt orolig av sig idag. Vet inte om jag inbillar mig eller om det är öppningsskedet som ha börjat..? Spännande!

• Clis

Ja super häftigt är det! Nu TROR jag att hon har sammandragningar också! Hela magen spänner sig för någon sekund, och det kommer lite hela tiden. Iiih, jag blir såå uppspelt! Just nu ligger hon i lådan jag lagt fram till henne. Gav henne precis lite mat och vatten så hon får krafter. För hon ha inte alls ätit idag annars.
    Så nånting verkar nog vara på gång..

• Clis

Jepp, de ha jag gjort. Krusat och masserat lite försiktigt. Och det uppskattades verkligen!
    Nu har det hunnit komma 2 små gryn också
    Första ungen kom 11:20 och andra kom 11:50 (finsk tid).
    Lilo är jätte duktig och tvättar, äter upp moderkakan och allt som ska göras! Jag är superstolt!
    Jag TROR att det kan vara en till i magen, men är inte helt säker..
    De återstår att se!

• Clis

Tack så mycket! Ja, de är helt underbart!
    Skulle kunna göra de 7 ggr i veckan

• Clis

clis.bilddagboken.se/
    Klicka sen på "album" i vänstra kolumnen så kommer ni till bilderna. Och klickar ni på bilderna så blir dom större!
    Behöver hjälp med att bestämma kön också, å jag ska ta lite rumpbilder senare

Hjortrongull
    Haha..Ja de kan jag tro. Speciellt om det tog länge.
    Nu hade jag ju sån tur att de gick så snabbt och dagtid dessutom. Perfekt!

• Clis

Nej, de är nog vanligt att dom mestadels sover och samlar krafter inför kommande förlossning. Ha du visat henne någon bolåda? Jag hade ju en till Lilo, men hon va inte alls intresserad av den. Förrän imorse då hon skulle föda, då gick hon direkt dit och lade sig. Ha fast bolådan i sängen, för hon vill säkert vara nära dig!

Oh, snacka om att vara nära förlossningen.. Ovanför huvudet! Kul!

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses