Inlägg från: Clis |Visa alla inlägg
  • Clis

Kattförlossningar efterlyses

bettyboop
    Ja, du märker helt enkelt! Lilo blev jätte gosig och ville vara nära mig hela tiden presic före det va dags. Hon är också utekatt, men ville inte alls gå ut just dagarna innan hon sku föda. Jag va också ganska nervös, men de gick jätte bra!

Mina ungar kom igår! Va såå kul!

• Clis

bettyboop
    Oj, de låter som om hon hade värkar igår då! Dom brukar ju ligga och flåsa med munnen öppen då! Hur ha det gått? De måste ju ha kommit bebisar nu??

Lusthan
    Ingen aning om hur hankatter brukar reagera på kattungar. Men om du är orolig kanske du kan stänga in kattmamman och ungarna någonstans sen? Så dom får vara ifred åtminstånde i början?
    Va tråkigt att det inte fungerar med Asta. Slött att behöva göra sig av med en familjemedlem. Hoppas att de löser sig!

• Clis

bettyboop
    Inte ännu?? Va tusan! Jag är ju otålig ju

Lusthan
    Jo, men att stänga in dom när du far hemifrån va ju en bra ide!
    Ja, om det skulle vara "lättast" för Asta så är de bäst att göra så! Lycka till med det!

• Clis

Lusthan
    Javisst är dom söta! Om den med mest vitt är en hona så ska den bo kvar här
    Katt som spolar?? Haha.. Guu va roligt! Vill jag också ha!

BettyBoop
    Nämen vilken smart katt du har, som kan öppna kattluckan!
    Men inte allt för praktiskt kanske.. Hoppas att han inte är så smart att han kommer förbi det ni sätter för luckan..

Nu tycker jag faktiskt att era katter ska klämma ut sina ungar!
    Jag är ju otålig ju!

• Clis

Grattis betty!!!
    Hela 5 stycken?? Inte dåligt det!!
    Min lilo hade inget emot att jag satt där och kikade. Vick även ta upp dom för att kola kön. Men de väntade jag med nåhgra timmar iaf
    Du vet väl att vi vill se en massa bilder sen!!!

• Clis

Haha! Ja, jämfört med Lilos kull på 2 bebisar är det rätt många iaf! Är det hennes första kull? Ooh vad spännande med foton!!

• Clis

De gjorde jag också till Lilo, serverade mat på "sängen".
    Ha du lagt upp bilder nu??

• Clis

Jag är också intresserad av att börja med kattuppfödning. Men inte heller just nu. Utan planerar att börja om några år.

Lusthan
    Hur går det? Inga bebisar ännu?

• Clis

Janna84
    Vad roligt med uppfödning! Det är min dröm att kunna starta en uppfödning en vacker dag. Om några år kanske. Är speciellt intresserad av Birma, Devon O Cornish Rex och Snowshoe.

• Clis

babyassistans
    Det lär ska vara ganska vanligt att dom kommer med rumpan före. Mina gjorde också det. Och allt gick fint! Har du långt till veterinär ifall det går illa?
    Om du inte har långt så skulle jag vänta och se. För min hona gick det som sagt bra! Lycka till!

• Clis

Härligt!! Det kan gå flera timmar emellan! Ha hört att de kan ta upp till 12 timmar till och med.
    Berätta gärna hur det går!

• Clis

Oj, låter som om det är dags. Magen brukar ju ramla ner då.. Kul!!

Skriv när det börjar hända nåt! Eller kanske de redan gjort de?
    Lycka till, de kommer att gå jätte bra!

• Clis

miss you
    Varför ha hon sagt att den inte kommer att klara sig?
    Det är nog ganska tidigt för en katt att få en kull vid den åldern, men inte bhöver det väl vara livshotande?
    Rätta mig om jag har fel någon!
    Men kanske du skulle kunna prata med en veterinär, ring och fråga!
    Kanske hon inte är så långt gången att det går att göra abort?
    Som sagt, prata med en veterinär! De är nog säkrast!
    Lycka till, berätta gärna hur det går!

• Clis

Lusthan
    Lilo va int alls i sin låda förän hon började få krystvärkar. Så du behöver nog inte oroa dig!
    Hon går nog dit sen när det riktigt är dags, annars får du lyfta dit henne precis då.

• Clis

Lusthan
    De är nog öppningsskede som håller på för din katt skulle jag tro.
    Lilo hade det i ungefär ett dygn, men jag ha läst på kattforum att de kan dom ha upp till flera dagar/1 vecka.
    Så snart måste de ju bara hända nånting..

• Clis

Lusthan
    Iiih va spännande! Ca 20-30 minuter (om ens det) efter att vattnet gått för Lilo så kom bebisarna!

Ha de hänt nåt mer nu?
    *håller tummarna för att allt går bra*

• Clis

Grattis Lusthan!!
    Härligt med 4 stycken, eller blev de ännu fler?

• Clis

Lusthan
    Vilka fina bilder! Va duktig hon va, Svea!
    Du också för den delen!

Grattis till småttingarna!!

Mina fyller 3 veckor imorrn! Tiden går så fort att jag inte hänger med!

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses