Inlägg från: Lusthan |Visa alla inlägg
  • Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

Hmm, just nu ligger hon i fåtöljen, men när det börjar närma sig att krysta så får jag nog flytta på henne. Om hon är igång då vill säga... Det är lite svårt att avgöra tycker jag. Vi får se vad som händer under kvällen. Men vi är på dag 64 nu så det är nog inte konstigt om det är på gång. Dags att fortsätta lusläsa allt jag kan hitta på internet innan det är dags på riktigt.

• Lusthan

hehe, jag känner igen det där med att känna sig som ett barn kvällen innan julafton. Jag är helt uppe i det blå och väldigt rastlös. Vill att det ska komma igång på riktigt nu men det ser ut som att hon "bara" är i själva öppningsstadiet. Det känns som att det kan ta en hel evighet innan ungarna kommer men vi får väl hoppas att det blir innan jag har blivit så trött att jag har somnat...

Det som gör mig frustrerad är att det verkar som att jag har läst all vettig information som finns att hitta på svenska på internet. jag vill läsa mer, jag vill veta mer. ja om det finns så mycket mer att veta då vill säga.. jag får väl vänta och se hur det går med min lilla prinsessa helt enkelt.

jag hoppas att hon kan komma igång ordentligt ikväll när sonen har gått till sängs. då blir det lugn och ro och jag har hela natten på mig att leka barnmorska. för det vill jag lova att det ska bli intressant att få göra.

• Lusthan

Tänkte bara skriva innan det blir sängen för mig att här har det inte hänt något än. Svea är otålig och verkar en aningen nervös, trampar runt men det har inte hänt så mycket. Hon har inte ätit mycket idag, normalt under de senaste veckorna äter hon tre gånger om dagen och gärna mer om hon får.

Jag kan tänka mig att det rullar igång på riktigt inatt eller imorgon. Får vi hoppas att Asta tar och masar sig ur lådan så att Svea kan få ha den och få ungarna i. Annars får vi fixa en ny låda åt Svea och det har jag ingen lust till mitt i natten... Kanske ska jag leta på en innan jag går till sängs...

Jag uppdaterar om det händer något som är lite mer spännande.

• Lusthan

Tyvärr verkar inget ha hänt, jag tror hon fick några värkar igår under dagen. Men det var inte många i så fall. Idag vet jag inte har precis vaknat, men hon går planlöst runt och det verkar som att hon letar efter en bra plats att lägga ungarna på. Asta har ju tagit hennes plats i den andra lådan så jag får leta efter en ny.... Kanske blir hon lugnare då och lägger sig där. Dag 65, man kan ju tycka att det är dags nu.

• Lusthan

Nu har jag bytt låda, hon gick villigt i den men hoppade lika raskt ur den igen. Jag blir tokig, ska jag behöva fixa en annan låda? Vill de ha stora lådor eller små lådor, jag begriper inte det här. Som det ser ut nu kommer hon att få ungarna i fåtöljen om jag inte passar mig. Vilket kan bli lite krångligt av förståeliga skäl. De stackrarna kanske trillar ur...

• Lusthan

Jag fick byta den andra lådan också. Asta pasta pucko passade på att stänka i den för att markera att den var hennes. Vansinne på hög nivå. Däremot verkade det som att Svea hade varit däri och boat lite innan. Tredje gången gillt kanske, hon har skuttat i lådan och tittar. För säkerhetsskull så slängde jag i mina nattkläder kanske det hjälper lite.

Sen kan jag inte begripa att det ska ta sån tid för det verkar ju som att hon har förvärkar lite då och då, men emellan är hon precis som vanligt. Jag börjar bli otålig. Kanske skulle man ta sig härifrån ett tag och lugna nerverna för att komma tillbaka med lite mer tålamod eller nått...

Hella: Det går inte att sära på dina kattmammor, kanske det hjälper om hon är tvungen att ta ansvaret själv? Jag försöker bara spåna lite..

• Lusthan

Ah, ja det är ju inte bra det heller. Det kanske tar lite extratid för den andra mamman att förstå vad som har hänt. Det var första gången för henne va?

• Lusthan

Clio: Jag hoppas att det är öppningsskedet som pågår annars kommer vi bli tokiga här snart. Jag börjar bli nervös och spänd. Men jag försöker att inte visa det för henne. Som idag så åkte jag hemifrån en stund och har suttit i ett annat rum nästan hela dagen bara för att inte visa henne att jag är så här nervis. När allt väl sätter igång så lär jag lugna ner mig betydligt.

Hella: Nu är jag ingen expert på det här eftersom det är min första kull, men kan det vara svårt för förstföderskorna att förstå vad som har hänt kanske i vissa fall? Kan det kanske vara så att hon inte vet rikigt vad som händer och det är därför hon reagerar som hon gör. Jag hoppas verkligen att det går bra för henne och ungarna.

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses