Inlägg från: Lusthan |Visa alla inlägg
  • Lusthan

Kattförlossningar efterlyses

hmm, ja man känner ju att man vill vara hemma ifall man behöver göra något för att hjälpa till.

hon känns fortfarande ungefär som vanligt men lite mer efterhängsen vi får väl se. kanske händer det något ikväll när jag kommer hem.

• Lusthan

hon är en vanlig huskatt. hanen är norsk skogskatt, abessinier och huskatt.

• Lusthan

här börjar det hända saker. nu har hon gjort soffan lite våt och har helt klart värkar. läskigt. nu får vi snart kissebebisar.

• Lusthan

här har det kommit upp två stycken än så länge. färgen är svår att avgöra men det ser ut att bli svart, grå, vit bruna nått åt det hållet. hon var jätteduktig och klarade att tvätta och sånt själv. Ungarna ligger i lådan nu tillsammans med Svea, men de föddes i sängen. Ve och fasa nu måste vi byta sängkläder. Nu är jag glad att vi hade engångskissunderlägg så att sängkläderna inte blev helt förstörda.

Det tog cirka en halvtimme innan vi märkte att hon fick värkar igen och sen efter det så tog det kanske en kvart och den andra ungen var ute.

Det här var spännande och intressant. Pizza har vi ätit i sängen samtidigt som Svea har legat och diat första ungen.

• Lusthan

tre stycken, alla i samma färg. hon verkar fortfarande lite andfådd så kanske att det kan komma en till. då borde hon få sina värkar snart för det var cirka en halvtimme sen hon fick den sista. den kom ut åt fel håll men det gick fint ändå. nu är jag helt slut i huvudet och hoppas nästan att det här var den sista även om det skulle vara gosigt med nån till. speciellt ifall den kommer i en annan färg. det skulle vara coolt.

• Lusthan

Trodde att det tog slut med nummer tre men nu för cirka 20 minuter sen dök det upp en nummer fyra. det tog ungefär en kvart innan moderkakan kom ut så ungen satt fast i rumpan på svea under tiden. men hon var duktig och tvättade hela tiden.

jag tror att det kan finnas en kvar i magen eftersom jag gissat på ett ojämnt antal då hon varit ganska ojämnt stor i magen. den ena sidan större än den andra. men vi får se vad som händer.

felix tittar in då och då för att se vad som händer. särskilt när det piper mycket i lådan. så fort hon är klar så ska jag byta underlag och sen hoppa in i duschen och gå till sängen. jag är jättetrött.

som det ser ut nu så verkar vi har en hane och tre honor, men det kan säkert ändra sig tusen gånger om.

jag skriver mer imorgon om det har hänt något och jag ska försöka att lägga upp bilder på de små så fort jag kan. de ser dock likadana ut allihopa än så länge. kanske kan vi få en sista unge som ser lite speciell ut..

nu är det snart sängen för mig..hehe

• Lusthan

Fyra stycken blev det, men ibland så kan man tro att vi har fyra små och en jättebebis. Asta ligger i lådan och ena sekunden så hjälper hon till att tvätta och ta hand om de och den andra sekunden ligger hon själv och snuttar på Svea. Jag plockar bort henne när hon håller på så, kan ju aldrig vara ett bra beteende.

Men så trött jag var inatt. Helt sjukt trött och ändå så gjorde jag ingenting egentligen det var ju Svea som stod för hela grejen. Det gick bra och mor och fyra bebisar ligger i sin låda nu och glada och nöjda.

Miss you: Jag var också toknervös innan, helt sjukt nervös. Men det gick bra. Jag läste på så mycket jag kunde innan så att jag visste vad som skulle hända. Det verkar som att de klarar det mesta själva kissekatterna, men vill gärna ha sällskap. Sista två ungarna fick dock jag hjälpa till att göra torra för det orkade hon inte riktigt. Så man får sitta och spana och hoppas att det löser sig.

• Lusthan

jo jag fick sova och det var mycket skönt vill jag lova. låter jobbigt att inte få sova det hade jag nog inte klarat.. kände mig fortfarande överkörd efter när jag vaknade idag.

Asta börjar bli riktigt jobbig, hon vägrar gå ifrån lådan. Hon ska ligga där i hela tiden och jag vill inte ha henne där i överhuvudtaget.. Det är drygt. Sen har Svea inte gått på lådan sen hon fick ungarna tror jag. Hon vill inte lämna så jag funderar på att fixa en liten låda åt henne nära bolådan.. Äta gör hon dock och dricker som hon ska. men inte heller då vill hon gå ur lådan utan jag får ge henne allt i lådan. funderar på om hon fortfarande är trött.

Ibland så tittar hon på mig precis som att hjälp mig, vad ska jag göra. Hon är så söt och inte vet hon hur hon ska ligga heller så jag får lägga henne ner så hon ligger bekvämt annars blir hon trött i benen och blir alldeles skakig.

Vilken sötis... Jag visste att jag skulle tycka att det här skulle vara roligt, men så här kul visste jag inte. Det här skulle jag kunna göra om igen. Inte än på ett tag dock, nu är jag helt slut. Hehe.

Nä nu ska jag gå och titta på de söta igen och sen ska jag ta mig hemifrån en stund.

• Lusthan

hmm, jag ska försöka. vet bara inte var sladden till kameran är... ska leta lite så får vi se om jag hittar nå fina kort på de små.

• Lusthan

Nu ligger bilder ute på Sveas förlossning och de bra bilder vi fick på ungarna. Just nu så är hon så blir hon så stressad när vi plockar upp de att det inte går så bra. Men jag ska försöka sen när hon är lugnare och ungarna har blivit större.

Svar på tråden Kattförlossningar efterlyses