Inlägg från: Anonym (självmord?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (självmord?)

3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...

Hej. Min pappa hittades i skogen död med 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod. Vad jag undrar är om någon som känner till amfetamin amfetamindoser vet om detta kan ha varit ett självmord. Han dog pga köldskador. Han har alltså lagt sig ner inne i skogen i snön och dött av kölden. Inga brutna ben eller så... Han hade mycket ångest på slutet av sitt liv och kände nog att han nått sin botten. Han hade missbrukat amfetamin i 25 år och var helt slut.

Tyder den höga dosen på ett självmord el är det en normal dos när man missbrukat så länge?

Känner att jag skulle vilja reda ut detta lite mer...

• Svar på tråden 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...
  • Anonym (självmord?)

Tack för svaren... Jag antar att om det inte går att överdosera amfetamin så kanske avsikten inte var att dö. Eller så gav han sig en sån fet dos att han visste att ha typ skulle "somna" bort där i snön... Obduktionen visade bara att han dog pga kölden så det är ett mysterium vad han tänkte när han sprang in i skogen. Kanske var han så snuträdd och väck i huvet att han inte fatta var han var ens. Oavsett så är jag iaf glad att det är över för hans del, hans liv var så mycket lidande tyvärr...

Jag får nog acceptera att jag aldrig kommer att få veta vad som egentligen hände.

• Anonym (självmord?)

Skumt är det... jag har inte heller förståt det som om att han tände på precis innan. Jag vet att han var snuträdd för nåt han gjort så han trodde nog snuten var efter honom iaf. Det finns ingen mer förklaring till varför han dog av förfrysning. Möjligen hade han snubblat. Men inget var brutet. Så han borde ju ha kunnat resa sig upp igen isåfall tänker jag. Han var bara några minuter hemifrån dessutom.

Jag tror också att han har det bättre nu och det tror jag för att jag kände hans närvaro hemma hos mig samma dag som han dog. Två veckor innan jag fick reda på att han var död kände jag hans närvaro så mycket att jag trodde jag höll på att bli galen. Det var samma dag som han dog. Fast det visste jag ju inte då. Men jag misstänkte klart att han hade dött. Så det har gett mig lite lugn. För han har uppenbarligen gått över på andra sidan och jag hoppas verkligen han har fått ro nu.

Tack för hjälpen och omtanken alla.

• Anonym (självmord?)

Porceline: Tack! Jag börjar nu tro på att han helt enkelt inte kände kylan för att han var så svettig kanske. Ett medium som fick kontakt med min pappa (hon visste inget om honom innan, inte ens att han var död), sa att han upplevde det som om att något slog undan benen på honom och att han upplevde en himla massa känslor innan han dog. Hon beskrev att det var utomhus han dog och hans personlighet. Så jag har valt att tro att det var honom hon fick kontakt med.

Hela hans liv var en berg och dalbana. Han hade mycket speciell personlighet och hade många talanger. Jag har känt många som fastnat i droger och de flesta av dem har precis som min pappa varit väldigt begåvade och talangfulla människor. Det är verkligen så synd att de fastnar i droger.

• Anonym (självmord?)

Jag har mått ganska bra sen min pappa dog faktiskt. Han led så mycket i slutet av sitt liv att det måste ha varit en befrielse för honom. Eftersom jag så starkt kände att han var hos mig samma dag som han dog (visste inte att han var död förren två veckor senare) så bev känslan av att ha var fri ännu starkare.

Mediumet som fick kontakt heter Anne och bor i träslövsläge i varberg. Vart bor du? Jag kan verkligen rekommendera att kontakta ett medium. Det är så skönt att få höra att någon som varit så vilsen i verkliga livet äntligen fått ro...

Må väl!

Svar på tråden 3,4 mikrogram amfetamin per gram blod...