Amor Fati; Han var med i 'A Fondo'-biten. Dar dom namnde lite hastigt om biometrisk sakerhet. =) Vi trodde dock dom skulle visa ett langre rep. vid 21-nyheterna men nehepp,samma klipp bara annan ordning pa dem. Tror dock dom sagt att dom vill gora ett langre repotage nagon gang langre fram. =)
Jomi; Spanien ar harligt! Vi bodde tidigare nere i Murcia (varmt o skont men mkt torrt) men nu for tiden bor vi i Madrid. Jag foredrar dock varmen nere i Murcia aven om sommrarna kan bli lite val heta, hehe. Jag vill dock ha ett sommarstalle nere vid Tarifa (ej byn utan snarare nara stallet dar alla 'kite.ar' typ). Tarifa (dar jag menar) ar sa vackert! Jag och min man gjorde en 'liten' resa med bil for ett tag sedan da vi akte igenom bla Murcia (dar vi bodde), Sevilla, Huelva, Cadiz, Gibraltar, Malaga, Granada och Almeria. Och det var pa vagen ner fran Cadiz mot Gibraltar som vi akte den 'lilla vagen' som gjorde att vi kom forbi Tarifa. Och som sagt, tyckte det var jattefint. =)
Annars tycker jag aven om Burgos. Spaniens gamla huvudstad.
Mycket historia dar och harlig natur! Minns forra sommaren da min mans Gudfar tog oss runt bland bergen mm. SA vackert!
En annan plats jag tycker om bortsett fran all turism mm ar faktiskt Benidorm. Men turistar man dar sa ar nog tempot ratt hogt. Sjalv har vi ju bara akt dagsturer och ibland akte vi dit pa kvallen for att ata pa 'var' resturang. Hehe.
Men tycker mkt om strandpromenaden dar, da det inte ar fullt av fulla britter mm dvs.
Iaf, kort och gott tycker jag om GRONT! Hehe. Alskar naturen och var darfor en av anledningarna till att jag inte klarade av att bo i Murcia. Murcia har ocksa grona stallen men tyvarr inte dar vi bodde. Aker ni till Murcia nagon gang rek. jag att se bla Sierra Espuña och aka till den lilla baren i bergen dar vildsvinen ofta kommer till. Jattemysigt.
Sen rekomenderar jag sjalvklart Caravaca (de la Cruz) som ar speckat med historia och utsedd till (om jag inte missminner mej) varldens 5e Heligaste stad.
Iaf, Murcia region har mkt sevart om man kan ta sej runt och ar beradd att resa en bit for att komma fram mm.
(Just det, ett annat stalle som jag dock inte vart pa men som alla jublar over ar en strand som heter Calblanque eller ngt liknande. Ligger tydligen pa vagen fran Murcia mot La Manga (dar Mar Menor och Mar Mayor ligger)
Nee, nu har jag skrivit en hel novell. Som sagt, spanien har mkt att bjuda pa och jag foredrar naturen!