• Amor Fati

Spanska tråden del 4

Feliz dia de la madre (igår, jag vet, men jag har inte internet hemma utan måste logga in på jobbet). Hur har ni firat? JAg firade på stranden. Äldste sonen badade, själv tyckte jag det var lite för kallt i vattnet. I present fick jag ett block för att skriva "lista de compras", producerat med klister, tuschpennor och mycket kärlek. Så gulligt..

• Svar på tråden Spanska tråden del 4
  • Amor Fati

Nej, ahr inte fâtt sâna râd. Typ var forsiktigt med embutidos och sant, men gronsaker..? Det kanns som varje ar säger de nagot nytt, ha ha.

• cleopatra2

Bizzy...det är bara viktigt att dom är ordentligt tvättade...dom är så försiktigt i italien med,och man avråder från att äta sånt på restaurang.

• Que Sera Sera

Efterlysning...

Kikar bara in snabbt da jag undrar om ni vet vart jag kan fa tag pa tomatpure (koncentrerad) har i spanien? Tycks inte finna det o far jamt dra med det fran sverige.... Sa vet ni, dela med er! Hehe =)

Kram pa er, maten kallar (lagar couscous)... =) Tjip.

• bizzy

que sera sera
    det finns tomatpure här, jag har köpt po tex mercadona, de säljs i en liten konserv. star bland de andra tomatburkarna, den heter typ tomate doble concentrado eller nat liknande.

• Kall öl

Hej! Får jag fråga en grej

Hur firar man spanska nationaldagen?

Till Maria & Stockholm i juli
  • Amor Fati

Det brukar faktiskt inte firas så mycket.... Nästan som i Sverige. Däremot firas precis allt annat jättemycket och hela tiden.

• Kall öl
    Amor Fati skrev 2007-06-21 10:00:46 följande:
    Det brukar faktiskt inte firas så mycket.... Nästan som i Sverige. Däremot firas precis allt annat jättemycket och hela tiden.
    Ah okej, som vadå? Föröskte faktist hitta på google men jag är inte världsbäst påt!... hehe
  • Amor Fati

Påsken (semana santa) firas mycket och länge med långa processioner genom stadskärnorna där man bär på stora statyer av olika kvinnliga helgon. Reyes Magos firas 6 januari och är större än själva julen. San Juan är motsvarigheten till midsommar i Sverige. Sen finns lokala och regionala fester som kanske är de mest populära och där traditionerna är som allra starkast.

• Kall öl
    Amor Fati skrev 2007-06-21 10:09:31 följande:
    Påsken (semana santa) firas mycket och länge med långa processioner genom stadskärnorna där man bär på stora statyer av olika kvinnliga helgon. Reyes Magos firas 6 januari och är större än själva julen. San Juan är motsvarigheten till midsommar i Sverige. Sen finns lokala och regionala fester som kanske är de mest populära och där traditionerna är som allra starkast.
    Vilka fest prissar! Cool
    Coolt! Tack!

Vart i Spanien befinner ni er? =)
Svar på tråden Spanska tråden del 4