Varning för IKANO-banken!!!!
Alltså: vi har ett sparande på Ikanobanken, men då jag inte hade kod för att göra vissa transaktioner var jag tvungen att ringa dem. De går inte att besöka eftersom de bara har kontor i Älmhult (och där bor jag inte). Första gången jag ringde var det "ett samtal före" i 25 minuter, sedan gav jag upp. Sedan ringde jag en halvtimme senare. Då gick det inte alls att komma fram. Jag väntade ytterligare en stund, ringde igen och satt i telefonkö med inledningsvis "fem samtal före dig" i nära 25 minuter igen innan jag fick prata med kundservice. När jag klagade och påtalade att man kanske bör vara lite mer anträffbar (och vanligt lokalt nummer också, så det kostar en del att ringa och köa också) eftersom man bara har kontor i Älmhult svarade de snorkigt att "Vi har bara kontor i Älmhult för vi är en telefon- och internetbank". Jamen det var ju det som var poängen. Är man en telefon- och internetbank ska man väl för fasen kunna ha kortare väntetider till kundservice via telefon än vad jag råkade ut för.
Så varning varning varning!!! Ni kan ha andra skäl att välja dem, men vill ni ha en vettig (läs rimlig) kundservice så bör ni välja ett annat alternativ.
Själv beslöt jag mig där på stående fot i telefon att inte beställa en ny kod utan ta mina pengar och avsluta kontot direkt.