Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Yrsel från nacke?

Jag har haft yrsel som kom från nacken/axlar. Ganska vanligt.

Jag hade som värst i början efter att sonen hade fötts, gick då till en bra kiropraktor som knäckte och masserade, jag gick nog ca 12 ggr. Kan rekomendera det, kostar dock en del men det e värt det.

Det tips som jag kan ge är att stretca och sitt och amma (om du ammar vill säga) att ligga ner är inte bra för nacken, titta inte heller ner hela tiden på barnet när du ammar utan försök att hålla blicken/nacken rak. Man vill ju gärna titta hela tiden på sitt lilla underverk, men det sliter jättemycket på nacken.

• April Mamma
    Anonym skrev 2007-05-07 20:24:14 följande:
    blev ni bra?
    Jag har ont till och från, har haft så i många år. Men absolut så är jag mycket bättre än vad jag var innan jag gick till en kiropraktor. Rekomenderas starkt!!
  • April Mamma
    Anonym skrev 2007-05-07 20:28:55 följande:
    Det låter ju bra! Jag har alltid ont på vänster sidan av nacken och ända upp i huvudet på samma sida. Vänster axeln strular alltid den också! .Tråkigt... Men jag får ringa imorgon och se om jag kan komma till ngn sjukgymnast eller kiroprakter. Vilket är bäst?
    Båda är bra på olika sätt.
    Kiropraktorn "rättar" ju till dig medans du hos en sjukgymnast "tränar upp dig".

Jag skulle rekomendera att ta kontakt med sjukvården först, sedan kiropraktor el sjukgymnastik.
    Jag tror på mer "effektiv"/snabb effekt hos en kiropraktor, så har jag upplevt det.
Svar på tråden Yrsel från nacke?