HJÄÄLP!! Bitit av en tand!!
OO!!!
PANIK!!!
Jag har bitit av en tand, vad kommer det att kåsta ca att få det lagat?? Har ni erfaranheter??
PANIIIIK!
Jag ska aldrig mer äta turkiskst peppar!!! *Snyft*
OO!!!
PANIK!!!
Jag har bitit av en tand, vad kommer det att kåsta ca att få det lagat?? Har ni erfaranheter??
PANIIIIK!
Jag ska aldrig mer äta turkiskst peppar!!! *Snyft*
Hmmm...jag bet av en tand på en popcornkärna för ett par år sedan. Eller ja, bet av och bet av, den sprack och 1/4-del lossnade och det var en spricka i resten. det var ju lite komplicerat att laga, dessutom en kindtand, så det gick på strax över 2000 har jag för mig.
Men om det bara är en liten bit du bitit av så kostar det nog inte så mycket. Dessutom så får man nästan alltid göra en avbetalningsplan hos tandläkaren nuförtiden om man har behov av det (och det är många som har det).
Jaa, det är nog ungefär lika mycket här 1/4 del, den sitter kvar... först glipa den en massa men jag bet ihopp så gled den in igen... Ja har stått i kö nu i 2 år till tandis, jag blir GALEN om jag inte får komma dit imrogon!!
Det är ingen fara!!!
Jag bet av en rätt stor bit av en hörntand för en vecka sen. Lagade den hos Folktandvården och betalade 868 kr. Då tog jag även bedövning.
Och det är väldigt vanligt att bita ev en liten/stor bit av en tand. Man har ofta små sprickor i tänderna. Och till slut kan en bit av tanden lossna. Jag frågade tandläkaren om man inte kan fixa dessa sprickor innan en bit lossnar...då sa att då skulle dom BARA få fixa dessa sprickor. Det är väldigt vanligt.
Lycka till!!!
Det beror helt på vart du ska laga den, privat eller hos folktandvården och även vilket län du bor i. Jag har bitit av en bit av tand engång med min piercing.
Jag fick betala drygt 1000:- med bedövning.
ooo tack ni två som svarade, jag betalar mer än gärna 2 tusen om det så krävs bara jag får det fixat imrogon.. va rädd att det skulle kåsta som 4tusen eller mer...
*håll tummarna för mig*
tre, nu är ni tre... taaack!!!
Priset beror lite på hur långt ner sprickan går. Har du tur så kommer du undan med 800-900:-. Hoppas att du får tid imorgon!
Jag håller tummarna för dig!!
Hoppas du får tanden fixad redan i morgon. Förra gången jag bet av en bit av en tand fick jag det lagat samma dag. Nu sist fick jag vänta 6 dagar innan jag fick en tid Det är oftast inte akut att laga tanden, men ibland har man otur att den biten som är kvar är rätt vass och kan skava rätt frisk mot kinden/tungan.
Hm, jag var just i dag och lagade en tand som jag bitit sönder - eller en gammal lagning var det rättare sagt.
900 kr kostade det hos min privata tandläkare
Vet inte om hon är dyr eller billig i jämförelse...
jag bet av en tand i mars... de ville göra en porslinskrona... 6200 skulle det gå på... de fick !konservera den iställe så jag kan fixa den när jag har bättre ekonomi..
det går ju om det är en kindtand..