Inlägg från: Maria303 |Visa alla inlägg
  • Maria303

Taskigt blodtryck, vad gör man?

Vet om att jag sen tidigare har rätt lågt blodtryck, så det kommer inte som nån nyhet. MEN nu börjar jag känna av det mer och mer...som om jag får nåt blodtrycksfall?! Är helt slut, noll energi. Barnmorskan sa att det var rätt OK när jag var där sist, för typ två veckor sen. Hade då 98/95, om jag inte hörde fel...kan ha varit 98/85 också..?! Så hur som helst, har ni några bra tips för vad jag kan göra för att få upp trycket igen, så dela gärna med er.

• Svar på tråden Taskigt blodtryck, vad gör man?
  • Maria303

OK tack allihopa för era goda råd =). Ska till BM på fredag så hon lär nog kolla blodtrycket då. Hade blodvärde 118 sist. Är det dåligt eller bra?

Motion tror jag inte riktigt att jag behöver mer av, jobbar ju fortfarande och då går och står jag hela dagar. Sen så är jag dans instruktör på fritiden. (har dock bara en kurs i veckan, 2 timmar)

Men trots allt, TACK =).

• Maria303

Härligt, tack än en gång för era goda råd. Blir bra att kolla upp alla värden imorrn hos BM. (Är i vecka 32 nu) Ska höra om hon har några bra tips för hur man kan bli lite piggare. Fast mer järn blir det nog inte. Äter redan två niferex tabletter om dan och utöver det och vitaminerna, så dricker jag Blutsaft. Jobbigt att vara så trött och slut...och med så lågt tryck så man tror att hjärtat ska stanna.

Svar på tråden Taskigt blodtryck, vad gör man?