Inlägg från: amorcitajq |Visa alla inlägg
  • amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • amorcitajq

precis som jag skrev så kan man kampa vilken hund som helst!!!!

om du nu har läst böcker om pitbull så var de till början till för att valla får! och de är jätte bra familje hundar MM. KAMP för det första innebär att hunden är väldigt samarbetsvillig, lyhörd,osv!

aa exakt det är inte pitbull som "toppar" statestiken som du säger, saken e den att just pitbullhundars käkar låser sig då de hamnar i nåt bråk eller så, därför blir skadorna allvarligare och media gör värsta grejjen av det och bilderna som de lägge rupp är hemska! gå in och kolla på min hund o kolla hur fin och snäll hon ser ut liksom.

de hundarna som du har träffat på har väl hmnat i fel händer med det kunde lila gärna ha varit en aggressiv cocker spaniel som hade hamnat i fel händer!

som sagt jag träffar ofta på små hundar som är aggressiva mot min hund då vi är ute och går och min hund gör inget! om hon vore så ralig så kunde hon juh lika gärna ha hoppat på dessa hundar!!

• amorcitajq

min kompis har oxå en varghund och det var inga strikta regler om att få köpa honom!
    på sånna raser? hmm det borde väl vara så i så fall för vilken hund som helst!!!

• amorcitajq

tack tack =)

aaa som sagt det är juh så gällande alla raser!

• amorcitajq

aa det kanske hade vart nåt galet innan då.. det vet juh kanske inte ni.. och då kan de bli aggressiva.

det var som min hund blev biten då hon var valp många av mina vänners hundar har oxå blivit det o hos vissa har det suttit kvar.. men dagen efter dess att hon blev biten fick hon gå o leka med andra hndar så att hon skulle förstå att de tinte var farligt...

• amorcitajq

om du kunde läsa lite bättre kanske så skrev jag att skadorna blir större av en pitbull eftersom deras KÄKAR LÅSER SIG!

hur ska jag veta vilken kennel hon köpte den från det vara några år sen, jag vet bara att det inte var några problem eftersom då var hon kanske 18 år bara

• amorcitajq

jag sa aldrig någon om någon kennel kära du utan jag skrev bara att hon hade köpt en varg hund utan problem!!! ännu en gång läs vad jag skriver!

• amorcitajq

ja det är juh synd att du har träffat på fel hundar och ägare då!

varför man köper dessa hundar som sagt jag köpte henne för jag blev helt kär då jag såg henne, jag kunde juh lika gärna ha sett någon annan hund som jag ville ha men så var det inte kolla hur fin hon är sj...

min hund är absolut inte det minsta kamplysten el va d heter! alla hundar kan vara aggressiva oavsett ras!

• amorcitajq

du kan juh förresten komma o träffa min hund så ska du få bra erfarenheter =) jag vet själv att många är rädda och har fördomar mot dessa hundar och folk tycker om att bråka och tjfsa om dessa hundar! många som har haft åsikter och fördomar av vad de sett och hört ändrar sin uppfattning direkt då de träffar min hund!

• amorcitajq

aa hehe...

aa men då kanske det är du som har problem.. inget illa menat!

Svar på tråden "kamphund"??!!