• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • FridaSjolund

Jag håller med dig, det är väl bara så enkelt att det är uppfostran som gör hunden vad den är, även om vissa raser har mer vakt osv i sig =)

• Jacqueline

förstår hur du menar ,men tyvärr så är media väldigt glada för att "hänga ut" just hundar som PB AMPB amerikansk bulldog mfl...
    Vet inte varför dom gör på det viset men jag håller med om att det är tråkigt att dom drar alla över en kam.

• Y O D A

ärligt - tror du att man kan lära en cocker spaniel att bli som en pitbull?
    De är faktiskt avlade för kamp och skadorna blir betydligt större när något väl händer. Jag vet att t ex Golden toppar statistiken - men skadorna blir inte lika fruktansvärt stora på andra hundar eller människor som när en hund framavlad för kamp går loss. Självklart beror det oftast på ägarna, men du kan inte klandra folk för att de inte gillar kamphundar. Jag har stött på jättefina sk kamphundar men samtidigt så händer det grejer hela tiden med de här hundarna. Både i gbg där jag bodde förut och här i oxelösund där jag bor nu.

• Y O D A

tycker fö man ska ha samma strikta ägarkontroll från uppfödarna på såna raser som man har på t ex Varghundar. Jag har en varghundshanne och det var allt annat än lätt att bli godkänd för att få köpa honom. Det kan bli väldigt fel om man inte kan kontrollera en sån stor hund.

• amorcitajq

precis som jag skrev så kan man kampa vilken hund som helst!!!!

om du nu har läst böcker om pitbull så var de till början till för att valla får! och de är jätte bra familje hundar MM. KAMP för det första innebär att hunden är väldigt samarbetsvillig, lyhörd,osv!

aa exakt det är inte pitbull som "toppar" statestiken som du säger, saken e den att just pitbullhundars käkar låser sig då de hamnar i nåt bråk eller så, därför blir skadorna allvarligare och media gör värsta grejjen av det och bilderna som de lägge rupp är hemska! gå in och kolla på min hund o kolla hur fin och snäll hon ser ut liksom.

de hundarna som du har träffat på har väl hmnat i fel händer med det kunde lila gärna ha varit en aggressiv cocker spaniel som hade hamnat i fel händer!

som sagt jag träffar ofta på små hundar som är aggressiva mot min hund då vi är ute och går och min hund gör inget! om hon vore så ralig så kunde hon juh lika gärna ha hoppat på dessa hundar!!

• Jacqueline
    Y O D A skrev 2007-05-08 10:17:53 följande:
    tycker fö man ska ha samma strikta ägarkontroll från uppfödarna på såna raser som man har på t ex Varghundar. Jag har en varghundshanne och det var allt annat än lätt att bli godkänd för att få köpa honom. Det kan bli väldigt fel om man inte kan kontrollera en sån stor hund.
    håller med dig.
    Jag ska hämta en valp nästa vecka och jag kan ju säga som så att uppfödaren har VÄLDIGT bra koll på vem hon säljer till.
    Det är lixom inte vem som hellst som får köpa valp av henne ,sånt är suuuuper bra tycker jag (oavsett ras).
  • amorcitajq

min kompis har oxå en varghund och det var inga strikta regler om att få köpa honom!
    på sånna raser? hmm det borde väl vara så i så fall för vilken hund som helst!!!

• Jacqueline
    amorcitajq skrev 2007-05-08 10:18:57 följande:
    precis som jag skrev så kan man kampa vilken hund som helst!!!!om du nu har läst böcker om pitbull så var de till början till för att valla får! och de är jätte bra familje hundar MM. KAMP för det första innebär att hunden är väldigt samarbetsvillig, lyhörd,osv!aa exakt det är inte pitbull som "toppar" statestiken som du säger, saken e den att just pitbullhundars käkar låser sig då de hamnar i nåt bråk eller så, därför blir skadorna allvarligare och media gör värsta grejjen av det och bilderna som de lägge rupp är hemska! gå in och kolla på min hund o kolla hur fin och snäll hon ser ut liksom. de hundarna som du har träffat på har väl hmnat i fel händer med det kunde lila gärna ha varit en aggressiv cocker spaniel som hade hamnat i fel händer!som sagt jag träffar ofta på små hundar som är aggressiva mot min hund då vi är ute och går och min hund gör inget! om hon vore så ralig så kunde hon juh lika gärna ha hoppat på dessa hundar!!
    vi hade faktiskt en cockerspaniel när jag var yngre som bet och var agressiv så vi fick ta bort honom ,hade även en golden som anföll min lillebror.
    Sååå ,ALLA raser/hundar kan vara agressiva/bitas.
  • Jacqueline
    Jacqueline skrev 2007-05-08 10:21:19 följande:
    vi hade faktiskt en cockerspaniel när jag var yngre som bet och var agressiv så vi fick ta bort honom ,hade även en golden som anföll min lillebror.Sååå ,ALLA raser/hundar kan vara agressiva/bitas.
    TILLÄGG: vi köpte dom hundarna som omplacerings hundar och inte som valpar.
  • amorcitajq

tack tack =)

aaa som sagt det är juh så gällande alla raser!

Svar på tråden "kamphund"??!!