Inlägg från: antisocialbitch |Visa alla inlägg
  • antisocialbitch

"kamphund"??!!

Lola Jämtland skrev 2007-05-08 10:56:07 följande:

Våran söta "kamphund": Dock bara en Staffordshire bullterrier men han blir ändå utpekad som kamphund...... Jag tillhör de som helt ärligt trodde på medias bild av dessa blodtörstiga bestar! Jag trodde att de högg åt allt o alla utan anledning! Sen lärde jag känna våran Kim o alla mina idiotiska fördomar försvann! Denna ras är underbar! O jag svär inte längre högt om jag ser nån av de andra raserna som blir utpekade som kamphundar/mördarhundar. Jag är så glad att jag kom till insikt!
    Som sagt jag gillar sk kamphundar .. men nog fan blir det skriverier när dessa kommer lösa och hoppar på ett barn - oavsett om den bits eller inte... mina spanska doggs som många har fördomar mot oxå ..har ingen chans att komma lösa och hoppa på folk eftersom jag inser mitt ägaransvar! .. Men har man en sk kamphund så får man ju räkna med folks tyckande ..de har ju en dålig stämpel på sig ..främst pga av folks attityd! Terror på en sån hund gör ju inte saken bättre och inte TS attityd heller ...

Klart som fan att familjen är upprörda även efter 25 minuter!!! Duh!
  • antisocialbitch

dessutom med en pojkvän som flippar!!!!?

• antisocialbitch

Oj ..sorry skrev i fel tråd ;) förlåt förlåt =)

• antisocialbitch

Men .. hur stora blev skadorna? många hundar kan naffsa till eller bita sen räcker det ... det är väl väsentligt att räkna med hur stora skadorna blev? tycker iaf jag ... min hund Rossi naffsar mig på näsan ibland .. =)

• antisocialbitch

den där statistiken handlar om BETT och inte om ANGREPP .. jag tolkar iaf de två orden olika...

• antisocialbitch

skulle jag köpa en amstaff blandning skulle det förmodligen bero på att det var en omplaceringsvovve eftersom jag inte köper valpisar =)
    I övrigt tycker jag att du Jen ifer skriver väldigt bra =)

Svar på tråden "kamphund"??!!