Inlägg från: enbacken |Visa alla inlägg
  • enbacken

"kamphund"??!!

Nu blir jag lite less på att en som faktiskt har en pitbull inte vet om att de inte kan låsa käkarna de är bara väldigt envisa och släpper inte.

Jag har en staffis själv och vi är på väg att köpa en renrasig pitbull och att man kan lära de att bli bra familjehundar är fel.

DE ÄR BRA FAMILJEHUNDAR från början och man kan lära de att kampa.
    Det är den vägen det ska va.
    Sk kamphundar älskar människor och barn det är helt medfött hos de och de har ett enormt tålamod. Min hund leker med alla slags hundar och även alla kön. Hon har blivit biten och inte gjort något tillbaka bara tjafsat tillbaka men absolut inge annat.
    Om ni visste hur dessa hundar behandlas för att bli kamphundar så skulle ni förstå.
    De blir drogade, slagna, de får ingen kärlek, de är till för att tjäna stora pengar åt sin ägare, de bor oftast under odrägliga förhållanden, de får tänderna slipade utan bedövning mm och ändå så gör de inte människor något ont.
    Polisen i usa säger till och med att dessa hundar som borde hata människot kommer och slickar de i ansiktet när de omhändertar de men det finns några som det tilltat på.
    Så det ska mycket till och sen är det vissa sk "pitbulls" som har lite andra raser i sig som kan göra att det tilltar också. Kolla upp hur många renrasiga pitbulls det är som har attakerat människor.

• enbacken

amorcitajq: Nej det gör de inte. Gå in på www.pitbull.se tror jag de är och läs om myter.
    där får du svart på vitt och sen kan du ju ringa vetten om du fortfarande inte tror på det.

Jag tycker absolut att det borde vara hårdare med att ha hund oavsett ras. Tycker att man idag får allt för många varningar, han skulle ha blivit av med hunden tidigare än vad han blev innan det gått så långt. Tyvärr så är det lätt att försöra en hund oavsett ras men som jag sa tidigare de är födda till familjehundar och man måste lära de att kampa och alla som gör det borde bli av med hunden väldigt fort.

• enbacken

Gammy: du har så rätt. Ägaren gör hunden.
    Visst blir skadorna värre när en sk kamphund attakerar än en pudel tex men det är bara att inse att det har blivit en populär hund i fel kretsar så det kanske skulle till någon slags licens för att få äga dessa så man fick bort problemet och inte rasen.
    Det är så tråkigt att dessa människor svärtar ner en hel drös med hundraser som i rätt händer är världens finsaste gosigaste hund

• enbacken

skitsnack de kan inte låsa sig. ge dig och inse att du har fel.
    De har starka käkar och är envisa men de kan inte låsa sig. Jag såg en dokumentär om hundkamp och där fick de bända upp munnen för att de skulle släppa men de låser sig inte.
    Ta reda på fakta du fick ju en länk av mig

• enbacken

Jag är inte här för att tjafsa men jag måste ju få argumentera och jag vill bara hjälpa till att ge dig fakta om rasen. man är ju aldrig full lärd.
    Skulle någon berätta något jag inte visste om min ras skulle jag tacksamt ta emot det och inte kritisera.

• enbacken

såklart hundar ska få leka med andra.
    Min hund skulle bli väldigt ledsen om hon inte fick träffa sina kompisar

• enbacken

progen: Det är synd att det finns så många rötägg i din stad, jag förstår dig faktist, har man bara sett den sidan så förstår jag att man blir rädd. Jag skulle inte vilja stöta på en kamphund med en kaxig ägare och förstörd hund i kopplet.
    kan bara säga det igen. Inför licens eller något. Politikerna måste börja inse problemet och inte stirra sig blinda på hundarna.

• enbacken

de uppfödare som jag kontaktade medan jag letade staffis sålde inte till personer under 25 och de var väldigt måna om vart hunden hamnade. Det blev många besök och telefonsamtal innan man blev godkänd.
    De ville i alla fall få bort hundarn från fel ägare. vi har även en klausul i köpebrevet att uppfödaren måste godkänna ägaren om vi omplacerar hunden.

• enbacken

Detär väl ingen som sagt att du är en gangster. det är det väl ingen som tror heller. Inte jag i alla fall

Svar på tråden "kamphund"??!!