"kamphund"??!!
Nu blir jag lite less på att en som faktiskt har en pitbull inte vet om att de inte kan låsa käkarna de är bara väldigt envisa och släpper inte.
Jag har en staffis själv och vi är på väg att köpa en renrasig pitbull och att man kan lära de att bli bra familjehundar är fel.
DE ÄR BRA FAMILJEHUNDAR från början och man kan lära de att kampa.
Det är den vägen det ska va.
Sk kamphundar älskar människor och barn det är helt medfött hos de och de har ett enormt tålamod. Min hund leker med alla slags hundar och även alla kön. Hon har blivit biten och inte gjort något tillbaka bara tjafsat tillbaka men absolut inge annat.
Om ni visste hur dessa hundar behandlas för att bli kamphundar så skulle ni förstå.
De blir drogade, slagna, de får ingen kärlek, de är till för att tjäna stora pengar åt sin ägare, de bor oftast under odrägliga förhållanden, de får tänderna slipade utan bedövning mm och ändå så gör de inte människor något ont.
Polisen i usa säger till och med att dessa hundar som borde hata människot kommer och slickar de i ansiktet när de omhändertar de men det finns några som det tilltat på.
Så det ska mycket till och sen är det vissa sk "pitbulls" som har lite andra raser i sig som kan göra att det tilltar också. Kolla upp hur många renrasiga pitbulls det är som har attakerat människor.