amorcitajq skrev 2007-05-08 10:18:57 följande:
precis som jag skrev så kan man kampa vilken hund som helst!!!!om du nu har läst böcker om pitbull så var de till början till för att valla får! och de är jätte bra familje hundar MM. KAMP för det första innebär att hunden är väldigt samarbetsvillig, lyhörd,osv!aa exakt det är inte pitbull som "toppar" statestiken som du säger, saken e den att just pitbullhundars käkar låser sig då de hamnar i nåt bråk eller så, därför blir skadorna allvarligare och media gör värsta grejjen av det och bilderna som de lägge rupp är hemska! gå in och kolla på min hund o kolla hur fin och snäll hon ser ut liksom. de hundarna som du har träffat på har väl hmnat i fel händer med det kunde lila gärna ha varit en aggressiv cocker spaniel som hade hamnat i fel händer!som sagt jag träffar ofta på små hundar som är aggressiva mot min hund då vi är ute och går och min hund gör inget! om hon vore så ralig så kunde hon juh lika gärna ha hoppat på dessa hundar!!
vi hade faktiskt en cockerspaniel när jag var yngre som bet och var agressiv så vi fick ta bort honom ,hade även en golden som anföll min lillebror.
Sååå ,ALLA raser/hundar kan vara agressiva/bitas.