Inlägg från: ooGizzYoo |Visa alla inlägg
  • ooGizzYoo

"kamphund"??!!

Jacqueline skrev 2007-05-08 12:34:30 följande:
    Inavlen beror på okunniga och oseriösa uppfödare....det finns ingen blandras avel som är "bra".
    Nej och snart finns det inga "bra" renrasiga heller så som dom avlas sönder för att se "snyggare" ut vilket istället förstör alla deras bra egenskaper, kolla dagens fina schäfrar, ser helt handikappade ut hela bunten med sönderavlade höfter/ben snart kan dom inte gå.
    Är det bättre då att vissa blandar så inte alla blir "förstörda"?
  • ooGizzYoo
    amorcitajq skrev 2007-05-08 12:44:29 följande:
    vissa som säljer deras hundar oseriöst vill juh enbart tjäna pengar och säljer dem till vem som helst speciellt till ungdomar.. de jag köpte av ville absoolut inte ha någon under 20 och vi paratde mycket innan och så.. det beror nog på hur pass seiös man är som säljare och köpare!
    Jag köpte våran vovve av världens oseriösaste uppfödare, ville bara därifrån men våran hund är underbar för det
  • ooGizzYoo
    Nickname skrev 2007-05-08 12:56:56 följande:
    Kan lägga till en liten historia om det där med att Staffar är tokiga i barn.En gång när vi var ute i en park och jag satt på en filt och hon låg intill så började två ungar från en annan familj att bråka.Storebror drämde till lillasyster i skallen med sin festis.Min hund blev helt knäckt och började "grina"La sig bakom mig och tjöööt.Hon ville inte se på eländet när de söta barnen fick utbrott, vovven blev jättelsedsen.
    Samma sak med våran vovve, när jag gråter blir han helt knäckt, han gör allt för att göra mig glad, hämtar alla sina leksaker och lägger dom i mitt knä och försöker pussas så jag ska bli glad. Klart att man blir det när han är så söt och försöker
Svar på tråden "kamphund"??!!