Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

"kamphund"??!!

amorcitajq: Tycker att du har en väldigt vacker hund Skrattande

Yoda: Tycker du att vi ska förbjuda dessa underbara raser som folk kallar "kamphundar"??? Tror du inte att folk som vill ha dessa hundar för att vara tuffa hittar en ny ras att förstöra?? Inse att det är inte hunden det är fel på utan ägaren!! Jag jobbar som djursjukvårdare och jag sätter ju betydligt oftare på en sk "familjehund" en munkorg, pga att ägarna till typ Golden tycker att dom har skaffat sig en söt lite familjehund, men det visar sig kanske att dom fått en stor stark dominat hund. Dom säger ofta "Nä, vi får inte titta på såret på tassen, det tycker han/hon inte om!!! Va händer då när deras lilla barn råkar ta på såret på tassen???? Jo, det kanske bits och sen hamnar den hos hos för avlivnig!! Är detta då hundens fel?? Den har ju inte blivit rätt uppfostrad, hunden har fått bestämma hela tiden! Helt klart ägarens fel här oxå!

När jag va 18 år skaffade jag min första Rottweiler, och då va det bla den rasen som va så "farlig". Rottisen jag skaffade då hade inte det typiskt trubbiga rottis huvudet, uatn det lite mer smala labbe huvudet, fast lite grövre benstomme, många kunde komma fram och klappa den söta vovven, men när dom frågade va det va för ras backade dom 10 m!!!!
    När man då frågade " E du rädd för han" svarade dom ofta " bits inte såna????"

• Rottis77
    enbacken skrev 2007-05-08 11:58:20 följande:
    Nej men de gör mer skada när det tilltar än en liten tax.
    Och om taxen biter ett litet barn då???? INGEN hund ska få bitas, oavsett storlek. Får tyvärr oxå ofta höra på jobb från små hundsägarna tex när man tar ett blodprov och den lilla hunden börjar morra " ja, visst får du "smaka" lite på tjejen som sticker dig", då blir jag arg och sätter på hunden en munkorg, och ägaren blir nästan alltid sur. Bara för att hunden är lite är det INTE okej att den beter sig hur som helst.
  • Rottis77