Inlägg från: enbacken |Visa alla inlägg
  • enbacken

"kamphund"??!!

Jo så är det men nu diskuterar vi ju kamphundar och det verkar jupå allas komentarer att det är ett väldigt stort problem just nu

• enbacken

trollkarl: Ja det tror jag i stort sett.
    Annars skulle väl tidningarna skiva mer om taxar som bet folk eller?

jag kanske har fel men det är vad jag tror.

men summa summarum så är det så synd om dessa hundar. det är de som blir lidande för att de är populära

• enbacken

Min hund älskar att dra i tamp och det gjorde min schäfer som jag hade innan oxå. Jag vet många hundar som tycker om den leken. Det är inte att förstöra den. Hon kampar inte mot allt och alla utan kommer glatt med sin tamp emellanåt och vill att jag drar i andra änden.

• enbacken

Vi leker alltid på mina villkor och jag måste hålla med nickname helt och hållet

• enbacken

Ja en terrier behöver aktiveras mycket det vet vi :)

Är man sjuk en dag så har vi en jätte uttråkad hund. som tur är bor vi på landet och kan släppa ut henne de dagarna. Annars arbetar vi mycket med våran. samt att hon får leka av sig med sina kompisar. gå långpromenader hjälper inte långt. variation och lek och mycke hjärnarbete behövs.

• enbacken

då förstår jag dig trollkarl. tyvärr är det nog så att vi stolta ägare allt för ofta måste försvara oss hela tiden så man kanske har lätt att missförstå.

• enbacken

Zaria: det du skrev gäller alla hundar. Man ska läsa på om sin ras innan man köper den.

Svar på tråden "kamphund"??!!