Inlägg från: Zaria |Visa alla inlägg
  • Zaria

"kamphund"??!!

Nickname: Får nog göra det, går man på stan eller bara kollar i bostasområdet finns det inte en över 25 man ser.

• Zaria

amorcita:Men snälla GE dig, att du tog åt dig för att du var tjej får stå för dig!!!!

Det är ju precis som att jag säger att det bor en kvinnlig pedofil här, skulle du då ta åt dig för att ni har samma kön?

Lägg ner

• Zaria

Amorcita: Men GE DIG NÅN JÄVLA GÅNG!!!!

Vill du diskutera mig kan du väl starta en egen tråd om mig?
    Dessutom är det ca 99% kvinnor i denna tråden och ingen annan tog illa vid sig.

• Zaria

Jen nifer: "Nja de beror väll på vad du menar med kamphund..
    Om du menar blandraser mellan Amstaff/pittbull/rottis m,m så ja då är nog medel åldern ganska låg

Men därimot renrasiga hundar av rasen amstaff,rottweiler,schäfer,staffe m,m
    Så är nog inte den medelåldern lägre än nån annan."

Japp var ungefär så jag menade, fast schäfer & Rottweiler är juinga "kamphundar" utan brukshundar.
    Där tycker jag man ser väldigt många äldre som har dem.
    Men just Amstaff/pittbull korsningarna ägs väldigt ofta av yngre människor.

• Zaria

Jen ifer: Så gärna så, är det jag försökt få fram, blir trött på att bli påhoppad av något jag inte ens skrivit.

• Zaria

Jen ifer: Håller med även där, tycker det är otrligt tråkigt att de gör rottweilern så förstörd. Så himla tråkigt, garanterad pga rottweilerns "tuffa" utseende samt att den är större och kraftogare än en Amstaff/Pitbull som de gärna korsar dessa rser eller drar med dem också.

• Zaria

Nickname: Sånt är så gulligt, kompisens Amstaff/Rottweiler är likadan, jag och ägaren fikade och min son sov i sovrummet men vaknade, och hunden började yla som bara den...sedan när jag tog upp sonen gnällde hon och såg noga till så jag inte gjorde bebisen illa, dvs bevakade mina rörelser och ville "hjälpa till"

• Zaria

Jen ifer: Fast det ger ju inte lika höga läsarsiffror som att skriva om blodtörstiga monster, tror tyvärr inte alls att folk är lika intresserade av seriös fakta och förklarningar som att läsa att "Den barnamördande pitbullen käkade upp sitt andra offer till frukost" osv...

Det är så man blir tokig på dem.

• Zaria

Jen ifer: Men det låter inte lika smaiskigt, det måste ju stå pitbull och sedan en hemsk bild på en riktigt arg Pitbull...sånt säljer lösnummer.

=)

• Zaria

Jeni fer: "finns säkert många snälla, men jag anser det dumt att köpa dom blandraserna o på så sätt stödja den oserösa blandras aveln.

Varför inte köpa en ammstaff? elleer en rottweiler? från en seriös uppödare, som röntgar,mentaltestar o noga väljer ut hundarna?"

Håller med till fullo.

• Zaria

Klart det finns hundraser som är mer "kampbenägna" än andra, men det beror helt på ägaren hur han använder hunden.

Man kan göra kamplusten till något positivt också.
    Precis som man kan göra något negativt med den.

En pitbull/amstaff kan man träna/tävla WP med tex, hade varit väldigt mycket svårare att göra det med en pudel eller Vinthund tex. Skillnaden är att man gör något postivit av det istället för något negativt.

• Zaria

Har funderat på en sak, Om man har en jättefin renrasig Amstaff som man köpt från en duktig uppfödare,är det den man väljer att korsa med en annan ras? Varför inte med en lika fin hund innom den egna rasen? Hunden har ju gener som är väl värda att vilja föra vidare, väljer den ägaren då att para sin fina Amstaff med en annan ras?

Tror knappast det är de bästa hundarna som används i korsningsaveln.

Hd fel? Mentalt ostabil? osv De renrasiga som paras med andra raser har ju ofta ngt fel på sig, som gör att de inte får paras med en annan av samma ras.

• Zaria

Jen ifer: "O varför köpa en amstaffblandning, och inte en renrasig amstaff? Kan nån svara mig på det?"

Skulle tro att det handlar om okunskap och pengar, precis som det finns människor som tycker att 100 spänn är på tok för dyrt för en katt är det givetvis billigare att köpa en blandning på nätet för 4000 än en renrasig seriöst uppfödd Amstaff för 10-12000, och sedan vet ju alla att hunden blir vad man gör den till och att avel och gener inte spelar in någonstans, bara man är snäll mot hunden så blir hunden snäll tillbaka, dessutom lever ju tron kvar att en blandras är firskare än en renras.
    *ironi*

• Zaria

Jeni fer: Håller med till 110%
    Kalla mig gärna hård, men jag tycker att om man skall avla skall man ha ett mål med det (mer än att tiken är snäll och att valpar är söta)

Samt att man vct att sin hunds gener tillför något för rasen att föra vidare.

• Zaria

Gammy: AH det visste jag inte, är inte så insatt i WP, men de hundar man hör talas om som används är just Pitbull & Amstaff, trevligt att andra raser också kan vara med.

• Zaria

Nifelheim : Tummen upp för dina toppeninlägg.

Svar på tråden "kamphund"??!!