Inlägg från: Nickname |Visa alla inlägg
  • Nickname

"kamphund"??!!

trollkarl

Du har puppat i det blå skåpet kompis.
    Först berättade du att jag gör fel, när jag förklarar att jag ska förklara så säger du att det inte är någon idé eftersom du har haft hund hela livet och vet vad du talar om.
    När jag har förklarat har du vänt på pengen.

Tröttsamt bara, det är allt.

• Nickname

trollkarl

Ja vill du vara snäll att göra det.
    Ingen av förklaringarna tycks nämligen bortförklara din ovilja att lyssna från början.

• Nickname

trollkarl

Ja, när jag ser det uppenbara i missförståndet.

• Nickname

Blandrasaveln gynnar INGEN i det långa loppet.

Grannens snygga schäfer kan ha jättebra psyke och bli fantastiskt bra pappa till valpar som han avlar med den andra grannens underbara golden med dess underbara psyke.
    Bla, bla.

Det är tokfel i alla fall.

Hos reggade valpar VET man att det finns krav på uppfödaren krav som finns för att gynna rasen.
    Så som röntgen, ögonlysningar och annat som kan vara specifikt för rasen.
    Som reggad uppfödare är det svårt att bedriva en avel för att bli rik och kasta in hundar hur som helst för att massproducera valpar.
    Du som köpare kan lätt kontrollera din uppfödare och dess hundar då det finns papper på sånt du absolut bör ta reda på innan du köper valp.
    Uppfödaren i sin tur ställer krav på sin köpare.
    Kämpar men på med en seriös kennel så säljer man inte till vem som helst.
    Man begär en fortsatt kontakt med köpare och man håller dörren öppen för frågor, träffar och samtal.

Detta är det enda sättet idag att följa aveln i flera led.
    Det är enda sättet man kan gå in och se att här och där blir det fel.
    Det är enda sättet att direkt kunna ställa krav på uppfödarna så att de ser till rasernas bästa.

Hur kan man vara emot detta?

• Nickname

amorcita

Men du är ju helt bisarrt lättstött.
    Så fort någon öppnar munnen om ett ämner här så tar du personligen åt dig och fäller alla taggar utåt.
    Herregud, ta en isbit.
    Ta en drink till isbiten.
    Ta två.

• Nickname

Gammy

Jag sitter inte här för att tjata om att min hund är snäll, det räcker med att jag vet det.
    Jag sitter här för att tjata om FAKTA, gång på gång, på gång, på gång.

1 av 100 tar åt sig.
    Nobelpris till mig.

• Nickname

amorcita

Men någon skrev hur hon uppfattade två mindre bra typer av hundägare. Den ena gruppen hade gemensamt med dig att ni har samma kön, det var allt.

Och av det flög du i taket.
    Det var också moget.

• Nickname

Det där med att det bara är yngre som har kamphund, eller 95%, det är en falsk sanning.

Besök en utsällning, en hundkurs eller liknande.

Svar på tråden "kamphund"??!!