"kamphund"??!!
jacqueline: hehe ![]()
jacqueline: hehe ![]()
dom får väll skriva den oseriösa ägaren min sin blodtörstiga blandrashund ![]()
o Grand danois..flyttar jag nån gång till större så ska ja fundera på den rasen..fler i familjen har haft sånna...underbar ras*ler*
fast sambon röstar för en lite mindre
tyvärr
det är flera som skrivit nu, som har eller känner nån som har så jätte snälla blndraser mellan typ amstaff/pittbull
rottweiler/amstaff
finns säkert många snälla, men jag anser det dumt att köpa dom blandraserna o på så sätt stödja den oserösa blandras aveln.
Varför inte köpa en ammstaff? elleer en rottweiler? från en seriös uppödare, som röntgar,mentaltestar o noga väljer ut hundarna?
men herregud, du måste ha sista ordet va?
kan du inte bara sluta disskutera annat o diskutera det som ska diskuteras i den här tråden
ts: vi har hela tiden disskuterat hundar, de är ju du som ständigt ska gå tillbaks till annat..
nog om det..
jac..: o så fin,,haha
härligt när dom kan sitta med o umgås
vi pratar hundar här,hela tiden..
o ägare, o blandraser
men men. nu har ja skrivit min åsikt..
skärpning i media.
fram med seriösare ägare o mera koll
fram med renrasiga hundar o bort med oseriös blandrasavel
Jag tycker att dom som har renrasiga, pittbulls,amstaff,rottis,staffe m,m m,m Är ofta seriösa personer..
Därimot så är de tyvärr en stor skara ganska unga människor som är rätt okunniga som skaffar blandisar mellan dessa raser..
Sen tycker ja de är lite snett att de alltid kommer upp pittbull när vi pratar kamphund..De finns bara ett par få hundra pittbullar i svergie.
Både ni som pratar bra o dåligt om pittbull, dom flesta här har nog inte ens träffat en pittbull..
Men sen finns de massor av amstaff blandisar som folk säger är pittbullblandisar.
Jag håller fortfarande min åsikt om att: Pittbull,Amstaff,Staffordshire bullterrier,Rottweiler ja alla dom här underbara hundarna är jätte fina o goooa hundar när dom är Renrasiga o med Bra ägare!!
De finns även blandraser som är fina o goa, Såklart..
MEN, det är en chansning, o ja skulle aldrig stödja sånt oseriöst hundavel.
O när de står Pittbull bitit, pittbull anfallit m,m ..Så är de nog knaoppast nån pittbull, Utan Amstaff Blandras i flesta fall..Det är riskabelt att korsa hundar hur som helst om man inte är enormt duktig..