Inlägg från: amorcitajq |Visa alla inlägg
  • amorcitajq

"kamphund"??!!

maddelix

tack tack =)

aa folk o deras fördomar.. jag kan juh bara ta mig själv som ett exjag är ingen ganster eller idiot snorunge som har skaffat en pitbull bara för att d va ska va ballt... det kanske är många som är sånna, men aa det är så tröttsamt att folk har åsikter om de som skaffar sig en pitbull och att de har fördomar mot de hundarna...

ALLA borde träffa min hund så ska ni få se vilken raring hon är =)

• amorcitajq

hahaha d va d värsta.. jag men va gör man.. det var som när min hund var valp då va hon såååååååååååå gullig och alla ville klappa och så.. men nu är hon helt plötsligt en mördarhund liksom....

en sak till.. har jag missuppfattat eller tycke rfolk att det är skillnad (här på tråden) om man har en renrasig pitbull,amstaff mm än om man har en blandras??

• amorcitajq

jen nifer?

förstår inte är det skillnad på hunden om hon är renrasig eller ej? är det skillnad på ägaren då oxå? skulle jag EX vara mindre seriös om min hund inte var renrasig?? en fråga!!

• amorcitajq

ja folk vill juh inte gå nära så de ser dessa hundar pga av det dåliga ryktet... sen va d någon som skrev att just pitbull kommer upp som kamphund.. undrar oxå vf det är så...

• amorcitajq

jen nifer

håller inte med dig alls! det spelar ingen roll alls om det är en renrasig eller ej! om det vore en amstaff och schäfer el amstaff och nåt annat vore den sämre då?? näää verkligen inte.. om jag hade haft en amstaff blandning så skulle jag säga att hon var ½ pit och ½ staff...

• amorcitajq

ENBACK O JEN IFER...

NÄÄÄ EFTERSOM DEN SKULLE VARA HALV PITBULL OCH HALV AMSTAFF DÅ ÄR DET KLART ATT JAG SKULLE SÄGA ATT DET VAR SÅ LIKA SÅ OM DEN VAR HALV AMSTAF FOCH HALV LABRADOR

DET HANDLAR INTE OM ATT VARA HUND KUNNIG FÖR ATT VETA ATT DET INTE ÄR BRA ATT BLANDA 2 OLIKA RASER... JAG TOR INTE ATT HUNDEN SKULLE VARA MER EL MINDRE AGGRESSIV FÖR ATT DEN VAR RENRASIG EL EJ ( RÅKADE BARA BLI STORA BOKSTÄVER ORKAD EINTE ÄNDRA)

• amorcitajq

hur skulle det vara om man blandade en amstaff ("starkt psyke") och en golden ( mindre "starkt psyke")??

• amorcitajq

förstå kan jag säkert men jag tror inte att det är så.. jag tycker juh fortfarande att man kan få vilken hund som helst aggressiv el "kamplysten" (negativt sätt)

• amorcitajq

jaaa det va baara ett ex... vi tänker inte likadant helt enkelt jag tycker att ägaren har mycket i det hela att göra och att man kan "kampa" vikken hund som helst.. för annars skulle juh min hund vara aggressiv eftersom det ska finnas "i" henne.. men hon visar inte alls nåt sånt.. men jag skulle kunna få henne aggressiv om jag höll på o slå på hennes och tränade henne till att vara aggressiv... men det skulle jag nog kunna göra med en golden oxå...

• amorcitajq

många säger att de har ett medfödd aggressivt kamp sinne men det håller jag INTE med om.. hundar vilka som helst kan juh bli arga precis som att vi kan bli det... men det är fortfarande något som man kan få fram hos vilken hund som helst och vilken människa sm helst...

Svar på tråden "kamphund"??!!