Inlägg från: aktuelle |Visa alla inlägg
  • aktuelle

Förbannade myror!

vi hade också tidigare. anticimex skickar bara myrdosorna. det vi gjorde för att hålla dem borta var att kolla varifrån de kom, följ myrstigen till var de kommer in och se var de kilar. de hade gått in i diskmaskinen hos oss så jag moppade bort deras myrspår och håller diskmaskinen stängd nu. sen betade vi var de kom in. vi la marmelad på en bit platsförpackning och sen när det kryllade av myror där så satte vi ut dosan på exakt samma ställe.. när man betar så försvinner de ett tag. sen när man märker att de börjar leta ny föda så betar man igen osv.. tillslut är de väck.

• aktuelle

(vi har bebis och hund så de kommer helst inte och sprutar för man får inte vara inomhus på över ett dygn sen..kanske tillochmed mer)

• aktuelle

vi hade de gröna myrdosorna från anticimex, har inte sett någon myra gå in i dem men om jag kikar in i dem så ligger det några döda däri.

• aktuelle

Silverkatten06 : lycka till.. förstår precis hur du känner.. har jättesvårt för myror så jag var helt förstörd över att vi hade myror. ville inte vara hemma och ville flytta..

Svar på tråden Förbannade myror!