Förbannade myror!
Vi har snip myrmedel (från anticimex, ser ut som grovsalt) som vi lägger ihop med nåt sött (saft eller sirap) där myrorna går och äter. Då håller de sig borta från HELA golvet.
Vi lägger det så att de inte kan komma fram ur sitt hål utan att gå i kladdet. Jag har använt vanliga burklock, men det får ju barnen tag i. På väggen satte jag fast ett medicin-mått med kladd - helt perfekt.
På golvet har jag nu tejpat fast en sån aluminiumgrej som värmeljusen sitter i. Jag vek ner ena sidan och tejpade så det inte går att ta bort och att myrjävlarna inte kan gå förbi. De går in vid ett hörn på listen.
Jag har haft myror inne sen i januari. ÄR VÄLDIGT less nu. Jag vill flytta.
När vi får en stig så torkar vi bort den med citrondoft, då kommer de inte tillbaka iallafall. Sen sätter vi fällan där de kommer ut.
De hus härikring som INTE har myrproblem är de som dränerat. Det skulle blivit gjort på detta hus med, men ägaren är så klantig att han avstog.
Annars är mitt favorit-vapen dammsugaren. Snabbt enkelt och effektivt. Man kan dammsuga ALLA myror på en gång och slipper jaga. Alla som varit här säger att den är bäst åxå.
Nu i sommar ska vi gräva bort myrbon så det står härliga till. Kommer nog att gräva bort altanen åxå, då det verkar finnas ett bo därunder.
PS: Dosorna torkar på två veckor.