Mäklare och budgivning, lita på?
Ja, det vågar man! Om mäklaren "fuskar" kan han/hon bli av med licensen o är kapputt i branschen! Varför undrar du om personen är verklig?
Ja, det vågar man! Om mäklaren "fuskar" kan han/hon bli av med licensen o är kapputt i branschen! Varför undrar du om personen är verklig?
Ja, det ska man! Fast jag tror inte många gör så, eftersom man kan förlora så mycket. Man ska helt klart anmäla, då kan man ju få ner priset lite också...
Om man anmäler till fastighetsmäklarnämnden så kan man vara anonym, alla vet inte det. Alla anmälningar kollas! Om man skulle förklaras skyldig svartar man ner hela byrån, så däför tror jag det är få mäklare som vågar mixtra med buden. Så anmäl om du är sugen!
Det är bra att göra som er mäklare gjorde, Marlyn, mäklaren ska inte lämna ut personuppgifter utan ert medgivande.
Ja, det klart att det finns, rötägg finns överallt, men det är bara att anmäla så blir vi av med dem!
Jag tycker anmälan är bra, så funkar ju vårt samhälle. Det är precis såna saker man ska anmäla! Bevisningen är inte upp till dig, det är det inte om du anmäler till polisen heller.
Jag vill inte ha en lag att man ska veta vem den andre är, ingen har med att göra vem jag är, vilket bud jag lägger o hur min ekonomi ser ut. Hade jag varit med på en budgivning o mäklaren bett mig prata med de andra i budgivningen hade jag inte gjort det, man har rätt att vara anomym. Hade inte velat att andra skulle ha det _övertaget_ i en givning. Lycka till med husköpet!