• hanna 86

Igångsättning vaginalt pga förlossningsrädsla!? - Någon som vet!

Ska sättas igång denna gången eftersom jag vill vara på plats då det gick ganska fort sist. Min förlossningsrädsla är också ett skäl... Och precis som du vill jag kunna förbereda mig mentalt. Har pratat med en AuroraBM och en läkare som var väldigt förstående, dom ville göra allt för att jag skulle få en bra förlossningsupplevelse.

Eftersom jag är omfödeska kommer de först ta hål på hinnorna och om det behövs så sätter dom dropp en till två timmar efter det... Dom menade att dom gärna ser till att man slipper gelen eftersom den inte är så pålitlig (är det första barnet så brukar man dock behöva gelen).
    Din BM kanska kan göra en undersökning för att se hur mogen din tapp är när det väl börjar närma sig. Och absolut tycker jag att du ska ringa och prata med henne/honom om detta (det kanske du redan gjort).

Undrar du något kan du alltid skriva en rad.

Ivaldi 051111
  • hanna 86

M O A: Eftersom det gick fort för mig och jag upplevde det som enda lång värk så kände jag att det inte var en bra upplevelse och hade svårt att ta mig till sonen när han väl var född...  Det blir ju som en ond cirkel. Har inte haft några som helst problem med att få en igångsättning beviljat.

Ivaldi 051111
Svar på tråden Igångsättning vaginalt pga förlossningsrädsla!? - Någon som vet!