• Cariñaa

dålig viktuppgång...några fler??

hallå

är det några fler där ute som har barn som inte går upp i vikt som de ska????.

Min Felicia går upp i vikt men kurvangår nedåt eftersom hon går upp lite varje gång och vägde bra när hon föddes. Man håller nu på att ta prover för att se att allt är som det ska #håller tummarna#

nu vid 6 månaders ålder väger hon 5600 och är 64 cm lång. Har bra gått upp 2 1/2 kilo på sex månader!!!

Hur är det med era barn?

/caroline, flisans mamma

• Svar på tråden dålig viktuppgång...några fler??
  • Mamma och Mor

Min dotter är en riktig smalis. Hon ligger på medelkurvan vad gäller längden, men nästan två kurvor under när det kommer till längden. Vid senaste mätningen vägde hon 5300 gram till 63 cm. Ska kanske tillägga att hon bara vägde strax över 3 kilo när hon föddes.

• Cariñaa

Hur gammal är hon?
    Felicia är ett halvår och väger ungefär lika mycket som din dotter.

• Mamma och Mor

Dottern fyller fem månader nu till helgen. Hon tappade vikt i början men går nu uppåt i vikt, om än väääldigt långsamt.  Andra bebisar i samma ålder väger MINST ett kilo mer än henne fastän de är lika långa...
    Har helammat henne fram till för en vecka sedan, då jag introducerade smakportioner.

• Mamma och Mor

Ser att jag skrivit som en kratta i första inlägget, hon ligger på medelkurvan när det gäller längen och två kurvor under medelkurvan när det kommer till vikten.

• Cariñaa

ungefär samma fast felicia går inte uppåt i vikt utan behåller samma kurva, vilket är tre streck under hennes födelsevikt.därav problemet. men nästa tisdag ska jag å svaren på proverna. får hoppas att det inte är något. så länge dom e glada och pigga borde det ju inte vara något.

• Majjss

Jag har också en smalis, en lång liten smalis... Hon ska vägas imorgon så jag håller tummarna för att kurvorna har närmat sig varandra... hon har legat två kurvor över på längden och en under på vikten... så vi har fått gå och väga henne varannan vecka fram till 4mån för att hålla koll... Hon var 64cm när hon var 3mån och då vägde hon 5210g... vid 4mån var hon 66cm och vägde 6000g... hon vägde 3460g när hon föddes

Imorgon blir hon 5mån, och jag är så nyfiken på vad hon väger nu =)

• JenLa

Hej! Natalie är också lång och smal. Vid 10 mån vägde hon 8,8 kg och var 77 cm lång. Hon ligger över i längdkurvan men under normal i vikten. Har varit till barnkliniken för provtagning (de misstänkte gluten/laktos) men som tur var är hon frisk! Skulle däremot få en tid hos dietist för att öka på hennes kaloriintag! Tilläggas bör att hon alltid varit extremt rörlig. Var tidig i att vända sig, krypa som skjuten ur en kanon och har alltid gjort sit-ups... Kolla gärna vikt/längden på min sida.

Lycka till med proverna, håller tummarna. Kram

• Mamma och Mor

JenLa: ser inte ikonen för längd/vikt etc i din användarprofil - om det var den du hänvisade till....

• Cariñaa

det känns som om alla bebisar runt omkring än går upp ett kilo i veckan och många äller konstiga kommentarer om vikten. som om man INTE gav henne mat=) skönt att veta att man inte är ensam.

Felicia är ganska långsam med att växa på längden oxå. har växt 6 cm bara på ett halvår.

• Jacobsson

Elisabeth vägde 4100 g och var 50 cm när hon föddes och när hon var 10 mån vägde hon 8475 och var 71 cm lång.

Jag jämnför med hennes storebror som vägde 4120g och var 53 cm vid födslen och vid 10 mån vägde han 10830g och var 76,5 cm.

Han var rena Michelingubben!!

Alexander 040916, Elisabeth 060517
Svar på tråden dålig viktuppgång...några fler??