Hallå!!!
Har en liten tjej på 8,5 månader ungefär och hon går heller inte upp så bra i vikt. Just nu väger hon 7435 gram och är 70 cm lång (var och vägde henne idag...) Hon har alltid varit liten, ändå sedan hon föddes (vägde 3065 gram och jag hade gått 9 dagar över tiden) och kommer förmodligen alltid att vara en liten och späd tjej. Fram till 3 månaders ålder så gick hon upp bra i vikt, men sedan började allt viktkrångel...... När det gäller längden så följer hon kurvan fint, men vikten är det sämre med. Det har också hänt ett par gånger att hon faktiskt har gått ner i vikt. Har varit hos en barnläkare nyligen för att kolla upp allergi, dels pga dålig viktuppgång men också pga att hon har haft en del kaskadkräkningar till och från och oftast i samband med att hon ätit puré. Väntar nu på provsvaren. Hon är dock pigg och glad förövrigt så det verkar inte vara någon större fara med henne. Kan också tillägga att hon är ganska liten i maten, så det gör väl sitt också.....
Vissa barn är väl helt enkelt lite mindre och spädare av sig bla min lillskrutta. Alla barn är ju olika. Men är man orolig så är det ju bättre att ta prover på barnet så får man ju svar sedan. Jag gjorde ju så.......
Ha det gött allihopa!!!!