• Mysgos

Från svårt att få barn med BF i juli/aug 2007 - del 3

Det känns helt fantastiskt, men det är faktiskt dags för vår 3:e tråd.
    En tråd där det kommer hända en hel del spännande saker.
    Allt ifrån roliga bebis inköp, bebissparkar och volter, jobbiga dagar, härliga dagar, krämpor och elände, ljuvligheter och framför allt kommer trådens första bebisar att födas.
    ÄNTLIGEN!!
    Som vi har kämpat och längtat.

Här kommer länken till vår första "kalendertråd".

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m15106295.html

och här kommer länken till vår andra "kalendertråd"
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m18006902.html

Här kommer länken till vår 1:a listtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14290469.html

och här kommer länken till vår 2:a listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17297330.html

Och så lite bra sidor som vi dykt på under vår väg genom graviditeten:

Graviditeten vecka för vecka:
    www.vardguiden.se/PregnancyCalendar.asp

www.gravid.se har en liknande som också fungerar bättre än den på FL.
    En länk om förlossningssmärta:
    www.smarta.nu/AZTemplates/Page.aspx
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-28 21:01:48:
    Kalendertråd del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m21585245.html
  • Svar på tråden Från svårt att få barn med BF i juli/aug 2007 - del 3
  • Nena70

Rajan, jag förstår faktiskt hur du känner - skulle inte själv klara att vara hemma ensam särskilt länge, tror jag. Tur att jag har mamma som sällskap för tillfället!

• JsN

Än så länge tycker jag bara att det är skönt att vara hemma. Jag har inte energi nog för andra så jobb känns inte som ett alternativ.  Jag måste samla kraft. Däremot trodde jag bara att jag skulle vara själv halva veckor, nu visar det sig att maken jobbar fem dagar den här veckan och det kommer nog att bli lite ensamt. (Särskillt som han kommer att ha bilen vilket låser mig hemma) Men hellre att maken jobbar två extra dagar när en kollega blev sjuk än att någon annan varit tvungen att bryta sin semester. De två dagarna kan vi ha till godo till när pytte kommit!

Trollie, jag tänkte använda mitt basrecept på amerikanska muffins, krydda med ett paket saffran och ösa i ca 100 g hackad vit choklad. Vill du ha basreceptet på muffins så skriver jag gärna upp det. (Amerikanska muffins är mycket brödigare än svenska sockerkaksmuffins)

*hälsosamt lat*
  • Rainbow

Hallå...inga nyheter här *suck* BM imorgon, återkommer efter det !

Drew: Åh, vad spännande ! Lycka till (*lite avis*)

• Trollie
    JsN skrev 2007-08-01 18:50:00 följande:
    Trollie, jag tänkte använda mitt basrecept på amerikanska muffins, krydda med ett paket saffran och ösa i ca 100 g hackad vit choklad. Vill du ha basreceptet på muffins så skriver jag gärna upp det. (Amerikanska muffins är mycket brödigare än svenska sockerkaksmuffins)
    Har ju en del recept, men det är alltid kul med andras så du får gärna dela med dig ! Älskar att baka och exprimentera så det är sällan som det blir samma sak två gånger eftersom jag brukar köra Kajsa Wargs stuket, man tager vad man haver !
  • Singha01

hej & hå....

har bebis på armen...därav lite svårskrivet...

xoceta....vi har sett många leenden hos lilleman...sådana som säkert mest orsakas av pirr i magen...de senaste veckorna har han gett oss små flin men inget mer...men idag kom THE BIG SMILE...:-d

vi har det lite bökigt härhemma nu fö inget duger åt lilleman...han bara gnäller...mammas famn och bröst går bra men inget annat...utvecklingsfas nr 2 är nog i antågande nu....

det är många bebisar på G...vad häftigt

• JsN
    Trollie skrev 2007-08-01 19:00:04 följande:
    Har ju en del recept, men det är alltid kul med andras så du får gärna dela med dig ! Älskar att baka och exprimentera så det är sällan som det blir samma sak två gånger eftersom jag brukar köra Kajsa Wargs stuket, man tager vad man haver !

Jo, ett bra recept är ett som är värt att vidareutveckla... *ler*

5dl mjöl (jag har använt dinkel de senaste gångerna och tagit lite fullkorn)3 tsk bakpulver2 msk socker (jag gillar mörkt)½ tsk salt1 ägg, vispat2,5 dl mjölk3 msk olja eller smält smör (knappt 50 g)

Blanda torra ingredientser i en skål och det blöta i en annan. Rör ihop, bara precis så att det blandas, smeten ska vara klumpig. Baka i stora muffinsformar (fyll till 2/3) i drygt 200 grader i 20 minuter.

Basreceptet är gott att servera varma med smör och marmelad till frukost. Som scones ungefär.

Vill man göra med choklad tillsätter man 100-200 g hackad choklad av valfri sort, men då måste de svalan innan man äter dem. *ler*

Blåbär: Öka sockermängden till drygt ½ dl och tillsätt 2,5 dl blåbär (eller äpple/hallon/vinbär)

*hälsosamt lat*
  • Mysgos

ammar=svårt att skriva

xozeta: jag hade lika hemska värkar som du när de tog hål på hinnan, tror det beror på det. ajg skrek o bölade som aldrig förr, min man ha raldrig hört mig låta så mycket. men jag fick oxå eda då, kände dock krystvärkarna jättebra så jag krystade fram viktor på 10 min när de väl satte in.

drew: spännande!!!

ego: har haft svärisarna här från 11-19 jag är dyngtrött
    handlade ny napp igår till viktor, rund som bröstvårtan o äntligen tog han den!!!

skriver mer senare

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - mitt älskade IVF barn!♥¸.?°´¯) ♥
  • Singha01
    Mysgos skrev 2007-08-01 21:04:40 följande:
    ammar=svårt att skrivaxozeta: jag hade lika hemska värkar som du när de tog hål på hinnan, tror det beror på det. ajg skrek o bölade som aldrig förr, min man ha raldrig hört mig låta så mycket. men jag fick oxå eda då, kände dock krystvärkarna jättebra så jag krystade fram viktor på 10 min när de väl satte in.drew: spännande!!!ego: har haft svärisarna här från 11-19 jag är dyngtrötthandlade ny napp igår till viktor, rund som bröstvårtan o äntligen tog han den!!!skriver mer senare
    vad var det för napp???? vill ha....
    Jonathan....det är en ära att få vara din mamma.....
  • Mysgos

esska kulnapp
    hitta på barnens hus
    gammalmodig rund bricka med vit båge att hålla i

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - mitt älskade IVF barn!♥¸.?°´¯) ♥
  • Drew

Hej tjejer!

Tack för alla lyckönskningar och glada tillrop, hoppas verkligen att det sätter igång ordentligtnu i natt. Nu på kvällen har jag haft sammandragningar med ca 10 min mellanrum så förhoppningsvis kan det komma igång!

Återkommer säkert med mer info..

Svar på tråden Från svårt att få barn med BF i juli/aug 2007 - del 3