• Anonym

Det värsta sveket...

jag har varit med om ett snarlikt " fall" som ditt, men jag valde att gå.ett år sedan det hände och jag har fortfarande väldans svårt att komma över det.vet inte om lögnerna eller sexet han hade baom ryggen var värst.kan bara säga det kan inte bli värre bara bättre.kram

• Anonym

jag tycker du har rätt att kräva det, inget resande med jobbet och att hon ska byta jobb.kanske var det spänning hon sökte, försvarar inte henne på något vis men det kan ju vara så.ni har ju hängt i hop ett tag och vardagen har ju kommit sas kanske hon saknar spänningen och det får hon med honom?

• Anonym

jag fick heller aldrig någon chans så jag vet hur det känns.för han jag var med var det nog en sorts passion (+spänning)och ha henne vid sidan om.

• Anonym

tessideluxe

jag tycker vist han har rätt att kräva att hon byter jobb, varför skulle hon inte kunna göra det för att deras förhållande ska få chansen och bli bra? och ha ett arbete med att resa de borde också läggas ner.att hon tar ett arbete på hemma plan och anstränger sig för att visa att det är honom hon vill ha.Tycker inte han utnyttjar hennes samvete, tror han har all rätt att kräva det

• Anonym

håller med helt klart det krävs av båda

• Anonym

Jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig för HIV. Idag finns ca 3000 personer i Sverige me HIV och varje år smittas ca 400 personer. Under 2005 var 160 stycken kvinnor som fick infektionen men den största ökningen står människor från afrikanska länder för som flyttat in i Sverige.

Tror du verkligen på allvar att han har det, den där mannen på hennes jobb? Eller tar du upp detta med henne för att få henne att må ännu sämre? Däremot har du ju helt rätt i att hon kan ha fått en annan könssjukdom, men han annars varit monogam i sitt förhållande är väl risken ganska liten för det också...

Men jag lider med dig, det gör jag!

• Anonym

urs jag tycker så synd om dig.. otrohet är det värsta sveket man kan utsätta sin partner för.. Jag har själv en sambo som har varit otrogen i och för sig en gång, men i alla fall. Det var nu 8 månadet sedan och jag mår fortfarande jätte dåligt över det och vet igentligen inte om jag har gjort rätt som stannar. men det är inte så lätt att bara bryta när man har hus och barn tillsammans + att jag är gravid igen.. Men jag tycker inte att det känns som att det e samma person jag e tillsammans med. För mig känns min sambo som en person som jag igentligen inte vet så mycket om, men jag saknar den jag en gång träffade och blev kär i. Jag tycker att du e otroligt stark om du orkar gå vidare tillsammans med din fru efter detta svek.. Har hon planer på att byta jobb för annars tror jag det kommer att bli svårt för dig att inte veta vad som händer då hon e borta om dagarna.. Lycka till!

• Anonym

Jag tror faktiskt att ni skulle må bättre av att separera ett tag. Du verkar så bitter, sårad, arg och ledsen att du inte kan fungera som människa. Du har precis fått veta att din fru varit otrogen och nu vill du hämnas. Du säger att du bara vill att allt ska bli bra igen, men du vill att hon ska ge upp sitt jobb, sluta resa i jobbet, vara hemma med dig och barnen, berätta alla smutsiga deltaljer från otrohetern, anklagar henne för att möjligen smittat dig med hiv, låter henne inte sova i sovrummet osv.
    Alla dina reaktioner är helt normala men jag tror inte du gör ditt förhållande något gott genom att leva ut alla dina känslor. Om ni ska hitta tillbaka till varandra måste ni först hitta er själva.

• Anonym

helt rätt, åk dit och tala om för hans sambo vad han håller på med.varför ska han klara sig och kunna ragga vidare.tala om för hans sambo snabbast möjligt.

• Anonym

kan ju vara så att hon ångrar sig jätte mycket.visa har ju svårt att visa det ¨så är de.men ångra sig det kan hon i alla fall.

• Anonym

jag hade iaf haft som krav att hon slutade jobbet som du skrev i något inlägg, att det är den jobbigaste biten och det förstår jag Men hon kan ju inte jobba kvar där och tro att allt bara är okej?

• Anonym

Jag är verkligen ledsen för allt som hänt, och du verkar vara en jättebra kille som fortfarande försöker. Det måste smärta att orka se henne. Men lycka till och hoppas att allt löser sej för dej!

Skickar en kram!

• Anonym

skickar också en kram, och jag hoppas ni kommer hitta tillbaks till varandra i alla fall.

• Anonym

herregud,vad har hon för ursäkt????har varit med om att se min bästa kompis o min man KYSSA varandra o det tog flera år innan jag kunne lita på honom lite mer...lycka till hon är INTE värd dig!!!kram

• Anonym

Även jag ahr blivit satt i en liknase sits.
    Det är i dag 3 år sedan och jag har låtit maken stanna.
    Ett val som jag aldrig ångrat.
    Vi tog ledigt/sjuksrev oss och åkte till våran stuga, stängde in oss i en vecka och bara pratade.

Var även i väg på familjerådgivningen men eftersom vi pratade så bra med varandra redan så var den ganska överflödigt.

Det gör fortfarande JÄTTEont, det svider och jag mår i blnad väldigt dåligt över vad som hänt.
    Han svek vår pakt...

Det enda jag akn komma på att säga är :

Det blir bara längre och längre tid mellan tårarna.

Första veckan 3 minuter
    Efter en månad va 1 dag
    Nu efter 3 år så hugger det till/gör ont/tårarna kommer ca 1 gång i månaden...

• Anonym

jag skulle vara fly förbannad över att min fru hade utsatt mig för smitta usch, hur kan man förlåta antingen älskar man varandra och respekterar varandra. Att vara otrogen med någon bara för att man får för lite uppmärksamhet hemma, vilket trams. nä skäms på din fru

Svar på tråden Det värsta sveket...