• shootking

Det värsta sveket...

Det ultimata sveket...

Här kommer min berättelse om den onsdagen som hädanefter kommer att av mig betecknas som "den svarta onsdagen", dagen som jag vill sudda bort ur mitt liv. Jag försöker att skriva så objektivt som jag bara kan och försöker att utelämna alla syrliga och spydiga kommentarer om min fru då detta inte leder till något gott. Så kära vänner, lite unhappy reading!

Nu har det kommit fram i dagens ljus, sanningen (såvitt jag vet i alla fal), den bistra, hårda, karga och kalla sanningen. Min fru har varit otrogen på värsta tänkbara sätt. Hon har skaffat nytt jobb sedan några månader tillbaka och därmed också en älskare.

Det hela var så planerat att hon (och han) hade gjort allt i sin makt för att hemlighålla detta och deras plan var att detta skulle fortgå under en längre tid. Båda reser en del inom jobbet och då ibland samtidigt. Vilket skulle bli smidigt för dem då de kan få tid med varandra relativt ofta. Båda två var på det klara med att de skulle ha varandra "vid sidan om" sina ordinarie liv. Han med en sambo hemma och min fru med mig hemma. De har båda ett jobb där de kan flexa, ta ut fridagar, köra fys på arbetstid vilket gjorde att de hade en rutin för hur de skulle göra när de skulel träffas. Tex vart min fru skulle parkera vår bil när hon besötke honom för att ingen av hans grannar skulle misstänka något...

När jag helt enkelt fick en magkänsla av att allt inte stod rätt till så skaffade jag fram bevis och konfronterade henne. Hon erkände direkt och mina två första frågor var om hon fortfarande älskade mig och om hon ville fortsätta vara gift med mig. Hon säger att hon inte vill offra det vi har och att hon vill fortsätta. Mitt svar var då att jag vill ha fram allt på bordet. Alla mail, eventuella SMS och MSN-meddelanden, foton, filmer, samtliga tillfällen då de har träffats samt vad de har gjort.

Det jag har fått reda på som hon har berättat är att de har haft sex vid fyra tillfällen och min fru har varit den som har varit pådrivande till detta och tagit initiativ (det har skett på hennes hotellrum vid tjänsteresor). Det har även hänt hemma hos honom vid två tillfällen. De har haft oskyddad sex och min fru äter inga P-piller. Hon har dessutom sugit av honom och svalt... Jag har dessutom läst igenom deras mailkonversationer där de beksriver hur mycket de saknar varandra och vad de har gjort senast de träffades och vad de skulle göra när de träffas nästa gång.

Jag har nu bokat in tid hos husläkaren för kontroll av mig gällande könssjukdomar och om 3 månader så blir det till att boka tid hos infektionskliniken för HIV-test. Jag har också krävt att min fru gör likadant. Jag har också kastat ut henne ur sovrummet så att jag får sova själv där inne.

Vilken j*vla soppa allt är just nu. Hur ska jag överhuvud taget få tillbaka tron på att människan är en GOD varelse och inte OND? Vi har varit tillsammans i 7 år, och har varit gifta i snart ett år. Vi har en son tillsammans som är 18 månader och min fru har en som sedan ett tidgare förhållande som är 9. Vi har alltid haft ett mycket bra förhållande och vi har varit bästa kompisar sedan vi träffades. Vårt förhållande har väl blivit lite slentrianmässigt på senare tid, speciellt efter att vår gemensamma son föddes. Men jag har aldrig tvivlat på att hon är min livspartner. Jag kunde prata med henne om allt, det kändes som att vi verkligen var ett lag tillsammans. Vi mot världen. Min fru och jag har visserligen inte varit några änglar i våra tidigare förhållanden men vi startade vårt förhållande med parollen "no more lies" eftersom vi insåg redan från början att vi ville att vårt förhållande skulle vara länge, länge. Förhoppningsvis tills vi blev gamla så att vi kunde åldras tillsammans. Och vi ska inte tala om hur många gånger som min fru har fördömt otrohet och de som håller på med sådant...

Vad ska jag ta mig till nu? Hur kan man gå vidare efter en sådan här grej? Varför kunde det inte bara varit ett knull på toaletten på krogen efter en för blöt kväll på firmafesten? Det hade varit tusen gånger enklare att komma över tror jag. Varför var det tvunget att vara en överlagd handling som de planerade i största hemlighet och som skulle fortgå under en lång tid framöver? Vid frågor till henne om hur hon trodde att jag skulle må när detta skulle komma fram (vilket det alltid gör förr eller senare) så så hävdar hon att det inte har funnits någon tanke hos henne på det eftersom hon (enligt egen utsago) hade gjort allt som gick att göra för att jag aldig skulle få reda på detta. Detta känslomässiga svek gör så ont, så ont...

Vet inte vart jag ska ta vägen. Fick reda på detta i onsdags och igår var jag hemma från jobbet hela dagen. Min fru kom hem vid 11-tiden på förmiddagen igår och sedan pratade vi ända till klockan blev 16. Jag har inte kunnat äta någonting under gårdagen, fick i mig lite nyponsoppa och dextrolsol igår för att orka med. Idag har jag ätit en talrik fil och det känns som att det är allt jag kommer att få ner. Illamåendet finns där hela tiden. Mår illa av vad hon har gjort. Det var inte roligt att se min fru åka till jobbet imorse. Släppa iväg henne till "honom"... Jag är i alla fall på jobbet idag och försöker skingra tankarna. Det går väl sådär så här sitter jag och skriver.

Vi har beställt tid för rådgivning med början om ett par veckor. Fram tills jag har kommit till någon slags insikt så tro jag mig köra på linjen att vi kan reparera detta. Att jag kan klara av att komma över detta. Men jag är osäker, pendlar mellan hopp och förtvivlan. Grät igår eftermiddag värre än jag någonsin har gjort i hela mitt liv. Problemet är att där finns inte någon som kan trösta mig längre. Min fru kom upp till mig på övervåningen för att kolla hur det var med mig och jag insåg då att hon var den sista personen i världen som jag ville ha tröst av. Känner mig så ensam just nu.

Jag har pratat massor med min bror. Han och jag har bra kontakt. Funderar på att åka och hälsa på honom under 1-2 dagar och bo hos honom och hans familj. Bara för att få komma bort och få lite distans till det hela.

Dags att sluta skriva för mig. Tack för att du lästa min historia.

• Svar på tråden Det värsta sveket...
  • nadja84

Usch vilken historia Blir så jävla arg... hatar otrohet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tycker du ska åka till din bror några dagar så du får lite distans till det hela som du säger...

*Dylan 2006-03-25*
  • Anonym

jag har varit med om ett snarlikt " fall" som ditt, men jag valde att gå.ett år sedan det hände och jag har fortfarande väldans svårt att komma över det.vet inte om lögnerna eller sexet han hade baom ryggen var värst.kan bara säga det kan inte bli värre bara bättre.kram

• Miramis 1980

Hej !
    Har läst din historia nu och tror precis som du skriver att det kan vara bra för dig att komma bort ett tag, så länge det behövs för att du ska veta vad du ska ta dig till härnäst.
    Jag personligen tror inte jag skulle kunna förlåta den sortens otrohet, för precis som du skriver så är det ju bra mycket värre när det är planerat och upprepat. Hade du inte kommit på dom hade dom väl fortsatt bra länge till ?
    Kan det verkligen finnas kärlek från hennes sida eller har den försvunnit men att hon är för rädd för att lämna sitt trygga liv, invanda liv med dig ? Hon vill äta tårtan och samtidigt ha den kvar ?
    Jag ger dig en stor kram och ett stort lycka till med allt !

♥ Stolt mamma till fyra pojkar födda -01, -03, -04 & -06 ♥
  • Bonus

Har nog inte något bra att skriva igentligen.
    Men att jag tycker att hon betett sig för jävligt.

Resa bort några dagar skulle nog vara bra för din egen skull.

Bra att ni ska gå och prata med någon utomstående..

Lycka till!!!!
    Lite kramar från mig.

• lejonkungen

Läste din berättelse och det gjorde ont i mitt hjärta. Det är som du säger; det värsta sveket.

Skickar massor med kramar och hoppas du förblir stark oavsett vad du väljer att göra i framtiden.

• shootking

Miramis:
    Mmm, precis som du skriver så hade de ju planerat att hålla på ett tag. De nämnde planer under hösten då de skulle resa mer i jobbet. De hade även planer på att ta semester och hälsa på den andra parten på orten när den andra parten var på utbildning. Plus att de skulle försöka träffas under semestern eftersom det var ett för långt uppehåll i deras träffar när de enbart skulle tillbringa tid med sin respektive...

• Miramis 1980

Allvarligt talat, lämna henne ! Uppenbart att hon inte älskar dig så som du älskar henne, därmed förtjänar hon inte dig.

♥ Stolt mamma till fyra pojkar födda -01, -03, -04 & -06 ♥
  • Tinnie

Är lite i en liknande situation som dig. Men maken som har varit otrogen med en granntjej. Jag och maken har kommit överrens om att vi ska försöka reparera det vi har.

Jag funderade också på att dra iväg när jag fick reda på hans affär. Kom dock på att om jag drar så lämnar jag fältet öppet för att de ska kunna fortsätta sina förehavanden, vilket jag inte tänkte att jag skulle bjuda på.

Däremot tror jag att du måste försöka få lite sinnesfrid så att du kan tänka klart och komma fram till vad du vill, om du vill fortsätta med din fru, om du tror och är beredd på att förlåta eller om du vill skiljas!

Jag litar inte på min make. Jag har fri tillgång till hans mail, sms etc. men vad vet jag.. det finns ju något som heter read & delete. Det kommer att ta jättelång tid innan det överhuvudtaget finns något som kan komma att kallas tillit.

Lycka till.

• Allram

Jag kan bara lämna min personliga åsikt om otrohet och det är att jag aldrig skulle stanna om min fästman varit med någon annan. Aldrig aldrig aldrig. För mig är förtroende och respekt själva grundstommen i ett förhållande och jag skulle aldrig kunna se på honom med samma ögon om han svikit mig genom att vara otrogen. Skulle aldrig kunna förlåta och då finns bara en väg att gå.
    Jag tycker inte att det finns något som berättigar en otrohet. Det spelar ingen roll hur dåligt ens förhållande varit eller hur sexlivet gått på rutin. Funkar det inte så får man PRATA om eventuella problem och löser det sig inte får man helt enkelt gå vidare. Livet är för kort för att slösa bort på någonting dåligt (klyschigt men sant).
    Jag hoppas det löser sig för dig/er, trots att det nog känns väldigt nattsvart idag.
    Fundera över om du verkligen VILL fortsätta med denna kvinna trots det hon har gjort. När du är på det klara med vad du vill så får du bearbeta allt och antingen själv gå vidare eller tillsammans med henne jobba mot ett gemensamt mål.
    Bland det viktigaste i det hela är nog att du känner hennes vilja i hela "processen" för att komma någonvart. Om ni ska lösa detta tillsammans så måste ett medvetande finnas om att det kommer att ta TID och VILJA innan ni ror i hamn.

Bra idé tycker jag att åka bort några dagar för att få distans och någon som du har förtroende för att prata med.

Lycka till!

/T

• Anonym (lo)

Förstår att du är orolig när hon åker till sitt jobb och det har du all rätt att vara. Tror du att hon, bara sådär, kan avsluta sitt förhållande med sin kollega?

När hon är hemma och pratar med dig så kanske valet känns enkelt för henne, nämligen att välja dig som hon är gift och har barn med. Sen åker hon till jobbet och då är HAN där. Tror inte att hon bara kan stänga av sina känslor för honom, för det måste hon ju ha om man planerar så detaljerat att ha en hemlig affär.

Vill inte skriva detta för att såra dig men för att göra dig uppmärksam.

Tror att man så småningom kan lägga det bakom sig, fortsätta vara gifta och bli lyckliga igen, MEN det kommer krävas mycket från din fru för att du ska få tillit till henne igen. Det där med rådgivning låter mycket sunt och förhoppfullt. Ibland behövs en tredje part när man diskuterar så svåra känslor.

Önskar dig lycka till och kanske du ska höra med din fru vad hon tycker om att byta arbetsplats igen? Om du känner att det är det som krävs för att du ska känna dig trygg när hon sticker iväg till jobbet så tycker jag att det är det minsta fu kan begära av henne.

Kram

Svar på tråden Det värsta sveket...