Det värsta sveket...
Shootking, i flera månader har jag läst härinne om otrohet i hopp om att hitta någon som upplevt det värsta sveket, men som försöker gå vidare utan att förlora sig själv. Inte förrän jag läst det du just nu går igenom, känner jag att jag har hittat någon i en liknande psykisk situation som jag själv. Jag hittar styrka i att läsa att du klarar stå på benen, tänka någorlunda klart, och att du klarar att hålla dina känslor i schack.
Det jag själv har varit med om är inte otrohet, men väl ett enormt svek. Min man och jag blev oplanerat gravida strax före jul. Vi har två små barn, varav den yngste var tre månader när jag blev gravid. Vi använde en dålig preventivmedelsmetod, och jag trodde vi var överens om ett tredje barn ganska snart framöver, varför detta fick fortgå. Han tvingade igenom en abort med alla tänkbara medel. Jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt, och står/har stått också med exakt samma frågor som du; Hur kunde han? Hur kunde han driva igenom aborten på det sätt han gjorde? Vem är han? Vem är jag som stannar kvar och försöker gå vidare? Inser han vad han GJORT?
Tusen frågor, och inga svar trots flera månaders parrådgivning. Jag försöker älska honom som förut, jag försöker få familjen att hålla ihop. Men ingenting kommer någonsin bli som det varit. Han var min bästa vän. Han var den jag litade på, den jag hade tillit till, den jag förlitade mig på. Han vill inget hellre än att livet ska bli som vanligt, så vanligt som det nu kan bli. Jag vill det också, men det är så oerhört svårt. Jag ramlar hela tiden tillbaka till det som hände. Hamnar i avgrunden där frågorna fortsätter eka "Hur KUNDE han?" Hur kunde han göra detta mot mig, hur kunde han medvetet SKADA mig så djupt?
Det går upp och det går ner. I vissa perioder känner jag mig starkare, att livet nog kan bli bra ändå trots såren. I andra stunder känner jag sådan enorm avsmak och förakt för honom. Och för mig själv, att jag inte är sådär svart och vit som så många verkar vara. Lämna honom på dagen, kasta ut honom...Det går liksom inte till så. Vi har ett 6-årigt förhållande bakom oss, varit gifta i två år. Vi har två barn. Vi har/hade framtidsplaner. Jag älskar honom men samtidigt är det så skadat. Jag förstår verkligen vad du går igenom, även om det gäller en annan sits för mig. Men jag känner igen dina känslor.
Jag kommer följa din tråd och jag hoppas du klarar det här.