Inlägg från: Anonym (linastina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (linastina)

Det värsta sveket...

Tittar in för första gången. Vad vackert och känslosamt skrivet om en sådan eländigt rutten sak! Speglar din personlighet och jag kan som många andra konstatera att den är av en klok sort.

Du påminner en hel del om hur jag tror att min man skulle reagera om jag skulle vara otrogen vilket verkligen INTE är min avsikt i detta liv. Vi har bara diskuterat saken väldigt noga och ingående trots att vi aldrig varit nära någon otrohet. Har delat livet tillsammans i 11 år sedan tonåren. Han är redan nu beredd att eventuellt förlåta och gå vidare om det skulle hända. Där är något som gör att tom. jag reagerar och tänker; jag skulle vilja att han verkligen var arg på mig och tog ut sina agressioner (för en otrohet är såklart det mest URKORKADE man kan göra och jag antagligen skulle vilja höra hur fel jag gjort för mitt eget samvetes skull. )...för han är just en sådan go och snäll människa som inte är bitter för något alls, lite som jag uppfattar dig.

Det är något av det där manliga som Fred skrev om som jag också vill uppmana dig till. Hon kanske också behöver få se dig ordentligt arg, bli ställd mot väggen osv. Få se att du verkligen inte accepterar en sådan sak av en människa som du älskar, för det är ju ett bevis på kärlek som hon kanske vill höra från dig. Sen är det ju en annan sak hur du skall klara av att "visa kärlek" till henne i denna situation. Jag skulle ha väldigt svårt för saken...Och om du vill fortsätta att satsa på ert förhållande, vilket du verkar vilja, vilket är oerhört starkt.

Hennes reaktioner verkar ju helt märkliga, inte en tår från henne ännu heller? Hon kan verkligen inte må bra...hon verkar ha en lamhet och likgiltighet på dina beskrivningar som jag tycker skulle göra det hela ännu värre att tas med. Hoppas knutarna skall kunna redas ut på terapin sedan.

Tycker också sambon till mannen hon haft ihop det med behöver få veta om saken. För att verkligen få reda ut hela härvan borde alla slöjor bort från alla inblandade.

Anser helt klart att hon borde vara villig att byta jobb för er skull. Det låter helt orimligt i min tankevärld att hon skulle fortsätta jobba dagligen med den man hon haft ihop det med, och då verkligen haft ihop...nä usch.

Helt klart bra för dig att komma bort ett tag och rensa tankarna. Önskar dig all kraft och lycka i fortsättningen!

• Anonym (linastina)

Kanske din fru inte förstår sig på sig själv alls och vad hon har gjort. Kanske hon på något vis tänker att hon inte mera är värd din kärlek efter vad hon gjort och är totalt förvirrad trots att hon innerst inne älskar dig hur mycket som helst.

Man vet aldrig vad som kommer att hända i livet, man kan bara ana och man kan ana helt fel...

• Anonym (linastina)

Anonym (sanningen)
    Det var bara ett resonemang om hur hon kanske tänker och känner. Betyder inte alls att otrohet på något vis är något jag heller accepterar och att jag förstår mig på saken.

Hon kanske inte alls har tänkt för ett tag sedan, levt i någon form av vacum och först nu börjat konfronteras med sanningen och tänka...
    Människor är ju inte helt svart-vita, hela tiden finns det folk som gör saker som de långt inne vet att är fel men de väljer att inte tänka så långt. Hur man förvirras till sådant "icke-tänkande" och till konkret handling är svårt för mig att förstå men uppenbarligen ett mycket vanligt handlingssätt idag.

Om shootkings och hennes förhållande baserat sig på kärlek, raka rör och ärlighet så kan ju insikten av vad hon gjort plötsligt bli väldigt stor och grym och svårhanterlig för henne kan jag anta.

• Anonym (linastina)

Håller med Jomppelinas skriverier om allt som kan vara bakomliggande orsaker till tex en otrohet.
    Härligt med en sådan människa som du shootking som är villig att se just detta och kämpa fast det är hårt och svårt. Ifall du kommit fram till det alltså efter att ha funderat vidare...

Alla är inte beredda att käpma utan tänker bara på sig själva och sticker direkt. Och att sticka direkt en tid efter en otrohet är ju absolut helt förståeligt och säkert en viss nödvändighet men att sedan vara villig att komma tilbaka och reda ut saken och försöka se människan är stort... och svårt, men ger säkert en hel del nya insikter som man inte skulle ha fått om man stuckit och bara dragit streck och försökt glömma.

• Anonym (linastina)

Frun hade visst en pojke från tidigare och han kanske menar frun fast han i detta fall skrev sambo...

• Anonym (linastina)

Och hoppas shootking att det kommer att ljusna mer och mer och börja kännas hoppfullt igen efter en tid i terapi.

Svar på tråden Det värsta sveket...