• AliceT

Det värsta sveket...

Vilken soppa! Först måste jag ge dig en stor eloge för ditt sätt att uttrycka allt. Vad jag förstår så är det inte så länge sedan du fick reda på allt detta och ända skriver du på ett sådant moget sätt. Du spyr liksom inte bara en massa agg utan är saklig, vilken tur hon har som har en som dig. Det läskiga med allt är när folk planerar och håller saker hemliga, varför? saknas det spänning?? om det är så och man älskar sin man ska man ärligt kunna säga det först, att man saknar något och det är trist. Man hoppar väll inte på en kollega och får utlopp för allt man inte får hemma. Eftersom dom har varit så "duktiga" på att planera allt så bra med bilparkering osv VARFÖR har dom inte varit lika duktiga på tex preventivmedel?? tänk om hon skulla vara gravid, konsekvenser av sitt handlande. Helt ärligt ni har ett litet barn tillsammans som är det finaste man kan göra tillsammans, ta hand om er. Ställ henne mot väggen en gång till och visa att du inta accepterar detta, på allvar, låt henne inte köra med dig.

Lycka till! Det finns alltid en lösning på allt. Det gäller bara att hitta den. Men den som söker finner.

• AliceT

Hej! Hur mår han`??? Har du hunnit bli gladare eller argare? sådant går i vågor vet du Jag vet inte vad du är för person men gillar du att promenera? Det är den bästa terapin och du får mycket tid att tänka, en massa positiva hormoner frigörs och du tänker klarare.

En fråga. Hur beter sig din fru nu? ledsen, ångrar eller drar hon sig undan, vad vill hon?

Styrkekram

• AliceT

Hej

Din fru säger att hon inte vet vad hon vill? vad menar hon egentlgen då? Vill hon ha substitutet på jobbet? Vad vill du? Jag förstår att du helst skulle vilja ha allt ogjort och en trogen fru, men det har hänt. Min mans förra fru träffade en ny kille när hon var ute på krogen och blev jätteintresserad av, även om deras barn hemma var ca 15månader. Hon kom hem och erkände att hon hade träffat någon och blivit betatt men det stannade där. Deras äktenskap gick i kras eftersom de båda växte ifrån varandra.

Idag kan man se det från ett annat perspektiv, hon är gift och lycklig med den mannen och har ett nytt barn. Minn man har ju mig och en två barn med mig. Deras barn trivs både här och hemma hos mamman, men i ditt fall är det för tidigt och se vad allt detta kommer att ge. Men uttrycket " av något ont kommer oftast något gott" brukar ofta stämma.
    vi får hoppas på att allt löser sig till det bästa.

Jogga på nu i kväll

• AliceT

Det finns inget bra svar eller annledning till att hon gjorde så. Hon svek dig och erat barn och nu måste hon börja bygga upp ett förtroende igen. Om du vill flytta så testa. Tänk inte på allt med att du inte känner någon osv det är väll det minsta problemet. Eftersom ni har ett barn så förutsätter jag att där ni bor finns det en massa aktiviteter för barn/föräldrar.

Har du vänner på ditt jobb? Du har oss

• AliceT

Visst är det fenomenalt med dessa forum, man behöver inte lära känna utan bara enkelt disskutera utan med någon som helst aning om vem man disskuterar med Men man blir ändå mycket engagerad, jag tror vi människor är födda till att bry sig, om allt står rätt till.

Se ditt nya jobb som en positiv ändring, vem vet det kanske kommer att bli det bästa du någonsin har gjort ( efter ditt barn såklart). Bara framtiden vet.

En fråga har du fått bli arg, riktigt arg eller håller du igen?

• AliceT

Jag tror på en joggingrunda det får en att känna sig som ny i hjärnan.

• AliceT

Om du älskar din fru så mycket så att han kan göra det värsta och du vill inget hellre än att det ska bli ni, du är inte arg osv så tror jag att terapi skulle fungera bra.

har ni pratat om att satsa på det?

• AliceT

Ok vad bra var det ditt initiativ? Tips skriv ner alla dina frågor på ett papper så att du har med det, lätt att bli förvirrad och stum där. Och räkna med att det tar några gånger innan det ger resultat, så bli inte besviken efter första samtalet om det inte skulle kännas bättre då oki

Du verkar som sagt som en mycket klok man, ta vara på ditt liv och följ ditt hjärta det är bara DU som vet vad du vill.

Lycka till

• AliceT

Man ska nog inte gå omkring och gå på varandra under tiden, utan som tidigare nämt ut och rör på dig du kommer att känna dig bättre lova det nu

• AliceT

Att det gick överstyr så där, att hon blev intresserad av någon som gav henne uppmärksamhet osv, men att ta klivet. Jag är förvånad/faschinerad över att du inte har blivit arg du måste verkligen avguda henne.

Sitter ni alla på jobbet nu och skriver? får inget gjort he he

• AliceT

är också föräldraledig och känner att jag borde kanske göra annat än att sitta här men kan inte slita mig

• AliceT

Jag trodde du skulle springa vilket tjat från mig. Ta hand om lillprinsen, barnen är det största ansvar vi har. Hoppas verkligen du har någon att prata med mer än oss i telefon eller så. tänker på dig

• AliceT

God morgon! Bra jobbat det där med träningen nu blev jag stolt hoppas allt känns lite klarare nu.

• AliceT

God morgon! Bra jobbat det där med träningen nu blev jag stolt hoppas allt känns lite klarare nu.

• AliceT

Jag börjar ofta dagen med att gå runt ån 6,5 km. Då är kl ca 06.00 på morgonen och då kan jag lova att man rensar huvudet sen kommer man hem och är pigg och fräsch i skallen det är faktiskt det bästa. Hur mår din son? Har du och din fru gjort några framsteg? var det terapi i morgon??

• AliceT

jomppelina: Kloka ord kan bara hålla med du har sagt det rätta tror jag.

t.s Läs och begrunda. Hoppas du ser något ljus i tunneln.

Om du har sett filmen Torsk på Tallin så förstår du det klassiska uttrycket : efter regn komer solsken

• AliceT

Hej! Sambons grabb?? vem är det hade inte du en fru? förslåt men blir så förvirrad. vem är grabben?

styrkekram på vägen

• AliceT

Vännen att hon kom på det nu så plötsligt. Tror du inte att hon vill att du ska jaga efter henne? Och sen blir det bra, vissa människor är ju så. Om det nu är definitivt slut så måste du inse det och gå vidare, försök att hitta positiva saker ned det det kan låta helknäppt men om några år kommer du förstå. Lita på mig. Lycka till med allt och tänk att du har en underbar son som behöver sin far nu.

kramar på vägen

• AliceT

Fred: vilken klok man du är( för du är väll en man he he

Svar på tråden Det värsta sveket...