• Burris

Det värsta sveket...

VILKEN UNDERBAR MAN/PERSON DU VERKAR VARA !!!!

mitt i din bedrövelse så visar du enorm ödmjukhet
    hoppas din fru verkligen förstår vad hon gjort & vilken man hon har, måste säga att jag önskar jag var hälften så klok när jag möter motgångar i livet ,dessutom är detta du går igenom/de du fått uppleva ngt av de värsta man kan göra , att sen kunna se på de hela som du gör kräver enorm styrka,finns nog igentligen inga råd & ge för du verkar vara full av dom redan.
    det enda jag kan säga är att fortsätt att ventilera allt du känner ,fråga ,undra ,tyck & tänk högt & gråt , att få utlopp gör ändå att du kommer ha lättare att kunna gå vidare utan att bära med dig för mycket BITTERHET .Hur ni än gör så hoppas jag att ni finner det som behövs för att ta dom stegen som krävs just nu & för er framtid ,,,

hoppas du får sova gott inatten med sonen !!

• Burris

Det tycker jag ni gör rätt i ,frisk luft & natur brukar göra susen för både kropp & själ

Nej jag vet att jag aldrig mött dig eller vet vem du är I verkligeheten.
    Men efter att ha läst dina rader,sätta sig in i situationen & känna medkänsla ,men se det så klart som du gör är svårt .
    kanske du gör det för att du fortf är i "chock" inte riktigt förstått vad som igentligen hänt.

Hur det än är så måste jag iallafall säga att det är starkt att kunna skilja på människa & handling ,men även om man kan det så vill jag bara säga ta nu inte på dig för stort ansvar för det kommande utan se nu till att ni verkligen delar på bördan för även om man hela tiden är 2 om saker så är det hon i grunden & botten som avvek från erat äktenskap.

Jag vill inte komma med pekpinnar om hur ni ska göra men jag tror faktist för att om du ska överleva få känna lyckan inta erat äktenskap åter så måste det till saker som gör att du vågar tro på henne & det viktigaste av allt är att när ni bestämmer er för att gå vidare FÖRLÅTER henne för det hon gjort så försök att båda 2 då blicka framåt ta med det som är possitivt se allt som erfarenhet inte alltid så lätt , jag vet men jag vet att det tar tid att läka OTROHET . det jobbiga är faktist för dig att våga lita igen våga ge av kärleken i djupet av hjärtat, för det är ett evek. av den du älskar mest som du hade alla drömmar tillsammans med som du trodde stog dig närmast.

Att stå på livetsväg & känna att man är i livet där man faktist lyckats med det man drömt om & i nästa ögonblick få skörda smärtan i att DU stog ensam trost 2samhet . jag förstår dig helt i att du känner som du gör .men jag är helt övertygad om att DU kommer klara av det . du har en innre styrka som många saknar.

ha nu en underbar stund på er lilla utflykt !!

• Burris

Har nu tagit mig tiden & läst precis hela tråden + alla inlägg.

Tycker fortfarande att du har en otrolig STYRKA.
    men av att läst allt så saknar jag empatin från din fru ödmjukheten i dina rader ..

käns lite som att hon inte tagit det hela till sig & verkligen fattar vad de fått för konsekvenser.inte för att strö salt nu efter mina inlägg men jag tror inte hon känner så mycket skuld igentligen,ngt är det som inte stämmer .jag tror faktist inte att hon bara hade sex med honom utan de hadlar tror jag om ngn sorts passion sen vad den bottnar i vet inte jag.eftersom hon beskriver att hon föll för spänningen & att det är så välplanerat allt så handlar de absolut inte om ren & skär sex. men visst det är ju smidigt om det hade funkat att ha ALL TRYGGEHET kvar vad gäller den fina bilden utåt den perfekta familjelyckan & sen fumla runt sexuellt me ngn annan...

sorry men min ödjukhet är fortf på 100% till dig men jag har svårt att förstå din frus handlaingar kanske för att jag vet baksidan av hur många otrogna tänker.

UNDRAR lite vart hon hämtar styrkan nu att gå vidare gå till jobbet som om inget hänt hur klarar hon av att jobba gå dit å veta att du hennes MAN mår som du gör pga AV HENNES SVEK, Vad har hon gjort med relationen till den andre mannen ?? eller är det just därför hon går till jobbet för att han finns där
    säger bara se upp så du inte går på ännu en smäll & hoppas blint på henne,,,,

JAG LIDER MED DIG !!!!!

jag förstår att du känner tvivel för framtiden ,att du har många tankar om vad som ska hända om ni inte kan laga reparera gå vidare som man & fru,men kom ihåg att det finns inga pengar i världen som kan mätas med kärlek,de ni har byggt upp i livet med finst hus bra ekonomi fina bilar osv det är saker matriellt , men kärlek till din son tar inte slut om ni går åt varsitt håll däremot så finns det större risk att det bli fel om ni inte bygger på rätt grundstenar.

en sak till ang de du skrev..Min fru säger att hon inte kan hitta någon bättre.. klart hon förstår det hon hade ju allt med dig allt som tillhör kärnfamiljelyckan !! nu står hon faktist på randen att kanske bli av me allt FÖR ATT HON svek dig valde en annan mans kropp & uppmärksamhet.

att säga du ska göra så eller si är inget jag tänker nämna
    men jag tror det handlar mycket om vart i livet man står för att
    kunna ta beslut över känslor man byggt på i flera år .som man själv grundat på tillit ,repekt & djup kärlek för sin pratner.

vad du är gör så vet jag att du kommer ta besluten i rätt ordning lycka till med allt & lev ut allt du känner & njut av
    din son ,barn kan verkligen ge oss föräldrar så mycket.
    att stå med den styrka du har med allt du är villig att offra för att dela 2samhet & djup äkta kärlek då krävs det rätt kvinna vid din sida !!! hoppas verkligen NI hittar rätt verktyg för att gå vidare ,,, vad ni än väljer för väg gemensam eller ,,,

kram & massa styrka i det du har framför dig !!

• Burris

Den ensamheten du känner ,,
    är det tyvärr många som bär på kanske inte ngn tröst att fler känner sig ensam i 2samhet,men just den känslan tär så otroligt mycket på den innre ,sen alla tankar varför & hur men jag tror du gör helt rätt i att försöka fokusera på det som är men att du ändå tillåter dig känna denna berg&dalbana som just nu lever sitt egna liv inom dig

att du brusar upp & så det tillhör du är absolut inte misslyckad för det ,det är mer en mänsklig reaktion skulle du inte de utan bara vara de där 100% klok så skulle du förr eller senare få utlopp för resten iallafall,,, tänk på att de som sker nu är att de innre behöver städas & allt som händer inte alla gånger är så förklarande,men det behöver komma UT.

tycker ni gör rätt i att ändå försöka prata & ställa er på gemensamma beslut !! för det är ju ändå ni som måste lösa det hela tillsammans för att kunna lämna allt på rätt sätt, att förlåta är en sak men att verkligen kunna göra det är en konst *blink* & bär ni nu på kraften & VILJAN så kommer ni klara det här !! NI har mycket tårar & svett framför er men hittar ni nycklarna så. Tiden fram till terapin kommer bli lång men försök att finna de lilla på vägen ,

jag förstår att du saknar DIN fru ,att det är jobbigt att gå med alla tankar,men jag tror det är bra att du åker iväg en sväng för att få egentid, att få tänka ifred utan & känna att du måste vara si eller så för att barnen finns med osv även om dom känner att ngt är fel.

Jag kan ändå känna en förtvivlan för att du ändå inte känner att hon inte finns där som du vill, klart hon är förvirrad vilsen det hon har gjort är ju ändå inte BARA för att, men att skylla det på vardags slentrial i stort & litet tycker jag är att inte ta sitt ansvar, förlåt men kan inte bara stryka medhårs,
    att ta ut de trista me att tillhöra en man i otrohet på de viset hon valde det på är faktit en handling som kommer kräva mer jobb av henne än dig du kommer ha fullt upp me att förlåta &förstå för att kunna gå vidare.Hon däremot ska föröka förstå sig på sitt eget tänk det kommer nog inte bli lätt för MORALEN hon stått på har ju blivit tillknölad rejält nu.

man önskar ju att när sånt här händer att de skulle finnas ngn form vad en akut handlings plan inom familjeterapi även om de bara skulle vara ett möte med ngn utomstående som ändå kunde ge lite nycklar/info på vägen för att bespara mer nedbrytning,

jag avundas inte det ni går igenom framför allt inte dig som är den drabbade, mer känslomässigt ,
    vad du än gör gå nu inte vilse i dig själv för det är inte hur du är som har drivit henne till otrohet det har inte ngt alls med dig att göra !! tänk på att alla har vi val vi kan välja allt vi står i , & du kan inte på något vis förhindra hennes val!! jag säger ännu en gång en stjärna i megaformat åt dig som ändå kan se på din fru & försöka se henne med dom ögonen du gör !! men som det är sagt hoppet är det sista som lämnar oss människor !!

kram & massa puff i rätt riktning i allt NI gör !!!

• Burris

näää,,,

ja där kom det det jag anade från början i din tråd att hennes "affär" inte var ngt bara för att ,,
    utan att det ligger känslor med i bilden .

jag anade det lite mellan dina rader,just att känslan av att hon inte visade mer skuld mot dig /er .
    men var nu "tacksan" att det kkommer nu ,nu får du all möjlighet att bygga upp DIG på rätta grunder att ta stegen som krävs för att du ska bli hel igen. NU får du vara ego på riktigt & verkligen ta vara på allt som gör dig till den du vill vara.

men det är alltid tungt att gå i isär ta stegen,gå skilda vägar.
    att behöva dela på saker & det kan ligga lite i det du säger du vill inte ha ngt bara lämna börja om på nytt,

jag gjorde faktist så det var tungt att börja om men för varje sak som hamnade på sin plats var då bara mitt bar inte med in minnen i mitt nya. men det är på ont & gott att börja om,
    men jag hade för mycket dåliga minnen i allt vi hade ihop så för mig vart det en befrielse att slippa dricka vatten ur VÅRA glas,slippa ligga & sova i VÅRAN säng.slippa bli påmind i de stora & lilla i saker som band mig till det jag trodde på som han valde bort,

Du ska givetvis göra som du själv känner för !!
    idag med min erfarenhet & faciet på hur illa han valde att även behandla mig som person efteråt,så ångrar jag att jag inte tog mer & sålde iväg skiten !! för min snällhet gagnade ju bara honom,

är ledsen för din skull att du som den personen du verkar vara blir drabbad av seveket av din fru på just detta vis !!
    men jag brukar säga att allt slår tillbaka 100 ggr värre
    även om du inte vill henne ngt illa de var din fru din sons mamma,men se upp så du inte återigen blir ngn hon väljer att inte visa medmäsnlkighet ,det är inte bara upp till dig nu !!

det var bra att du var iväg till dom som verkligen finns där för dig nu ,som verkligen är DITT stöd du behöver det ,
    att du sen försöker vara så klok fortf gör mig häpen att du trots svek på svek kan visa oss här i tråden att du återigen står upp för att du tänker inte bli bitter eller till en människa du inte vill vara !!!!!! heder åt sånna människor !!!

jag tror att även om du inte ser det nu så kommer du kunna blicka bakåt å kanske inte direkt le åt det som händer idag men du kommer kunna se på det & även finna saker som gjort dig starkare !! det finns inget ont som inte för med sig ngt gott.
    som det så fins heter & det ligger ngt i det *S*

sen hoppas jag att du finner nya människor på ditt livs väg som kommer få betydlese för dig, att du skapar nya band i tillit & respekt,LJUSET finns där borta ....

idag är idag & där stor du nu svårt att planera känna framtids hopp osv i den situationen du befinner dig i men som den kloka man du är så kommer du finna saker som kommer få dig att våga tro på framtiden igen på ett nytt sätt !!

du har trots allt ngt så vackert med dig efter dessa år med din fru & det är eran son !!! & ni verkar ha ett otroligt fins band mellan er & dom så liven ger verkligen själen balsam.

njut nu av idag *ros*

Svar på tråden Det värsta sveket...