Fler som bor i Österrike?
Hej!
Jag ansluter mig också även om jag är deltidare i Österrike
Vi har precis fått nycklarna till vår nya femrummare i distrikt 14, Wien och maken håller som bäst på att iordningställa det så att vi kan bo in oss i sommar..Heltnyrenoverad är den också och, vi får plats med ett köksbord i köket Det verkar annars vara så att man får sitta i vardagsrummet alt ta ett sovrum och sätta matbordet i..Jag tcyker det är roligt med skillnaderna/likheterna mellan länderna. Jag irriterar mig enormt på dessa lådor som man behöver när man handlar och maken avskyr hur vi slösar pengar på plastpåsar i affärerna i Svea..
Så här hålller vi på jämt..fast, båda tycker det är fantastiskt att få det bästa ur två länder..maken är otroligt imponerad över vårt svenska byråkratiska system-det är så SMIDIGT tycker han
När vi skulle gifta oss förra sommaren så blev det till en fars med hans lokala kontor-det kostade oss 4000:- svenska kronor att få ut hans födelsebevis för att han skulle kunna gifta sig..det var stämplar och intyg, översättningar etc..Jag däremot, ringde skattekontoret och de skickade hem utdraget..
Nu är det nedräkning till den 4/7 då vi åker över hela familjen..
Kul att få "prata" mer med er som är boende i landet.
Vad tycker ni om ert nya hemland?
Kram